/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
SÅ er Kawaen på gaden folkens !! men men..~
Fra : Morten Juel


Dato : 22-05-02 17:59

Hejsa NG

Så kom den solskindsdag hvor kawaen var på plade, og havde været ude hos SPH
og få synkroniseret kabuer.. jeg måtte dog selv stille tomgang da jeg kom
hjem ! ;o( nå men jeg kan mærke at de er blevet synkroniseret anyway
SÅ nu er der kun 3 ting tilbage..

1. den skramler meget i motoren ved tomgang.. så jeg vil prøve at skifte
knastkæde strammer..
2. den kan finde på at hoppe ud af 2. gear.. hvis jeg nu skruer på den stang
der går fra gear akslen og til pedalen.. vil mit gearskifte så ikke få en
kortere vanding ? jeg har lidt på fornemmelsen at den skal tæves i gear for
ikke at falde ud !
3. når man eks triller ved en 60-.70 i et højt gear.. så kan den finde på at
te sig i motoren dvs at den ikke rigtigt vil trække før den får fuld hane !!
hvad kan det skyldes ?? jeg tror jeg vil skifte tændrør på hende

håber at hilse på jer derude !! )

--
Mvh
Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig



 
 
Ib Jakobsen (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 22-05-02 19:02

Morten Juel wrote:

>
> 2. den kan finde på at hoppe ud af 2. gear.. hvis jeg nu skruer på den stang
> der går fra gear akslen og til pedalen.. vil mit gearskifte så ikke få en
> kortere vanding ? jeg har lidt på fornemmelsen at den skal tæves i gear for
> ikke at falde ud !

Det samme problem har jeg lige haft på bimmeren. Efter at have lånt den ud
begyndte den også at hoppe lidt ud af andet gear. Jeg skildte skidtet af med det
samme, for ikke at slide på tapperne som kobler tandhjulene sammen. Det var
tydeligt at se andengears skiftegaflen var bøjet. Med hjælp fra en maskinvinkel
og lidt rå muskelkraft var den ret igen. Har ikke haft problemer siden. Det
kostede et par aftener og lidt gearolie. Var den kørt videre havde næste trin
kostet kr.6000.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Morten Juel (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 22-05-02 19:38

hmm tror sq ikke jeg kan nøjes med at skille gearkassen af, jeg tror det
hele skal fra hinnanden så ;o((

--
Mvh
Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig



Ib Jakobsen (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 22-05-02 21:23

Morten Juel wrote:

> hmm tror sq ikke jeg kan nøjes med at skille gearkassen af, jeg tror det
> hele skal fra hinnanden så ;o((

Se, det er så ulempen ved japanerne. Og dog. Motoren ud, vende på hovedet,
bunden af, pille pille, samle, montere og prøvekøre. Mange japanere kan ofte
repareres i gearkassen uden at afmontere cylinder mm.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Henrik Nielsen - Rap~ (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 22-05-02 20:14

"håber at hilse på jer derude"

Det gør jeg da også. Tillykke med det.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.




D@n Dethlefsen (22-05-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 22-05-02 22:26

> 1. den skramler meget i motoren ved tomgang.. så jeg vil prøve at skifte
> knastkæde strammer..
Er det ikke en "normal" lyd på kawa`s 4-cvl. luftkølede motor (fra Z900
ikke)
Hvis jeg skulle gøre noget ville jeg skifte både knastkæde + spænder

> 2. den kan finde på at hoppe ud af 2. gear.. hvis jeg nu skruer på den
stang
> der går fra gear akslen og til pedalen.. vil mit gearskifte så ikke få en
> kortere vanding ? jeg har lidt på fornemmelsen at den skal tæves i gear
for
> ikke at falde ud !
Ud med motoren, om på hovedet med den, bundkar af og få syn for sagen før
det bliver værre.
Hvis du skurer på omtalte stang, justere du kun højden på gearpedalen.

> 3. når man eks triller ved en 60-.70 i et højt gear.. så kan den finde på
at
> te sig i motoren dvs at den ikke rigtigt vil trække før den får fuld hane
!!
> hvad kan det skyldes ?? jeg tror jeg vil skifte tændrør på hende
Karuburator membraner ???, nye tændrør er nok en god begyndelse, husk
at chekke at tændrørshætter er OK samt at de sidder ordentligt fast på
tændkablet.

>
> håber at hilse på jer derude !! )
>
ilm

--
mvh
Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar



Morten Juel (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 22-05-02 22:55

> > 1. den skramler meget i motoren ved tomgang.. så jeg vil prøve at skifte
> > knastkæde strammer..
> Er det ikke en "normal" lyd på kawa`s 4-cvl. luftkølede motor (fra Z900
> ikke)
> Hvis jeg skulle gøre noget ville jeg skifte både knastkæde + spænder
oki jeg tror jeg starter med en strammer


> Ud med motoren, om på hovedet med den, bundkar af og få syn for sagen før
> det bliver værre.
hmm ok.. det bliver sq ikke nu, jeg har en GTI der skal opbygges..

> Karuburator membraner ???,
det må du sq ikke engang sige for sjov.. jeg har set en af membranerne og
den så god ud !

nye tændrør er nok en god begyndelse, husk
> at chekke at tændrørshætter er OK samt at de sidder ordentligt fast på
> tændkablet.
Will do mange tak

--
Mvh
Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409258
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste