Batteri
Fra : Torben Petersen

Dato : 22-05-02 21:16

Hej NG

Jeg havde lige fået skiftet simmeringe i forgaflen, og da jeg et par dage
senere skulle køre på min mc til arbejde, ville den ikke starte. Det har
vist sig at der ikke er meget væske i batteriet. Skal der bare almindelig
vand i, eller skal der noget specielt i? Glæder mig til at komme ud at
trille igen.

--
Torben Petersen
Corsa 1,4i

FJERN_DETTEtorben-lea@123mail.dk

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 23-05-02 05:02

"Torben Petersen" <FJERN_DETTEtorben-lea@123mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vist sig at der ikke er meget væske i batteriet. Skal der bare almindelig
> vand i, eller skal der noget specielt i? Glæder mig til at komme ud at

Du må ALDRIG fylde almindeligt "postevand" på dit batteri !!!!!
Du skal bruge destilleret eller demineraliseret vand. Det kan du købe f.eks.
i det lokale byggemarked, hos din lokale MC-pusher eller i
autoudstyrsforretninger.

Mvh Jørgen Gerdorf

Fra : Kenneth S

Dato : 23-05-02 09:36

> [...]
f.eks.
> i det lokale byggemarked, hos din lokale MC-pusher eller i

...eller Brugsen eller Netto ... bruges også til strygejern, så det fåes
overalt.

Kenneth
R1

Fra : Skolepraktik

Dato : 23-05-02 10:26

> vist sig at der ikke er meget væske i batteriet. Skal der bare almindelig
vand i...

Du kan bare koge noget alm vand ... det er lige så godt ... (næsten) men det
optimale er at købe noget demineralliseret vand ....

m.v.h.
lasse madsen

Fra : Kenneth S

Dato : 23-05-02 21:23

"Skolepraktik" <skolepraktik@SVARIKKE.dk> wrote in message
> [...]
det
> optimale er at købe noget demineralliseret vand ....

Fjerner kogning kalken og saltene fra vandet?

Kenneth
R1

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 24-05-02 12:13

"Skolepraktik" <skolepraktik@SVARIKKE.dk> wrote:

>Du kan bare koge noget alm vand ... det er lige så godt ... (næsten)
Kan det virkelig passe? Så _øger_ man vel koncentrationen af mineraler
(mest kalk) - de kan jo ikke fordampe, men det gør noget af vandet.

Det rigtige må være, at fortætte vanddampen og bruge dén. Så har man
nemlig destilleret vand.

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : Kenneth S

Dato : 24-05-02 12:28

"Kåre Nejmann" <post@kan.dk> wrote in message

> [...]
> (mest kalk) - de kan jo ikke fordampe, men det gør noget af vandet.
>
> Det rigtige må være, at fortætte vanddampen og bruge dén. Så har man

Det lyder også rigtigere i mine ører...

Lad os håbe Torben ikke allerede har hældt kogt vand på sit batteri, fordi
så er det sq nok ødelagt

Kenneth
R1

Fra : Torben Petersen

Dato : 24-05-02 17:47

Jeg takker for svaret. Jeg mente nok at der skal demineraliseret vand i
batteriet, men var ikke helt sikker. Jeg har lige fået det hældt på, og nu
står den til opladning, så jeg håber på godt vejr til i morgen, og at
batteriet ikke er klappet pga. vandmanglen (det var næsten helt tørlagt.

Fra : Armand

Dato : 24-06-02 00:29

> [...]
og at
> batteriet ikke er klappet pga. vandmanglen (det var næsten helt

Tørlægningen er blot et symptom - Der er sandsynligvis en ladefejl på
dit elsystem, som er årsagen!
Find hellere den også

--
Armand.