NGK f... L.... P.,... rør... Virker a H...~
Fra : molnit

Dato : 23-05-02 17:34

Hej Alle,
Hvordan kan i leve med at de fleste kun sælger NGK rør, og aldrig ND,
Bosch, Champion osv... Jeg har til dato aldrig druknet et ND, eller et
champion til døde, men hver eneste gang jeg har et NGK i fordi jeg ikke lige
ku skaffe noget andet mærke, så drukner skidtet 1 gang, og så kan rørne godt
skiftes igen.

Nå, nu håber jeg at jeg kan få mit et ND eller et Bosch i morgen, eller
rettere 3 stks. til GT'en, køre aldrig med blandet tændrør. for den ene
Cyl.. fik endelig føde igen, og vupti dødt rør, selv om de blev købt for 2-3
uger siden.

VH
Lars Molnit
Suzuki GT-380 L, kan blive din for 9kilo... men det skal ske inden jeg
har købt en maskine mere :) for så beholder jeg den :)
MZ ETZ 251 CDi, min først MC, og kommer ALDRIG til salg. :)

Fra : Poul B-H

Dato : 25-05-02 16:58

Jeg kører stadigvæk med de af Honda anbfalede NGK rør på mine trackday
racere, uden nogen problemer, selvom den ene efter stilstand skal have have
dieselstart for at starte. Rørene bliver som regel fedtet godt ind i 2-T
olie før den starter men det er ikke et problem, rørene virker fortrinligt.

Jeg har tidligere tilbudt at teste diverse "defekte" rør men modtog ikke et.
Har du klaget til NGK ?
Kører du på 9 eller 10 rør med 3.000rpm ned til Brugsen ?

Poul B-H

Fra : molnit

Dato : 26-05-02 12:05

"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> wrote in message
> Jeg kører stadigvæk med de af Honda anbfalede NGK rør på mine trackday
> racere, uden nogen problemer, selvom den ene efter stilstand skal have
have
> dieselstart for at starte.

Øh, ja, virker ok men skal ha dieselstart... hvor er det lige i den
sætning det ikke stemmer :)

Rørene bliver som regel fedtet godt ind i 2-T
> olie før den starter men det er ikke et problem, rørene virker
fortrinligt.

Ikke her, de køre ok, men for de for fed blanding bare 1 gang, så er
røven på kommedie.

> Jeg har tidligere tilbudt at teste diverse "defekte" rør men modtog ikke
et.
> Har du klaget til NGK ?

Til 22Kr. pr. rør gider jeg ikke klage, det som er noget lort det er når
du holder et sted og eneste fejl er tændrør... kan sige at sidste melding
fra Fer og Bager i skotland ( i går) var at baby gixeren nu køre på 3
cyll... pga. vand og NGK rør, men han håber det hjælper at tøre den til i
dag. hvis det ikke hjælper hvor fedt er det så med et NGK rør, eftersom jeg
aldrig har haft problemer med ND rør lige meget om der var vand, for fed,
eller for meget olie på...

> Kører du på 9 eller 10 rør med 3.000rpm ned til Brugsen ?

Brugesen ligger 1 km fra mig, så jeg går :) men jeg køre med 7 og 8
rør alt efter sæson, her går jeg ud fra du mener glødtallet. og min GT
ligger sjældent under 6000 omdr.

VH
Lars Molnit

Fra : Jon Larsen

Dato : 26-05-02 10:33

> Hej Alle,
> Hvordan kan i leve med at de fleste kun sælger NGK rør, og aldrig ND,
> Bosch, Champion osv...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ahhh.. endnu en broder til de endeløse NGK-lidelser..... Også selvom jeg
stadig køre med NGK ( tror jeg har været meget heldig indtil videre ) Min
lille gixxer er altså slem til at ødelægge NGK-rør, og om foråret når der
skal startes op, er de fuldstændig umulige og så hjælper et par nye rør
altid. Det er ikke fordi jeg lader dem sidde i, for i vinters tog jeg dem
med vilje ud, og lagde dem indenfor hele vinteren, og lige meget hjalp
det....
Tog kun de her rør for de de var meget billigere end jeg ellers var vant
til, men ved også at næste gang bliver det altså ND-rør....

--
Jon Larsen
Gixxer 250 ( plut, plut, plut )