øv det hjalp ikke ;o(
Fra : Morten Juel

Dato : 24-05-02 19:59

Nå dagen kom jo.. kaburatorene skulle renses.. det burde da kunne gøre
det...
men ak nej den trækker stadigt ujævnt og ved gode hastigheder mellem 150 og
170 er det rigtigt galt det er som om den ikke kan mere, at den ikke vil
mere.. jeg var jo self i tyskland og teste den hastighed )
nu skifter jeg tændrør også.. hjælper det ikke.. overvejer jeg om man skulle
smide 4 stk KN filtre på og så kaste den op til lydmuren, så de kan dyse den
ind så den kommer til at gå perfect !

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Morten Juel

Dato : 24-05-02 20:03

det skal lige siges at den slet ikke kan gå i tomgang før den har fået
varmen.. og den er meget svær at starte i kold tilstand skal tidt lidt benz
eller dieselstart i luftfiltrene på den før den vil.. ;o((
den opføre sig også underligt hvis man stiller tomgangen lidt for højt så
vil den ikke ned i rpm.. den vil hellere stå ved en 4K rpm ;o(

Ud over det er den såmend lækker nok.

Fra : molnit

Dato : 24-05-02 20:08

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.OSTEPOPdk> wrote in message
> Nå dagen kom jo.. kaburatorene skulle renses.. det burde da kunne gøre
> det...

Hvordan har du renset dem ??? pusset med en klud mens de sad på :)

Har du skildt dem til atomer, og tjekket alt om det var som det skulle
være... samt gav dem en tur med trykluften (Adskildt ALDRIG med flydere
osv.. på) sådan at du er 100% sikker på at alle kanaler osv. er rene, og der
kan komme benz osv.. igennem.

Kalkfjerne bruger hardcore MZ ejere når de finder et lig frem fra
60'erne :)

Har du da du samlede dem stillet flyderhøjde osv... og er de 100% ens
stillet alle sammen ????

Er dine flydere tomme og tætte ??? og ikke nogen af dem som suger benz
ind ???

> men ak nej den trækker stadigt ujævnt og ved gode hastigheder mellem 150
og
> 170 er det rigtigt galt det er som om den ikke kan mere, at den ikke vil

ok. hva er din top angivet til ??? og hvordan ser stempler, stempelringe
osv... ud... er dine udstødninger renset og pæne indvendigt ??? og er alle
samlinger tætte.

Det er jo en gammel motor, og er stempler/cyll. slidt osv... eller er
dine flydere ikke stillet, osv... så daler din top/kræfter. og så alle de
andre ting.

> mere.. jeg var jo self i tyskland og teste den hastighed )

Nægter at tro på du turde køre over 100km/t.... ;)

> nu skifter jeg tændrør også.. hjælper det ikke.. overvejer jeg om man
skulle
> smide 4 stk KN filtre

Øh, nå, ja, KN hjælper på alle problemer *GGG* NOT

på og så kaste den op til lydmuren, så de kan dyse den
> ind så den kommer til at gå perfect !

Mon ik du bare sku ha købt en herhjemme, og ha prøvet en tur på den
først... for med det du har givet snart ku du få en GSXR 400 RR i kanon
stand, eller efter en tur hos lydmuren er du vel oppe på en sprit ny SV-650.

VH
Lars Molnit
Som ALDRIG vil købe en MC uden at ha prøvet den, lige meget hvor billig
den er :)

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 24-05-02 21:39

> [...]
skulle
> smide 4 stk KN filtre på og så kaste den op til lydmuren, så de kan dyse

også øv.................

Hvilket luftfilter er iøjeblikket der på modellen ??

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Allan Bojesen

Dato : 24-05-02 22:30

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.OSTEPOPdk> skrev i en meddelelse
> [...]
skulle
> smide 4 stk KN filtre på og så kaste den op til lydmuren, så de kan dyse

Hej Morten

Har du checket tændingsindstillingen? Checkede du størrelsen af hoveddyserne
da du rensede kabu'erne, og sammenholdt med manualen? Er tomgangsblandingen
korrekt justeret. Hvis den kun kan gå i tomgang når den er varm, tyder det
på alt for mager blanding. Pas på med det. Hvad med nålehøjden?

Glem alt om at montere de der friskluft KN-filtre. Det bedste der kan ske
ved det er, at der ingen forskel er.

Allan Bojesen

Fra : Morten Juel

Dato : 24-05-02 23:51

Problemet er at jeg ingen manual har ! ;o(
Så alle de ting kan jeg slet ikke chekke ! ;o(

> Er tomgangsblandingen korrekt justeret.
har ingen anelse, og har ingen anelse om hvordan jeg chekker det ! ;o(

Måske skulle jeg bar ekaste den ud til en forhandler, og få ham til at
gennemchekke det hele ! ;o(

nej fandeme nej.. jeg må sq finde en haynes manual !

Fra : Allan Bojesen

Dato : 25-05-02 08:49

> Problemet er at jeg ingen manual har ! ;o(
> Så alle de ting kan jeg slet ikke chekke ! ;o(

Skaf en manual eller søg på nettet. Du kan garanteret finde det.

> har ingen anelse, og har ingen anelse om hvordan jeg chekker det ! ;o(

Start med at skrue blandingsskruerne i bund og derefter f.ex. 2 omgange ud.
Få liv i dyret og lad den blive driftvarm og prøv at holde tomgangen omkring
1000 omdr/m.
Nu skruer du blandiingsskrue 1 enten ind eller ud, stille og roligt, indtil
du opnår det højeste omdrejningstal du kan. Juster tomgangen igen til ca.
1000 omdr/m og gør det samme ved de 3 andre skruer. Men det vil være klogt
at sørge for at karburatorerne er ens med hensyn til nålehøjde og
dysestørrelser forinden.

