Hornet -vs- SV650s
Fra : RacerNiels

Dato : 28-05-02 13:02

Hej!

Ja, jeg snakker og røven den går, men jeg skal jo lige ha solgt den
gamle ged inden den nye kan trækkes ind i stalden.

Nu har jeg siddet og uret lidt prisen på den SV650s jeg vil have. Mit
budget var 70000kr og der findes da nogen til den pris, men hvis nu jeg
skruer det op til 80000kr bliver det rigtig interessant, for så kommer
Honda's Hornet pludselig ind i billedet

Hvad skal man så vælge? En pålidelig bøsserøvsrække4'er eller et
bøttejern som Suzuki'en?
Forsikringen er billigere (!!!) på Hornet'en, den kører sikkert længere
på literen og den er utvivlsomt mere holdbar end SV'eren, så hvad gør
jeg nu? Der er ikke kåbe på en Hornet og 16" er ikke det letteste at få
dæk til, men de findes da.

SV'eren er jo temmelig rost for sine køreegenskaber, men nu er en Hornet
jo heller ikke det værste man kan støve op

Hvis nu jeg på forunderlig vis vil kombinere SV'erens kåbe med Hornet's
kåbe kan jeg jo kigge på Fazeren. Den har jeg prøvet, den kører
skidegodt, den er holdbar og så fås den billigere end de to andre.. men
hvorfor er jeg så ikke så vild med den?

Nogen meninger?

Hvis

Niels
XS400-SS *til salg på www.sqzuki.subnet.dk
SV650S *købes*
CB600 Hornet *købes billigt*
FZS600 Fazer *købes måske*

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 28-05-02 13:34

gå efter den cykel du allerbedst kan li'

alt andet vil du blive utilfreds med med tiden og ærge dig over du ikke
købte en anden.

Lasse
RS154

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 28-05-02 14:41

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> wrote in message
> gå efter den cykel du allerbedst kan li'
>
> alt andet vil du blive utilfreds med med tiden og ærge dig over du ikke
> [...]

Helt enig!!

Kenneth
R1

Fra : RacerNiels

Dato : 28-05-02 13:58

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> wrote in message

> gå efter den cykel du allerbedst kan li'

Det er jo det jeg ikke ved... SV'eren er for lækker med sit bundtræk og
relative læ bag kåben. Hornet er bare en fed ged, der ser brandgodt ud
og kører ligesådan.
Hvis jeg skulle vælge den cykel jeg bedst kan li' skal jeg være
millionær og have fem cykler - der kommer an på humøret og lejligheder
hvad jeg søger i en cykel.

> alt andet vil du blive utilfreds med med tiden og ærge dig over du ikke
> købte en anden.

Køb og sælg - disse cykler holder prisen nogenlunde godt og hvis man
skulle få to år på en "næsten-drømmecykel" er det jo ikke at kimse a'

Niels *i tvivl*
XS400-SS - til salg på www.sqzuki.subnet.dk *giv et bud*

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 28-05-02 14:13

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.dk> wrote in message
> [...]
>
> Køb og sælg - disse cykler holder prisen nogenlunde godt og hvis man
> skulle få to år på en "næsten-drømmecykel" er det jo ikke at kimse a'

Et godt råd jeg fik engang: Prøv dem begge på en god lang prøvetur. Er du
stadig i syv sind, så slå plat eller krone. Det lyder banalt, men du ved med
det samme om kronen viser det du har mest lyst til - eller om den ikke gør..
Og så ved du jo hvad du skal købe Det har ikke fejlet for mig
endnu.......

> Niels *i tvivl*
> XS400-SS - til salg på www.sqzuki.subnet.dk *giv et bud*

Den der har valget, har kvalerne - gid det var mig!

Jesper

Fra : james

Dato : 30-05-02 23:42

Si' mig: Har du en kæreste? Hvordan valgte du? Hun danser godt, den anden
har pænere krop, den tredje er altid glad, den fjerde er så nem at snakke
med, osv osv osv.......

Livet er fuld af valg!

-james

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 31-05-02 08:01

"james" <airthy@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
> har pænere krop, den tredje er altid glad, den fjerde er så nem at snakke

Jamen man kan da bare have flere kærester

Kenneth
R1

Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 28-05-02 14:53

> Nogen meninger?

Ork ja - masser!
Jeg havde en SV'er i 1½ år og har nu en Hornet, så forudsætningerne for at
guide dig til det helt rigtige køb burde være der - det er de bare ikke,
for det er fuldstændig op til digselv...
Der er de åbenlyse forskelle:
V2 vs. R4: Dette er jo lidt af en religionskrig og dine egne præferencer må
du selv ligge og rode med.

Kåbe vs. naked:
For mit eget vedkommende savner jeg kåben fra SV'eren lidt. Dette kan dog
klares for et relativt beskedent beløb.

