Hvad er sløvest. BMW eller HD?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-05-02 08:48

På TV2 tekst TV fandt jeg denne historie.
Generelt tror jeg dog at det er MEGET dumt at forsøge at køre om kap med
noget som helst når man sidder på en HD ;)

***************************************
S130 TV2 TTV S130 fre 24 maj 09:43:06
Bandidos-rocker stak af
fra razzia

En Bandidos-rocker på en Harley David-
son kunne ikke hamle op med politiets
hurtige BMW-motorcykler under en
razzia i går, skriver Ritzau.

2500 trafikanter blev vinket ind til
siden i Gladsaxe ved København, blandt
dem Bandidos-rockeren. Han stoppede
som han skulle, men ombestemte sig og
vred gashåndtaget i bund. Men Harley
Davidson-modellen er ikke lige så hur-
tig i optrækket som en BMW, og han
blev hurtigt indhentet.

Manden havde i øvrigt ikke kørekort,
hvilket udløser en bøde på 5000 kroner.
24. maj 8:49

***************************************

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Moller

Dato : 24-05-02 09:32

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message
> På TV2 tekst TV fandt jeg denne historie.
> Generelt tror jeg dog at det er MEGET dumt at forsøge at køre om kap med
> noget som helst når man sidder på en HD ;)

hmmm, ??? hvorfor det, der er mange HD custom som er skamtunet også...
eller en V-rod på 117HK sku vel nok kunne på ligeud strækninger :) ellers
har jeg snakkede med føren af en lånt ombygget HD med 167HK, som påstod han
havde drønet fra en R1'er ... at vi alle har vores tvivl der, men det var på
ligeudstrækning inde i byen.

Men på den anden side, at prøve at køre fra en panser som har en
maskiner som kan komme dobbelt så hurtigt rundt i svinget som en selv ????
døøø...

VH
Lars Molnit

Fra : Morten Dahl -

Dato : 24-05-02 09:59

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
han
> havde drønet fra en R1'er ... at vi alle har vores tvivl der, men det var

Nu skal man altså ikke kimse af de bimmere, nuvel er de tunge som
arvesynden. Men en bekendt (rettere 2) kørte dørtræk på CBR600F4 vs K1200RS
og de var faktisk dead-even op til 265km/t speedo.

Bimmern har den klare fordel af et ultrlalavt tyngdepunkt.

-
Morten Dahl

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-02 10:40

> [...]
K1200RS
> og de var faktisk dead-even op til 265km/t speedo.

Enig - har selv prøvet selvsamme test ved et åbent hus arrangement.

Poli-drengene har dog MEGET andet end K12'ere. Ex R modellerne og de gamle
K1100 (er faktisk ikke klar over om K75erne stadig er i live)

De nævnte maskiner producerer ikke over 100hk modsat de 135 i en K12'er.
Faktisk var K12'eren den første bimmer der sprængte 98hk grænsen, der
tidligere har været max i tyskerlandet.

Derudover har jeg set GTS1000'er - der har 101hk....

mvh Albert
135hk og alligevel bange for poli-drengene ...

Fra : Søren Jim

Dato : 24-05-02 09:50

Subject: Re: Hvad er sløvest. BMW eller HD?

hejsa
Jeg tror stortset det er ligemeget hvad de køre på, de kære
panserbasser......
de drenge har noget køreteknik der kan være svært at hamle op med....:-/
og kører du på en chopper lignende ting med stortset NUL køreegenskaber er
det da slet ikke noget probz....

Mvh
Søren (med en CBR1K osse med 135hk)

Fra : Søren Jim

Dato : 24-05-02 09:51

"Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> wrote in message
> Subject: Re: Hvad er sløvest. BMW eller HD?

Ups Undskyld !!!! Albert

Mvh Søren

Fra : Kenneth S

Dato : 24-05-02 11:49

> [...]
> og kører du på en chopper lignende ting med stortset NUL køreegenskaber er

...og kører du på en sportsmaskine, skal du stadig køre RIGTIG godt for at
slippe fra en MC-poli.

Mit råd: Glem det, kør ind til siden

Kenneth
R1

Fra : Jens Didriksen

Dato : 24-05-02 23:46

Hov, hov! Jeg vil gerne lige pointerer, at jeg indtil flere gange har
foretaget en 180 grader vending uden at vælte med HD'en, så HELT uden
køreegenskaber er den altså ikke...

Til gengæld er jeg glad for at jeg har to hænder når jeg skal anvende
håndbremsen...