> Måske skulle jeg bar ekaste den ud til en forhandler, og få ham til at
> gennemchekke det hele ! ;o(
>
> nej fandeme nej.. jeg må sq finde en haynes manual !

Det er den rigtige indstilling )

Allan Bojesen

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-02 10:43

Det må jeg prøve iaften )

1000 tak, jeg skal nok melde tilbage

Fra : Futte

Dato : 25-05-02 12:36

">
> [...]
> 1000 omdr/m og gør det samme ved de 3 andre skruer. Men det vil være klogt
> at sørge for at karburatorerne er ens med hensyn til nålehøjde og

Prøv så lige at kigge på tændrørene, det skal for det første være ens i
sværtning og farve, for det andet skal en korrekt forbrænding lave rørene
lyse i midten og mørkere i brunt ved kanten, så'en cirka. Hvis rørene er lys
grå, er blandingen for mager, det er det der kan brænde hul i stempeltoppen,
så pas på , der. mellem 1 3/4 og 2 ½ omgang ud på luftskruerne er en
vejlednede justering.
Spændende læsning iøvrigt

Jørgen , Brøndby , der lever af at male for andre.
CB550F, den fine letter anløbne årgang 1976,
der vistnok er en 75'er ifølge stel og motornummer,
der mangler højre sidedæksel, i sort , tak. Kan dog males.

---

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-02 23:27

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-02 23:32

Hejsa Allan..

Ok så her jeg prøvet at indstille kabuer som du beskrev.. men sjovt nok så
har det ikke hjulpet noget, men jeg er også fatsvag til kabuer ! ;o( jeg
tror sq der skal andre dyser i dem.. jeg er 2mm fra at levere den ude hos
sph så de kan dyse den og stille lortet så den spinder !! jeg bliver jo
vanvittig af det her !?

Fra : Moller

Dato : 26-05-02 09:48

> er der nogle der vil tjene en ramme sne pils ved at indstille den for mig
??

Du kan betale Taxa + de faste 500 + moms/timen... og så gives der ingen
garantier :)

VH
Moller

Fra : Moller

Dato : 26-05-02 20:25

> hehe moller du er stiv )

Næ det er taksten for at ha mig til Freelance opgaver, flere af mine
kunder siger det er for billigt :)

VH
Lars Molnit

Fra : Allan Bojesen

Dato : 25-05-02 09:13

> Problemet er at jeg ingen manual har ! ;o(

Jeg fandt lige et link jeg tror du kan have glæde af. Der er specifikationer
samt en masse teknik - http://members.aol.com/CRuper1/index.htm

Allan Bojesen

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-02 10:42

Hejsa Allan

Mange tak, men jeg har det allerede.. jeg har suget nettet for links om den

Der står bare intet om dyser osv !

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-02 00:22

> Har du checket tændingsindstillingen?
den har elektrisk tænding !

Hvis den kun kan gå i tomgang når den er varm, tyder det
> på alt for mager blanding. Pas på med det.
tjaa det kunne forklare at den også har svært ved at starte.. men hvad gør
jeg hvis jeg vil gi den mere benz ?
en ny hoveddyse ? eller ny lille dyse ? skal nålen bare hæves et hak ? eller
hvad med den skrue der sidder lige over spjællet ??

er der noget af det jeg skal pille ved ? kort sagt hvorn prøver jeg at gi
svinet mere benz ?

Fra : Allan Bojesen

Dato : 25-05-02 08:57

> den har elektrisk tænding !

Derfor kan grundindstillingen godt være forkert. Lån en stroboskopisk
tændingspistol et sted.

> [...]
eller
> hvad med den skrue der sidder lige over spjællet ??

I grove træk:
Blandeskruerne påvirker blandingen i området 1000 - 2000 omdr. Ved at ændre
nålehøjden justerer du blandingen i området - 2000 - 5000 omdr. Hoveddyserne
influerer mest på området 5000 - 10000 omdr.

> er der noget af det jeg skal pille ved ? kort sagt hvorn prøver jeg at gi
> svinet mere benz ?

Prøv at pille lidt ved det hele, men EN TING AD GANGEN og så check om der er
sket ændringer til den gode eller dårlige side.

God arbejdslyst

Allan Bojesen

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-02 10:44

sådan en har jeg da )

uha lækker forklaring om hvad de forskellige dyser gør takker

Fra : Moller

Dato : 25-05-02 16:54

> [...]
> nålehøjden justerer du blandingen i området - 2000 - 5000 omdr.
Hoveddyserne
> influerer mest på området 5000 - 10000 omdr.

Pas på... dette ku lyde som om at vis ens tomgang er ved 4000 omdr... så
justere man på nålen til den er nede ved 2000 osv...

normalt oplyser man det som
0 - 1/4 gas = tomgangs blandeskruerne , samt
tomgangsdyserne.
"variere fra model til model min er
delt op i 2 dele her"
1/4- 3/4 gas = Nålehøjden.
3/4 - Full gas = Hoveddysen.

Hvilken type kaburator har du ??? model osv... ku være der var andre som
havde en model som var magen til :) og kender de typiske fejl.

> Prøv at pille lidt ved det hele, men EN TING AD GANGEN og så check om der
er
> sket ændringer til den gode eller dårlige side.

Husk at tjekke når den er varm :) og husk at hoveddysen kan påvirke
nålehøjden osv...

Og vigtigst af alt er dine flydere sat som de skal være ??? eller tjek
om de ikke bare har ens højde..

VH
Lars Molnit