Findes der overhodet nogle Tmax.....
Fra : Jan Vagle

Dato : 27-05-02 23:25

... i Dk ?

Sidst jeg var på gennem rejse så kælte en dansk dreng med bokstaverne på siden
af mit plastic-jærn.

Jeg hørte at den skulle koste 130k uhyrlige k i jeres afgiftsgefengte land..

Så er jeg alene eller findes der andre trods høj "damefaktor"..

Skulle lige at udveksle erfaringer med een ejer af en sådan en.

(BTW: min er 7 uker gammel å har gået 9200 km.. ;)

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : RasmusZX9R

Dato : 28-05-02 07:36

" > Så er jeg alene .......
Aner det ikke...(-:
Hvad er en Tmax?
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-05-02 08:56

RasmusZX9R wrote:

> " > Så er jeg alene .......
> Aner det ikke...(-:
> Hvad er en Tmax?

En stor scooter med en 500cc twin på omkring 50 hk svjh.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Frederik

Dato : 28-05-02 09:25

> En stor scooter med en 500cc twin på omkring 50 hk svjh.

Wow. Lyder sexet.. Nu kan vi jo godt holde op med at savle over Ducatis
modeller :).

Frederik

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-05-02 09:34

Frederik wrote:

> Wow. Lyder sexet.. Nu kan vi jo godt holde op med at savle over Ducatis
> modeller :).

Jeps!

Fra : Tomas Knutsen

Dato : 28-05-02 09:46

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i melding

> En stor scooter med en 500cc twin på omkring 50 hk svjh.
> --
Det er bare 40 hk Tmax.
Honda sin Silver Wing har 50 hk.

Silver Wing

Fra : RasmusZX9R

Dato : 28-05-02 09:51

" > En stor scooter med en 500cc twin på omkring 50 hk svjh.
Aha!!!
Så er det nok derfor jeg ikke har hørt om den..((-:
Puha, 130000 kr.
Det kan man jo få en brugt 9er for.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-05-02 07:35

> Jeg hørte at den skulle koste 130k uhyrlige k i jeres afgiftsgefengte
land..

Det "rygte" har jeg også hørt så jeg er holdt op med at kigge på den ... Jeg
synes egenligt det var en spændende model da jeg så den færste gang på
herning messen i 2001. Hvis prisen kom under 100kkr var jeg nok igen
fristet.

> (BTW: min er 7 uker gammel å har gået 9200 km.. ;)
Fortæl fortæl - Hvordan er sådan en stor scooter at køre på i forhold til
hvad du er vandt til ?

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150, 98', 40000km

Fra : Jan Vagle

Dato : 28-05-02 20:50

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> land..
>>
> Fortæl fortæl - Hvordan er sådan en stor scooter at køre på i forhold til hvad
> du er vandt til ?

Det er ennå en scooter i henhold til egenskaber, men kun det. Jærnet
(plastic'en) vejer nu 220 kg og har på en måde overskredet "hendigheden" til
en scooter.
Men: Den klarer nu kontinentale hastigheder uded at piskes.
Dette ender op med at blive en slags "blend" mellem motorcykel og scooter uten
at en rigtig har nogle af delerne. ;)
En har også en lyd som får folk til at vride på hovedene i det en starter
scooteren. Nesten som en boxer-BMW.

Det optimale: En mc til de lange ture + en 250cc scooter til byen.

Men for al del: Tmax er et bra stykke køretøj, går som på skinner i svingerne
(en kan køre rimelig stærkt i svinger før en føler scooteren giver
begrænsninger) og er af ordentlig god kvalitet. Men den er tung og koster sit
i indkøb.
Komforten er da enda meget god minus kraftig turbulencestøj i hastigheder over
100 km/t.

Cruisehastighed er mellem 120~130 km/t og en kan køre op til 150 km/t uden at
plage motoren for meget.

Jeg kommer til at køre den en hel del år til.. men tror nok at jeg ender op
med en Majesty + en R1150RS tilslut.. ;)

(+ et billig vrag af en bil... ;)

Er det spesifikke ting du lurer på ang. Tmax så er det bare at spørge :)

--
Jan Vagle