Lån?
Fra : assassin

Dato : 25-05-02 17:46

Er der nogen her der har erfaring med hvor det er billigst at låne til mc?
Vi snakker 80-100KKr

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-05-02 21:23

"assassin" <martin_dk97@hotmail.com> writes:

> Er der nogen her der har erfaring med hvor det er billigst at låne til mc?
> Vi snakker 80-100KKr

Banken. Brug Google.com, dette har været diskuteret til hudløshed
adskillige gange her på gruppen.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini DB911 6.2hp (hvid)

Fra : Brian Charles D. Chr~

Dato : 25-05-02 21:50

Det lyder måske dumt og som lidt af et "primitivt" svar, men banken er efter
min mening stadigvæk det bedste bud på et godt lån.

Husk på at renten ofte kan forhandles, især hvis man er det som banken
kalder en "god kunde".

Med venlig hilsen
Webmaster
www.mc-portalen.com

Fra : John Kramme

Dato : 25-05-02 22:08

> Er der nogen her der har erfaring med hvor det er billigst at låne til mc?
> Vi snakker 80-100KKr

Jeg har bemærket at MC forhandlere i visse tilfælde har samarbejde med
financieringsselskaber som tilbyder lavere rente end ens egen bank !

John

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 25-05-02 23:21

"John Kramme" <kramme@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Jeg har bemærket at MC forhandlere i visse tilfælde har samarbejde med
> financieringsselskaber som tilbyder lavere rente end ens egen bank !
>
> John

Du kan være heldig selvfølgelig, men typisk er omkostningerne større ved
sådanne arrangementer.

Det du skal kigge efter er årlige omkostninger udtrykt i procent (populært
kaldet: ÅOP).

Bruger selv BasisBank, og er ganske tilfreds.

Kenneth
R1

Fra : Dan Eckberg

Dato : 28-05-02 00:37

> [...]
> sådanne arrangementer.
>
> Det du skal kigge efter er årlige omkostninger udtrykt i procent (populært

(klip klip klip)

Ja, forhandlernes finansieringsselskaber lyder ofte billigere, men vær
opmærksom på at de ofte ikke kan indfries før tid (dvs. du hænger stadig på
lånet selvom du har solgt cyklen videre for længst).
Hvis man endelig skulle sælge sin cykel er det da kun fedt at kunne indfri
lånet fra dag til dag, så det bør nok undersøges nærmere hvis du overvejer
at bruge forhandler-finansiering.

Snak med banken og forskellige andre selskaber og sammenlign.

Som det også nævnes ovenfor så er ÅOP'en interessant og der kan bankens
tilbud ofte være bedst.... men det ER en jungle ;)

Du kan som regel også indhente flere forskellige "låne-tilbud" og så tage
det bedste tilbud med ned i banken og spørge om de kan gøre det bedre ? Hvis
du er en såkaldt "god kund" vil de nok prøve at overgår konkurrentens tilbud
og kan de ikke det, så ta'r du jo bare konkurrentens tilbud !

Fælles for dem alle er: De er allesammen interresseret i at låne penge ud !
Derfor er de nok også villige til at "handle" lidt...

Prøv dig frem !