De venlige politifolk findes også...
Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 20-05-02 10:41

Hejsa

Lige en lille krønnike om et par flinke motorcykel betjente jeg mødte...

I lørdags, da det var squide godt vejr, var mig og en kammerat på vej ud og
hente hans Fj1200'er. (det var også på tide kan man sige...) - Nå, men ham
bagpå, og så afsted ud af silkeborgvej fra århus midtby. - Da der nu var så
f*ndens mange lyskrys blev man jo træt af at holde bagerst i køen heletiden,
så vi listede lidt op mellem et par biler. - Hvilket promte resulterede i at
to hvide bimser trak op foran os (der var stadigt rødt, og vinkede os ind
til siden.) ..ups...

- Nå, men min kammerat steg af og begyndte at ævle løs med den ene betjent,
en lille dame på en k1200... - Og den lidt større mandlige betjent kom hen
til mig, og spurgte om jeg havde et kørekort... - joh, det havde jeg da,
osv. - alt i alt, sagde han bare at det måtte jeg ikke gøre igen, og så
skulle jeg iøvrigt også passe lidt på fartgrænserne, han havde målt mig et
par gange, og det kunne godt have været dyrt... - men alt i alt, fik vi en
lille sludder om deres bimser, og ellers bare lov til at trille igen.. -
dejligt at der findes flinke politifolk ind i mellem.

Mvh
Kristoffer

Fra : Claus MC

Dato : 20-05-02 10:45

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse
> dejligt at der findes flinke politifolk ind i mellem.

Jep - og de er som regel ligeså flinke, som man selv gør dem til !

/Claus

Fra : Morten Juel

Dato : 20-05-02 14:30

hehe det er jo egentligt lidt ambivalent

Vi betaler dem jo for at gøre deres arbejde og straffe os der gør noget
galt, hehe men samtidigt vil vi ikke ha bøder
og hvis strømerne ikke gir os bøder så har de ikke opfyldt deres job = vi er
blevet snydt mht skatten )

Bare en tanke...

Morten **som også bedst kan li overstående strømere )**
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Kenneth T

Dato : 20-05-02 20:46

> hehe det er jo egentligt lidt ambivalent
>
> og hvis strømerne ikke gir os bøder så har de ikke opfyldt deres job = vi
> [...]

Hehe:)

...måske du kunne få en stak girokort fra politiet, så kunne du jo selv sende
et ind en gang imellem, når du blev tilstrækkeligt tynget af din
samvittighed -på den måde ville du jo så få noget mere for dine skattepenge
:)
(Det kunne jo fungere lidt ala postkasserne ved grænsen, hvor man kan smide
en ekstra-regning i, hvis man har lyst til det)

Jeg plejer bare at vælge mindre traffikerede veje når jeg vil køre "friskt",
der er der nemlig sjældent kontrol.
--
Venligst
Kenneth T

Fra : oxford

Dato : 20-05-02 21:25

> Jeg plejer bare at vælge mindre traffikerede veje når jeg vil køre
"friskt",
> der er der nemlig sjældent kontrol.
> --
Det havde længe kriplet i mig for at komme ud at trille lidt på min dt125,
mens jeg ventede på det skulle blive lørdag hvor jeg skulle ud og prøve den
rigtigt, havde det flere gange været meget,meget tæt på at jeg havde kørt en
lille tur. Af en eller anden grund fik jeg ikke gjort det, selv om jeg bor
ude på lars tyndskids marker. Det blev lørdag, og jeg nåede lige at trille
3-4 kilometer, så fik en patruljevogn øje på mig.
Jeg tror at de tænkte: Ha, her har vi sku en ung knægt med urent mel i
posen. Maskinen er ikke just køn endnu, den har store knopdæk osv. Den
minder mere som en der bliver brugt til markræs. De rendte da også flere
omgange rundt om den.
Da jeg så fik snakket lidt med dem, og de så jeg ikke just var så ung enda,
hvar de jo også flinke nok. Jeg forklarede dem at jeg jo ikke kunne afprøve
maskinen hjemme i haven før den skal synes.

Mvh. Flemming

Fra : oxford

Dato : 20-05-02 23:00

"oxford" <oxford.1954@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
afprøve
> maskinen hjemme i haven før den skal synes.

Jeg glemte lige at skrive, at jeg havde købt prøveplader til om lørdagen.

Mvh. Flemming

Fra : Pein

Dato : 20-05-02 23:42

"oxford" skrev ...
> Jeg forklarede dem at jeg jo ikke kunne afprøve
> maskinen hjemme i haven før den skal synes.

Køb en større have

Mvh. Pein
- DT 125 R (lettere modificeret)
- TransAlp
(og snart knopdækkene i egen have)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-05-02 00:05

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> wrote in message

> Mvh. Pein
> - DT 125 R (lettere modificeret)
> - TransAlp
> (og snart knopdækkene i egen have)

Hvordan gik det i øvrigt med udskiftningen af den motor hos værkstedet? Jeg
synes ikke jeg kunne finde en opdatering på alt det hurlumhej?

