En god lås til en cykel
Fra : Michael Bertelsen

Dato : 30-05-02 16:15

Hej NG

Er der nogen der kan anbefale en god lås til en MC ?

/Michael
-- Der regner med at købe sin første mc på lørdag

Fra : Mads Stetter

Dato : 30-05-02 16:51

"Michael Bertelsen" <mbipost@mail.dk.nospam> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er der nogen der kan anbefale en god lås til en MC ?
>
> /Michael
> -- Der regner med at købe sin første mc på lørdag

Gå efter ABUS Granit og granit PLUS modeller, det er virkelig kram!
(www.abus.de)

Fortsat go' dag..

--
Mvh Mads Stetter
DT125R (For Sale)

Fra : Jens Didriksen

Dato : 30-05-02 18:59

Kan også kun anbefale ABUS GRANIT serien. Koster en arm, men til gengæld er
det blandt det bedste jeg har set.

Kombinerer du den med en bøjle (også ABUS) til at bore ned i gulvet med 15
cm lange ekspantionsbolte, så har du en meget fin sikring for en begrænset
udgift. Desuden kan man ikke komme til at skære i bøjlen når motorcyklen
står henover den med låsen på - smart!

Jens

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 30-05-02 20:14

Tjah, abus laver nogle fine nogen.
Generelt så er det sådan at den største er den bedste (og den dyreste. ;-/

Mvh
Kristoffer

Fra : Jørgen Winther

Dato : 30-05-02 21:14

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> wrote in message
> Tjah, abus laver nogle fine nogen.
> Generelt så er det sådan at den største er den bedste (og den dyreste. ;-/

Det er i grunden lidt sært, at Abus laver så mange forskellige modeller - de
har vel omkring 10 forskellige bøjlelåse til mc, og et tilsvarende antal
kædelåse og måske lidt færre skivebremselåse. Alle låsene har forskellig
grad af sikkerhed, som Abus endda tydeligt skilter med. Så er det bare jeg
tænker, hvem køber vel en lås med sikkerhed 9, når der ligger andre låse med
sikkerhed 12, 15 eller mere ved siden af? Hvis nu mc'en bliver stjålet,
efter at man lige har sparet 50 kr på at vælge den bedre lås fra, så har man
det næppe specielt morsomt!

--
Jørgen
Triumph Trophy 1200 - nu med nummerplade!

Fra : Jens T

Dato : 30-05-02 22:47

> Tjah, abus laver nogle fine nogen.
> Generelt så er det sådan at den største er den bedste (og den dyreste. ;-/

Hvis du har muligheden for det, så køb en Abus lås i Tyskland. Du sparer
snildt 20-30%. Jeg mener også, at de er billige i Sverige.

Jens