Jakke
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 26-05-02 21:26

Hej,

Jeg skal ud at have købt min første MC-jakke. Efter råd fra min kørelærer
går jeg efter én i kunststof. Jeg ville lige høre gruppen om i har nogle råd
til mig før jeg tager ud og kigger?

Hvilke butikker er bedst i Odense-området til den slags?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Richard Pade

Dato : 26-05-02 21:54

Rasmus Nielsen wrote:

> Jeg skal ud at have købt min første MC-jakke. Efter råd fra min kørelærer
> går jeg efter én i kunststof. Jeg ville lige høre gruppen om i har nogle råd
> til mig før jeg tager ud og kigger?

Se godt efter at lynlåsene kan åbnes og lukkes frit uden at fange mærkater og
nappe i foret - nogle fabrikanter som fx IXS syr små stofmærker/-flapper ind
mellem lynlåsen og foret. De fanger lynlåsen. Selvfølgelig kan man selv klippe
mærkerne af, men det er vel ikke meningen med tøj til flere kkr?

IXS' foer kommer også let i klemme - i det mindste i min Daytona jakke og
tilhørende bukser - tror det er for tyndt. Syningerne i nylonfoer bør du også
rive i - hellere ødelægge det i forretningen end senere. I syningerne er mine
IXS-bukser også for dårlige.

Sørg også for at få nogle ordentlige CE-protektorer - indlæg i skulder, albue
etc - mange er blot lavet af hårdt skum. En blød/bøjelig skal er bedre. Kan evt.
købes separat. Gælder dem i knæ og hofte i bukserne - for sådan par skal du vel
også have, ikke sandt.

Richard

Richard

Fra : Brian

Dato : 26-05-02 23:36

Hvad med Priser på sådanne ting ?
Noget mærke der er rimeligt billigt. Og.. ganske godt. (Billigt er måske 2 -
3K for Jakke og Buks.
Og-- når vi er der.. Hvad med Hjelm? Mellem 1 og 2 K.
Er nemlig i samme situation. Har hørt noget om at prøve at finde sidste års
model. De er billigere... og.. helt ærligt.. hvor mange forskellig sort
findes der.. *G*
Briano

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-05-02 00:11

> [...]
2 -
> 3K for Jakke og Buks.
> Og-- når vi er der.. Hvad med Hjelm? Mellem 1 og 2 K.

Tjaa, da jeg startede på MC, købte jeg for 25 kkr tøj til kæresten og Jeg -
dét har jeg ikke fortrudt! Komforten er i top, og man ved at sikkerheden
ikke bliver meget bedre. Jeg *har* afprøvet tøjet på asfalt, så det er en
rigtig rigtig god investering...

> Er nemlig i samme situation. Har hørt noget om at prøve at finde sidste
års
> model. De er billigere... og.. helt ærligt.. hvor mange forskellig sort
> findes der.. *G*

Lige præcis - find noget rigtigt godt, men find det eventuelt brugt (ikke
hjelm), eller et eller to år gamle rest-modeller. Forhandlere giver også
rask væk 10-20% rabat på køb af den størrelsesorden - i Tyskland er det ofte
billigere endnu.

Mvh
Steen

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 27-05-02 06:30

> Hvilke butikker er bedst i Odense-området til den slags?

Jeg mangler stadig svar på denne... Findes der i øvrigt en kæmpebutik med
stort udvalg (det gør der vel ikke på Fyn...) i Kbh./Malmø området, jeg skal
nemlig et smut derover idag. Det ville være fint hvis det også er et sted
med en god vejledning.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 27-05-02 06:30

Gerne tæt ved motorvejen.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Steven

Dato : 28-05-02 19:14

On Mon, 27 May 2002 07:29:31 +0200, "Rasmus Nielsen"
<postmaster@rasmusn.dk> wrote:

> [...]
>nemlig et smut derover idag. Det ville være fint hvis det også er et sted

Bruun-Larsen i Odense havde for et par måneder siden Rukka R-Tech tøj
stærkt nedsat iflg tidligere indlæg i dfm, måske har de stadig noget
tilbage.

Midtfyns-mc havde i sidste måned et andet finsk mærke, som var nedsat
en del.

