Køb af brugt MC
Fra : assassin

Dato : 31-05-02 08:56

Hej

Nu er det endelig mig der igen skal til at se på MC efter lang tids pause
pga udd. Jeg har lige et par spørgsmål i forb. med ejerskiftet (jeg tror det
bliver privat). Jeg har kig på en fra 99, så skal den vel ikke til syn (ikke
over 4 år). Hvad med forsikring og ejerskifte, hvordan gør man det nemmest?
Hvordan er de juridiske betingelser ved privat brugtsalg? Er det bedst med
en kontrakt? Hvis ja hvor får man sådan en?

mvh

Martin

Fra : Christian

Dato : 31-05-02 09:12

Check evt. http://www.hasselbalchs.dk under MC-Tips -> Privat køb/salg, hvor
du også ka' finde en slutseddel til brug for privathandel.
For at omregistrere en mc/bil skal du først gå til din forsikring og få et
forsikringsbevis, der skal medbringes på motorkontoret.
Du skal også medbringe den originale registreringsattest samt eventuelle
synspapirer.
Held og lykke med cyklen
Christian

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 31-05-02 11:19

Og den skal ikke omregistreres ved ejerskifte før den er fyldt 5 år, ikke 4
år

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : assassin

Dato : 31-05-02 12:02

Øhh, den skal ikke omregistreres? Hvordan gør jeg så, helt præcist? Skal jeg
så ikke ned på motorkontoret alligevel? Hvordan så med forsikring?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 31-05-02 12:43

Ups.

Jeg mente at den ikke skulle synes ved omregistrering. Så du skal på
motorkontoret.

Jeg skrev vist lidt for hurtigt i mit svar, sorry

Fra : assassin

Dato : 31-05-02 12:52

Ok, så er jeg med!

Tak for svaret!