Mht. benzinøkonomi er de fuldstændig ens. Afhængig af pilotens humør kører
de mellem 10 og 20 km/l. Jeg kan bedre lide kørestillingen på Hornet'en men
kombinationen af denne og den manglende kåbe gør, at det ikke er
komfortabelt at cruise med mere end 130 km/t (ca. 145 km/t for SV'eren).
Dette er fint for mit temperament men jeg ved ikke med dit?
Derudover er det nu lækkert at have de ekstra 20 hk i baghånden. Ikke at jeg
hele tiden savnede dem på SV'eren, men de er dæleme rare at have...

Jeg har personligt valgt Hornet'en og er meget tilfreds - den passer lige
til mig. Prøv dem begge og vælg derefter. Og som du også selv skriver holder
de begge værdien rimelig godt, så det er ikke umuligt at skifte næste år...

/Jakob
Hornet

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 28-05-02 15:14

"Jakob Brøndsted" <mistabee@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]

> Der er de åbenlyse forskelle:
> V2 vs. R4: Dette er jo lidt af en religionskrig og dine egne præferencer må

Ja, der er en del polimik om det i klubben...

> Kåbe vs. naked:
> For mit eget vedkommende savner jeg kåben fra SV'eren lidt. Dette kan dog
> klares for et relativt beskedent beløb.

Jeg synes ikke S-modellen er skidekøn, og det er heller ikke alle
Givi'er der sidder lige pænt, men ellers har du ret - der er masser af
uoriginalt plastic man kan sætte på.

> [...]
> komfortabelt at cruise med mere end 130 km/t (ca. 145 km/t for SV'eren).
> Dette er fint for mit temperament men jeg ved ikke med dit?

Lyder fint

> Derudover er det nu lækkert at have de ekstra 20 hk i baghånden. Ikke at jeg
> hele tiden savnede dem på SV'eren, men de er dæleme rare at have...

Jeg går ikke så meget op i heste - jeg synes bundtræk er federe og der
matcher SV jo Hornet

> [...]
> de begge værdien rimelig godt, så det er ikke umuligt at skifte næste år...

Jeg har nogle flinke venner der lader mig "vaske" deres MC'er når de
ikke er hjemme i et par dage. 550km på en SV er det blevet til over
week-enden så jeg har fpet et indtryk af hvordan den er og hvad den står
for.

Jeg vasker faktisk temmelig godt, så hvis din trænger siger du bare til

> /Jakob
> Hornet

Niels
CB600F Hornet *lånes*

Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 28-05-02 15:23

> Jeg synes ikke S-modellen er skidekøn, og det er heller ikke alle
> Givi'er der sidder lige pænt, men ellers har du ret - der er masser af
> uoriginalt plastic man kan sætte på.

Der er jeg fuldstændig enig. Mit næste vinterprojekt er at fitte en
frontkåbe fra en Piaggio-scooter til Hornet'en - hørte om en forhandler der
havde lavet nummeret på en CBR 600 (eller en R6'er?) der så OND ud...

/Jakob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-05-02 16:50

Jakob Brøndsted wrote:
>....Mit næste vinterprojekt er at fitte en
> frontkåbe fra en Piaggio-scooter til Hornet'en - hørte om en forhandler
> der havde lavet nummeret på en CBR 600 (eller en R6'er?) der så OND ud...

What the f*ck?!? Hvordan lader det sig gøre? ½
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Richard Pade

Dato : 28-05-02 17:19

Jes Vestervang wrote:

> What the f*ck?!? Hvordan lader det sig gøre? ½

De skærer selve frontkåbepladen fri, kanter den eventuelt og laver beslag, der
passer cyklen. Ses på streetfighter-projekter som styrkåbe, bare frontkåben på
scooteren ser ond nok ud.

Richard Pade
'85 VF750S Veffer Dancer

Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 28-05-02 17:21

> What the f*ck?!? Hvordan lader det sig gøre? ½
> --

Jamen princippet er det som jeg beskrev. Den montereres på forgaflen i
stedet for forlygten. Se evt. http://www.hondahornet.co.uk/ galleri - der er
et par stykker...
Jeg har ikke studeret detaljerne endnu. Der vil sikkert opstå en masse
problemer, men det kan tilsyneladende lade sig gøre - glæder mig til at
muntre mig i værkstedet!

/Jakob

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 28-05-02 17:45

> Se evt. http://www.hondahornet.co.uk/ galleri - der er
> et par stykker...

!! Den fede side

Har du links til den specifikke model??

Er det den her?
http://www.hondahornetownersclub.com/galleryimages/ukr1.jpg

Den har kan ikke give meget læ!
http://www.hondahornetownersclub.com/galleryimages/MichaelSeide3.jpg

Den her er ellers rimelig tasty!
http://www.hondahornetownersclub.com/galleryimages/stupe2.jpg

> Jeg har ikke studeret detaljerne endnu. Der vil sikkert opstå en masse
> problemer, men det kan tilsyneladende lade sig gøre - glæder mig til at
> muntre mig i værkstedet!