Disse tilbud er jo som regel sidste års modeller og sælges derfor
nedsat i nogle butikker.

www.louis.de har også kørt med nedsat Rukka tøj i de sidste par
måneder, men igen er det spørgsmålet hvilke størrelser der er tilbage
på nuværende tidspunkt.

Leo Mortensen ved Ejstrupholm har mange gange også ret gode tilbud.

For et par uger siden så jeg en ret lækker Dane jakke hos ham, som
han ville sælge til kr. 2.200. Han fortalte at firmaet var blevet
overtaget af et andet firma og at samme jakke kostede over kr. 1.000
mere sidste år.

Du kunne jo ringe og høre hvad han har af gode tilbud pt., hvis det er
noget.

mvh Steven FZS600

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 27-05-02 07:00

Kan I evt. andefale nogle af dem på http://www.mpmc.dk/udstur/udstyr.htm

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : OleJ

Dato : 27-05-02 09:36

Jeg købte en Frank Thomas jakke til 1700,- for 4 år siden. Og jeg har ikke
gode erfaringer med det mærke.
Først var foret i stykker...så jeg fik en ny! Så var en lynlås i
stykker...så jeg fik igen en ny. Nu var der så ikke flere i den farve som
jeg først fik, så jeg måtte vælge en anden! Den fejlede som sådan ikke
noget, men den kunne ikke holde vandet ude...efter 15 minutter i regnvejr
var jeg gennemblødt. Og dermed også min pung som lå i den dertil indrettede
lomme! Nu har jeg efterhånden pøst så meget imprægnering i den at den kan
holde vandet ude. Dertil kan jeg sige at der har været flere indlæg i
TouringNyt om lignende problemer med FrankThomas jakker!

God fornøjelse...en rigtig motorcykeljakke er et must!

//OleJ

Fra : OleJ

Dato : 27-05-02 09:40

Jeg glemte at tilføje noget! Jeg købte et par IXS bukser (den billigste
model...800,-). De holder vandet ude, har glimrende beskyttelse (er
prøvet)...og til mit brug (kører offroader) er de fine! Så det mærke kunne
jeg godt finde på at købe en anden gang!

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-05-02 10:43

OleJ <olj@sol.dk> wrote in article
<3cf1f163$0$11915$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> prøvet)...og til mit brug (kører offroader) er de fine! Så det mærke
kunne
> jeg godt finde på at købe en anden gang!

Så vil jeg da gerne tilføje at jeg (stadig) er glimragende tilfreds med
min IXS Desmo jakke.
Den er efterhånden ved at trænge til en ny gang impregnering (og den kunne
egentlig også godt trænge til at blive vasket - føj en stank... , men
er ellers i tip-top stand. Sidste år holdt den da vandet ude i 45 minutter
mens jeg ventede på Odden/Ebeltoft færgen.
Thermoforet kan lynes ud, og den er også ganske fremragende til skiture...

--
Mikkel

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 27-05-02 11:01

Hejsa

Jeg har pt. en gammel FrankThomas jakke, som egentligt fungerer udmærket.
Den er vel en 5-8 år gammel (har lånt den af en ven.) men jeg må nok
erkende, at jeg har hørt så meget skidt om det mærke så jeg ikke selv kunne
finde på at købe det længere.
Den holder ok vand ud (imponerende nok) - ihvertfald de første 20-30 mins,
alt efter mængder..
Den er blevet gammel og slidt, om end ikke på astfalt...- men den er der
endnu og fungerer egentligt ok.

Mvh
Kristoffer

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-05-02 11:59

> ville lige høre gruppen om i har nogle råd
> til mig før jeg tager ud og kigger?

Jeg er godt tilfreds med mit Rukka - Jeg var stadig tør efter 1/2 time i
øsepøsevejr på motorvejen i aftes - og der kom temmeligt meget vand mellem
hillerød og valby i aftes ved 11 tiden ...

Søg ellers lidt på groups.google.com efter f.eks dainese og rukka - der er
mange der har givet deres mening til kende her i gruppen for gangske nyligt

/A

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 29-05-02 10:18

Hej,

Hvordan er det i øvrigt med farver? Jeg kan næsten kun få noget billigt i
sort, og i det hele taget findes det meste kun i sort. Er det ok?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.