Jens

Fra : Christian Knudsen

Dato : 24-05-02 16:51

> [...]
> og kører du på en chopper lignende ting med stortset NUL køreegenskaber er

Jeg fik også lige en snak med en flink mc-strømer for et par måneder siden
uden for en mc-forhandler. Han sagde, at de fleste af de rigtig store
maskiner "sagtens" kunne køre fra hans, når det gik ligeud, men ligeså snart
vejen drejede hentede de dem uden problemer.
Jeg har heldigvis ikke prøvet at teste om det passer, men har egentlig
heller ikke lyst, da de har meget bedre køreteknik end jeg tilnærmelsesvis
kommer i nærheden af inden for de nærmeste par år....

christian (der har heldigvis kun har mødt flinke mc-strømere)

Fra : m.grewy

Dato : 24-05-02 15:18

"Morten Dahl -" <news@FJERNmekasign.dk> wrote in message

> [...]
K1200RS
> og de var faktisk dead-even op til 265km/t speedo.
>
> Bimmern har den klare fordel af et ultrlalavt tyngdepunkt.

Ja og man må også sige at selv om Bimmern er så tung så følger han alligevel
med i sving

Michael

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-05-02 17:05

"m.grewy" <grewy@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> K1200RS

> Ja og man må også sige at selv om Bimmern er så tung så følger han

Ja men det oss den sløve honda´s skyld. Bare vent nu har jeg fået
"affjedringstunet" Lau´s bandit, så nu får du fandme klø på de små veje...

-
Morten Dahl

Fra : m.grewy

Dato : 24-05-02 17:29

"Morten Dahl" <morten@mekasign.dk> wrote in message

> Ja men det oss den sløve honda´s skyld. Bare vent nu har jeg fået
> "affjedringstunet" Lau´s bandit, så nu får du fandme klø på de små veje...
>
> -
> Morten Dahl

HAHAHAHAHAHA undskyld men jeg blev nød til det.
Jeg skal lige have lavet mit 2th gear :(

Michael

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-05-02 19:59

> "Morten Dahl" <morten@mekasign.dk> wrote in message

> HAHAHAHAHAHA undskyld men jeg blev nød til det.
> Jeg skal lige have lavet mit 2th gear :(

nu tager du dig fandme sammen Michael. Den Honda er sku da i stykker hver
hver anden dag. Tror du ikke snart det var tid til at få optimeret piloten
istedetfor??

-
Morten Dahl

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-05-02 20:54

> Ja og man må også sige at selv om Bimmern er så tung så følger han
alligevel
> med i sving

Og radioen er også fandens svær at køre fra ...

/A

Fra : Morten Dahl

Dato : 25-05-02 09:27

"Anders Majland (Replace DOT with . when replying by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> alligevel
>
> tjae men nu var førnævnte mellem en CBR600 og en sølvfarvet bimmer.. og
tror sku ikke palle har sådan en radio på den

-
Morten Dahl

Fra : Steen Schmidt

Dato : 25-05-02 17:31

> [...]
K1200RS
> og de var faktisk dead-even op til 265km/t speedo.

Hehe - da jeg var på bronzekursus første gang (på min SV650S), kørte jeg for
sjov accelerationstest imod en BMW (kan ikke huske præcist hvilken, men en
R1100R afart mener jeg) og en Baby-Gixxer på den bagerste langside på banen
vi kørte på. Inden nogen brokker sig, så var det altså på lukket bane, og
uden andre i nærheden end dem der gerne ville køre om kap.

Begge maskiner blev sat overordentligt overbevisende, så de er ikke alt for
hurtige. På speedometeret nåede jeg vist en knap 180 km/t, og tilsvarende lå
de to andre ret tæt, begge omkring 120-130 km/t.

> Bimmern har den klare fordel af et ultrlalavt tyngdepunkt.

Hvilket vel ikke har megen betydning i accelerationstest fra 0-265 km/t?

Mvh
Steen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 25-05-02 17:34

> [...]
> eller en V-rod på 117HK sku vel nok kunne på ligeud strækninger :) ellers
> har jeg snakkede med føren af en lånt ombygget HD med 167HK, som påstod

Til powermeet i Randers, for to år siden, var der en 2-liters HD på bænken.
Den larmede som jeg ikke har hørt nogen bil, lastbil eller motorcykel larme
før - den smed vist 149 hk på baghjulet.

Det er vist MEGET få HD'ere der render fra en R1'er - det er vel heller ikke
derfor man køber en HD?

Mvh
Steen