GPZ500s starter uden kobling og i gear.
Fra : BiOZ

Dato : 27-05-02 17:13

Er det meningen at starteren kan aktiveres selvom cyklen står i gear og
koblingen ikke er trukket eller er der bare en brist et sted på min cykel??

MVH
Bo Carlsson
Kawasaki GPZ500s ´88

Fra : Gundersen

Dato : 27-05-02 17:44

Hejsa

> Er det meningen at starteren kan aktiveres selvom cyklen står i gear og
> koblingen ikke er trukket eller er der bare en brist et sted på min cykel??

Jeg mener kun at den afbryder hvis støttefoden er nede...

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-05-02 18:25

Gundersen wrote:

> Hejsa

> Jeg mener kun at den afbryder hvis støttefoden er nede...

Nix! Man kan ikke få startmotoren til at slæbe hele mc'en. Ihvertfald ikke
på babygixxere og Fazere
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 29-05-02 09:57

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Nix! Man kan ikke få startmotoren til at slæbe hele mc'en. Ihvertfald ikke
> [...]

hmm, det kan min babygixxer ihvertfald... der er jo ikke koblings kontakt
på..

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-05-02 22:25

-[ F e r ]- wrote:

> hmm, det kan min babygixxer ihvertfald... der er jo ikke koblings kontakt
> på..

*lol* Jeg husker nok forkert så
Men ingen af dem kan køre ned fra sidestøttebenet så

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-05-02 18:50

"BiOZ" <biozt@yahoo.com> wrote in message
> Er det meningen at starteren kan aktiveres selvom cyklen står i gear og
> koblingen ikke er trukket eller er der bare en brist et sted på min
> [...]
..der er en brist et sted

Jeg har før oplevet koblingskontakten gå i udu. Mål den efter.

Kenneth
R1

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 27-05-02 19:07

Hejsa

På min GPZ500'er (fra '95) er der nu ikke sådan noget med at den skal stå i
frigear, og jeg tror faktisk også at den kan starte uden at du trækker
koblingen, men det har jeg (af vane) ikke lige prøvet. - Støttefoden er der
heller ingen sensor på, så alt i alt kan den det "hele"
Ganske og helt på trods af hvad der er normalt for MC'er i dag.

Venligst
Kristoffer

Fra : M Poll

Dato : 27-05-02 20:26

> [...]
> heller ingen sensor på, så alt i alt kan den det "hele"
> Ganske og helt på trods af hvad der er normalt for MC'er i dag.

Det er underligt da der sad en sensor på min GPZ 500S fra 1995, og det er
standart på gpz fra 87 og fremad i følge heynes . Prøv lige at se ved din
skrå støttefode om der eri kke en kontakt hvor der kommer 2 ledninger ud.
Jeg må indrømme at jeg ikke kan huske om den kunne starte i gear men det
mener jeg ikke at den kunne.

Med venlig hilsen
Martin
ex. GPZ500S
Aprilia sl 1000
www.martinpoll.dk

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 28-05-02 10:30

Hejsa

> [...]
> Jeg må indrømme at jeg ikke kan huske om den kunne starte i gear men det

Hmn, jeg har engang luret lidt på det, men jeg kan da lige kigge efter igen.
- Nix, der er ingen kontakt der. Jeg aner virkligt ikke hvorfor den
mangler... - Hvis haynes siger der skulle sidde en kontakt, så burde der
være en.
I følge Haynes er der også en starterlockout switch på koblingen, så det må
jeg lige have luret på...
Dog er den Haynes jeg har til EX500D modellen og den jeg har er E modellen,
men det burde da ikke gøre nogen forskel, eller hva' ? - kunne man finde på
at fjerne den slags funktionaliteter?

/Mvh
Kristoffer

Fra : Armand

Dato : 24-06-02 00:28

M Poll <poll@adslhome.dk> skrev i en

> [...]
ud.
> Jeg må indrømme at jeg ikke kan huske om den kunne starte i gear men

Jup!
500'eren er historisk senere end GPZ 900 R(*), og på min tidligere
900'er var der tre kontakter, hvoraf der mindst skulle være gennemgang i
én for at motoren kørte rundt:
- Støttebens... (á: "oppe")!
- Koblings... (á: "trukket")!
- Frigears--- (á: "tændt frigearslampe")!

Men specielt støttebenskontakten gik der hurtigt knas i, så det kan
udemærket forekomme at den tidligere ejer har kortsluttet systemet
istedet for evigt og altid at skulle investere i nye kontakter! :-/

(*):
Ud af 900'eren fremstillede man en tocylindret 450'er til en
costumcykel (VN 450?). Og denne borede man senere op til fulde 500 ccm
for brug på GPZ 500'eren!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-02 22:16

On Mon, 27 May 2002 18:12:55 +0200, "BiOZ" <biozt@yahoo.com> wrote:

Hej Bo.

>Er det meningen at starteren kan aktiveres selvom cyklen står i gear og
>koblingen ikke er trukket eller er der bare en brist et sted på min cykel??

Hvor mange skrammer fik den

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : habayaba

Dato : 28-05-02 13:14

Hvis alt virker, kan den ikke starte i gear med sidestøtten ude.

Kenneth

Fra : BiOZ

Dato : 28-05-02 14:35

<Steen Gruby> skrev i en meddelelse
> On Mon, 27 May 2002 18:12:55 +0200, "BiOZ" <biozt@yahoo.com> wrote:

> Hvor mange skrammer fik den

Hehe.... heldigvis ingen, da jeg nåede at fange den... pheeewww

MVH
Bo Carlsson
Kawasaki GPZ500s ´88 (uden skrammer)

Fra : Armand

Dato : 23-06-02 23:03

> <Steen Gruby> skrev i en meddelelse

> Hehe.... heldigvis ingen, da jeg nåede at fange den... pheeewww

Hæ!
Godt læst imellem linierne, Steen!

--
Armand.

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 29-05-02 11:30

Hep, nu har jeg lige eksperimenteret lidt med min gpz500'er. (95'er)

Der er en sensor i koblingsgrebet, så man kan ikke starte den hvis koblingen
ikke er trukket og den står i gear. Hvis man trækker koblingen er den
ligeglad. - Endvidere så skulle der ifølge min Haynes være en kontakt på
støttefoden, men det er der altså ikke, så den kan være hip som hap. :-/

Det var alt..
Mvh
Kristoffer

Fra : BiOZ