Forhøjet vindskærm/kåbeglas til gl. XJ900
Fra : Karsten Vejsgård

Dato : 22-05-02 22:41

Erfaring søges!

Jeg opserverer utrolig meget vindstøj (naturligt nok stigende propertional
med hastigheden) hvilket jeg tidligere troede skyldes min relativt gl.
hjelm, men jeg har nu prøvet at rejse mig op på cyklen ved forskellige
hastigheder, hvorved langt det meste af støjen forsvinder.

Jeg er derfor sikker på at støjen skyldes turbulens fra kåben, som lige
nøjagtig passer med den højde som min hjelm befinder sig i under kørslen.
(Jeg kun er 172 cm. høj)

Jeg har derfor en forhåbning om at en investering i et forhøjet vindskærm
kunne afhjælpe problemet. Er der nogle af jer som har lignende erfaringer
som jeg kan høste lidt af? Hvor kan jeg købe en forhøjet vindskærm, og hvad
koster den?

Karsten Vejsgård
XJ900 84'

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 23-05-02 07:45

> [...]
>som jeg kan høste lidt af? Hvor kan jeg købe en forhøjet vindskærm, og hvad

Prøv at kigge dig lidt omkring her http://www.axesstrading.se/. Der har jeg
selv løst samme problem på samme måde.
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-05-02 10:10

Min erfaring siger at enten skal vinden under hjelmen (lavt glas) eller helt
over (meget højt glas). Hvis "vindkanten" fra kåbeglasset rammer hjelmen
medfører det meget støj.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 23-05-02 22:39

>Hvor kan jeg købe en forhøjet vindskærm, og hvad
>koster den?

Der er et tilsalg med flip på www.robertsmc.dk, se under tilbud.

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)