Værkstedet er altid sjovt - når bare det ikke er alvorlige problemer

Niels
XS400-SS *bare lidt endnu*

Fra : Per Emborg

Dato : 29-05-02 22:55

Vedr. den R6 er det er Bille MC i Skanderborg der har lavet den , men det er
nu meget mere end kåben der er ændret og hvis i var på jyllandsringen og se
RR så var det den der kørte rundt mellem hittene
Og tro mig den er sjov at køre på fordi du sidder over baghjulet og bare
lidt for meget gas såååååååå
Jeg smider lige et par pic i dk.binaer. motor
--
Per Emborg
mail@kvikkerten.dk

Fra : HENRIK BOESDAL

Dato : 28-05-02 16:20

SNIP

> Jeg går ikke så meget op i heste - jeg synes bundtræk er federe og der
> matcher SV jo Hornet

SNIP

Med hensyn til bundtrækket/momentet er det bestemt værd at bemærke hvor på
omdrejningsskalaen det indfinder sig og hvor flad kurven er.
En SV'er slår faktisk de fleste 600 cc'er på den konto. Se bare på
accellerationstider, specielt mellemaccelerationer!

Henrik Boesdal
SV650s

Fra : RacerNiels

Dato : 28-05-02 16:55

"HENRIK BOESDAL" <h.boesdal@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> En SV'er slår faktisk de fleste 600 cc'er på den konto. Se bare på
> accellerationstider, specielt mellemaccelerationer!

Jeps - jeg ved det og det er for fedt! Nu har jeg kørt rundt på en
TL1000S et par dage og dét må siges at være en SV på nogle geveldige
steroider!
Bundtræk rules!!

Niels
XS400-SS *Stadig studerende*

Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 28-05-02 15:17

> [...]
> kåbe kan jeg jo kigge på Fazeren. Den har jeg prøvet, den kører
> skidegodt, den er holdbar og så fås den billigere end de to andre.. men

Det er fordi den ser mere "kone-agtig" ud (så tak, nu får jeg ballade...)

- Den mangler den oplagte udstødning, 180'er bagdækket og det listige,
brutale look...

Men det skal jeg jo mene. Hornet'en bliver vist den lille i de fleste
all-roundtest (se evt.
http://www.mc-basen.dk/asp/nyheder/nyhed.asp?show=arkiv&id=59 )

/Jakob
Jeps - på en Hornet

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-05-02 16:48

Jakob Brøndsted wrote:

> Det er fordi den ser mere "kone-agtig" ud (så tak, nu får jeg ballade...)

Den ser fandme ikke kone-agtig ud! Skal du have slag?!?

> - Den mangler den oplagte udstødning, 180'er bagdækket og det listige,
> brutale look...

Honda er for bøsser... 180'er bagdækket er noget skidt for
køreegenskaberne. Hvad angår den oplagte udstødning, så er det imo ikke
kønnere end en dejlig pæn potte der sidder hvor den hører til
Udseendet... Det ser fedt ud uden kåbe, men det er upraktisk. Hvis der
kommer en kåbe på, så ødelægger man dens ellers pæne udseende.

> Men det skal jeg jo mene. Hornet'en bliver vist den lille i de fleste
> all-roundtest (se evt.
> http://www.mc-basen.dk/asp/nyheder/nyhed.asp?show=arkiv&id=59 )

Jeps, det eneste der irriterede mig en smule i starten var gearkassen der
kræver lidt føling, men det er reelt et minimalt problem som løses ved
korrekt skifteteknik. Nåhja, den synger lidt fra gearkassen, men det vil
jeg ikke kalde et problem.

> /Jakob
> Jeps - på en Hornet
Det forklarer jo en del

Seriøst, hvis jeg skulle vælge igen ville jeg, såfremt de gennemsnitlige
godt 5k kr, der er i prisforskel var ligegyldige og jeg vidste at jeg kun
skulle bruge den på strækninger uden højere fart i længere tid ad gangen
nok vælge Hornet'en
Jeg valgte Fazeren fordi:
#1 Jeg faldt over et _meget_ godt tilbud - 70k kr for en '99 med 19k km på
klokken.
#2 Mit behov ville ændre sig til en masse langturstransport udover
hyggeræset.
#3 Honda er for bøsser

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600
PS. Har jeg fået givet nok igen for at du kaldte Fazeren "kone-agtig"?

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 28-05-02 16:55

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> #3 Honda er for bøsser

LOOOOOL
(Kæmpe griner)

--
MVH Kenneth Egholm - der ikke mener jeg er ret bøsset, men har byttet
Fazer'en ud med en Honda

www.RaptorMC.dk

(Slet "SLET_DETTE" i min e-mail, ved direkte svar)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-05-02 17:38

Kenneth Egholm wrote:

> MVH Kenneth Egholm - der ikke mener jeg er ret bøsset, men har byttet
> Fazer'en ud med en Honda

Jaja, og inden længe begynder du at gå i stramme bukser og tale med lys
stemme

Fra : RacerNiels

Dato : 28-05-02 17:04

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

Det er bedre at have en søster der er luder, end en bror der kører Honda
*fnis*

Niels *har faktisk ingen fordomme*

Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 28-05-02 17:09

> PS. Har jeg fået givet nok igen for at du kaldte Fazeren "kone-agtig"?

Hehe, ja vi er vist ved at være lige

/Jakob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-05-02 17:36