rensning af YPVS-ventiler
Fra : Allan Nielsen

Dato : 20-05-02 19:26

Hvordan kommer man nemmest af med sod og slagger på disse
udstødningsventiler? jeg gider ikke sidde og mase med dem, hvis man komme om
problemet med lidt kemi(opløsningsmiddel).
mvh
Allan Nielsen
RD350

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 20-05-02 19:36

Allan Nielsen wrote:

> Hvordan kommer man nemmest af med sod og slagger på disse
> udstødningsventiler? jeg gider ikke sidde og mase med dem, hvis man komme
> om problemet med lidt kemi(opløsningsmiddel).
> mvh

Jeg vil tro noget natrium-hydroxid (afløbsrens) kan klare sagerne for dig.
Måske du skulle prøve med et stykke alu først, for at se om den blanding du
får lavet æder ventilerne.

/Rune

Fra : Allan Nielsen

Dato : 20-05-02 21:42

> [...]
> Måske du skulle prøve med et stykke alu først, for at se om den blanding

NaOH på aluminium er vist nok ikke nogen god idé
Allan
RD350

Fra : Lasse Madsen

Dato : 20-05-02 22:30

> NaOH på aluminium er vist nok ikke nogen god idé

NaOH er da Kausisk soda !?!

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Allan Nielsen

Dato : 20-05-02 22:36

> NaOH er da Kausisk soda !?!
>
> M.v.h.
> Lasse Madsen

Ja det er det, så nu har jeg sat dem i sprit natten over, så må jeg se om
det er nemmere at have med at gøre i morgen.
Allan
RD350

Fra : Rune Larsen

Dato : 21-05-02 09:07

Allan Nielsen wrote:

> NaOH på aluminium er vist nok ikke nogen god idé
> Allan
> RD350

Worked for me...

--
/Rune

Fra : Brian/Hekto

Dato : 21-05-02 09:30

In article <pmbG8.643$N46.64577@news010.worldonline.dk>, nuggi@mip.sdu.dk
says...

> [...]
> Måske du skulle prøve med et stykke alu først, for at se om den blanding du

Hej Allan!

Afløbsrens er ikke en god idé på aluminium.
Jeg har haft glimrende resultater med Caramba! Det dér rustløsende olie!

Hvorfor er de kokset til???? Du skal jo have den over 6.000 omdrejninger
engang imellem, så de begynder at dreje rundt!? *G*

Er det ikke snart på tide, at vi kommer ud og 'ryge' lidt???

/Brian

Fra : Allan Nielsen

Dato : 21-05-02 13:38

> [...]
>
> Hvorfor er de kokset til???? Du skal jo have den over 6.000 omdrejninger
> engang imellem, så de begynder at dreje rundt!? *G*

[haps]

> /Brian

he he he jo jo den bliver såmænd holdt over de 6000 omdr. men den er
desværre begyndt at dryppe lidt olie fra YPVSen og så var det jo lige, at
man måtte skille motoren ad på reservedelscyklen for at se om YPVSerne på
den var noget værd, og det var de heldigvis. De ser slet ikke slidte ud
selvom de var lidt sodede. 1600 sparet, nu skal der bare findes tid til at
få toppen af cyklen, men det bliver nok først efter eksamen.

> Er det ikke snart på tide, at vi kommer ud og 'ryge' lidt???

Du siger bare til når du har tid.

Allan
RD350

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 21-05-02 22:35

"Brian/Hekto" <bs@[REMOVE]hekto.dk> wrote in message

> Er det ikke snart på tide, at vi kommer ud og 'ryge' lidt???

Jaa blå røg.
Er der egentlig en klub, der har et par RD medlemmer. Jeg overvejer at finde
en klub, da jeg ikke kender mange her i KBH der har mc. Det er jo lidt
sjovere at køre sammen...

Jens
RD-350

Fra : Brian/Hekto

Dato : 22-05-02 09:17

In article <t3zG8.149$Zh2.6720@news.get2net.dk>, news@blaabjerg.net
says...

> [...]
> en klub, da jeg ikke kender mange her i KBH der har mc. Det er jo lidt

Hej!

Nej, jeg har ikke kendskab til en RD eller en 2T klub.
Men, man må da kunne 'mødes' her på nettet, f.eks. www.mc-portalen.com
under 'Fælleskørsel Sjælland'???
Det kunne da være herligt at lægge landskabet øde med 2T-røg, hvis vi
kunne samle en hel flok!!??

/Brian/Hekto

Fra : Razer

Dato : 21-05-02 07:19

"Allan Nielsen" <abn@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
om
> problemet med lidt kemi(opløsningsmiddel).

Et skud i tågen, men det her burde virke..

Hvad med silikonefortynder ( mener jeg at det hedder ).

Jeg brugte det til at rense mine bremsehuse helt ned ( de tog også malingen,
men det var også meningen, da jeg ville male dem om ) men ellers så tog det
alle urenheder uden undtagelse, og det endog meget nemt.
Du skal dog står i GOD udluftning, og tag gerne en maske på hvis du har en..
ellers er der dømt Malerhjerne.

Thomas ZX-10

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-05-02 15:38

Razer wrote:

> Hvad med silikonefortynder ( mener jeg at det hedder ).

Mon ikke du mener cellulosefortynder?
Det ødelægger forresten plast har jeg ladet mig fortælle :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 21-05-02 22:31

"Allan Nielsen" <abn@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> Hvordan kommer man nemmest af med sod og slagger på disse
> udstødningsventiler? jeg gider ikke sidde og mase med dem, hvis man komme
om
> problemet med lidt kemi(opløsningsmiddel).

Jeg brugte såmænd bare diselolie!
Hvis du vil undgå sod bør du bruge fuldsyntetisk olie. Vi kører på Mobil 1
Racing 2T, det gør at YPVS's på min brors RD ikke har haft brug for
rengøring i de 7 år han har haft den.... (Min kører på første år)
Et godt råd er også at lave en stænkskærm til YPVS'en. Den bliver utæt,
fordi der bliver kastet skidt op på ventilerne, når du så rammer 6.000
virker det som slibemiddel..
En nem og virkningsfuld løsning er at klippe en aluplade, der dækker for
YPVS'en. Denne plades bruges samtidig som pakning ved udstødningerne, for at
holde den fast. Du dropper den org. pakning og bruger alu + gungum. Dette
gør at du ikke får problemer igen på denne side af år 3000....

Hvis du bor i nærheden af KBH. kan de evt. se dyret live.

Jens
RD-350