Hilsner,

Tony (der fulgte med i debatten med dyb medfølelse)

Fra : Pein

Dato : 23-05-02 00:53

"Tony Lorentzen" skrev ...

> Hvordan gik det i øvrigt med udskiftningen af den motor hos værkstedet? >
Jeg synes ikke jeg kunne finde en opdatering på alt det hurlumhej?

Jo, det gik. Det tog sin tid, og de lavede ikke det jeg forstår ved fuld
service selvom de havde lovet det.
Selve motoren kører helt fint, men jeg triller nu rundt med 2 fejl af
elektrisk art. F.eks. kan den ikke blive enig med sig selv om den er i
frigear eller ej, og hvis den tror den er i gear (og det er næsten altid
tilfældet), kan den ikke stå på sidestøtten og varme op. Træls.
Og så kan jeg jo heller ikke starte den uden at tage koblingen, men pyt med
det, for koblingen kan slippes når først motoren kører.

En gang imellem vil den slet ikke starte, og problemet stammer sikkert samme
sted fra. Det er rigtig rigtig træls. Men indtil nu er det lykkedes mig at
få den i gang rimeligt hurtigt ved at fiske med gearpedal og kobling et
stykke tid.

Anyway, de kunne ikke finde ud af det, og jeg har heller ikke tiltro til at
de vil kunne lave det korrekt selvom de faktisk kunne løse problemet.
Tænk engang, jeg fik engang skiftet kædekit der, og så endte jeg med en kæde
samlet med 2 samleled, og 2 steder manglede O-ringen. Men bevares, der sad
da en kæde på motorcyklen, og den kunne køre. Det er bare een af mange
"underligheder" jeg nåede at opleve med Lydmuren den korte tid jeg handlede
der.

Men selvom TransAlp'en aldrig blev sig selv igen, gider jeg bare ikke have
mere med dem at gøre.

Mvh. Pein

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 23-05-02 09:23

> [...]
> der.
>
> Men selvom TransAlp'en aldrig blev sig selv igen, gider jeg bare ikke have

Nej det forstår jeg godt. Jeg overvejede at sende min XJ600S derud til 12kkm
tjek men det kan jeg da godt se at jeg nok skal lade være med. Så hellere
til Aagesen eller Fisker, selvom de er dyrere.

Nu kan jeg jo ikke bevise det, men jeg tror faktisk heller ikke at de har
gjort som de lovede da jeg satte min MC i vinterhi deroppe. Da jeg kørte den
derop var der blevet saltet og hun lovede mig at de efterfølgende ville
vaske den godt af inden den blev opstaldet. Det tror jeg ikke de har gjort
for jeg fandt saltrester på cyklen da jeg kom hjem med den i starten af
marts. Det vil sige at den har stået fra november til marts med salt under
motoren... Suk.

Med den dybeste medfølelse,

Tony

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-05-02 15:27

> dejligt at der findes flinke politifolk ind i mellem.

har endnu ikke mødt nogle sure.
Kommer vel an på hvordan man behandler dem.

Blev stoppet for 1 år siden, havde kørt pænt for stærkt.

Der var ikke noget med ham betjenten, han skrev mig og vi fik en lille
sludder, bla om hvordan bremserne lugtede

Hvis man snakker pænt til dem, plejer de da at være fine nok.

Men ham her var dog ikke så flink, at jeg slap for bøden

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96

Fra : Freddy Lang

Dato : 22-05-02 21:44

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> wrote in message
> [...]

> lille sludder om deres bimser, og ellers bare lov til at trille igen.. -
> dejligt at der findes flinke politifolk ind i mellem.

Joh, såmænd kan de da være flinke... Blev stoppet for 4-5 år siden mellem
Holstebro og Struer på min daværende ganger, en '78 GS 750 E. Nålen lå og
rodede omkring 140, men det var nok et meget optimistiskt speedometer, når
man tænker på hvor gammel mit møbel egentlig var... Nå, jeg fik jo de her
blå blink i spejlet, og stoppede pænt, velvidende at jeg sikkert stod til en
hilsen. Og rigtigt nok, de syntes da jeg havde kørt lige lovlig stærkt. Det
var forøvrigt een af de aftener hvor der var en af de berygtede kogerfester
i Spjald (der var en masse i medierne om det på daværende tidspunkt), så
naturligvis var de sorte jo ude, og oppe på mærkerne.
Hvorom alting var, de havde målt mig til 119 km/t, som på det tidspunkt blev
takseret til 1100,- danske devaluerede kroner. Betjenten var så så flink at
fortælle mig, at jeg faktisk var heldig, for taksameteret ruller op på
1500,- ved en hastighed på 120 km/t. og derover. Og jeg tænker ved mig selv,
om jeg rent faktisk HAVDE kørt 119, eller om de havde rundet lidt ned, for
at være flinke... Jeg vælger i min naivitet at tro på det sidste, dels fordi
jeg tror på den med de flinke betjente, dels fordi jeg nægter at tro at den
gamle Suzuki viste SÅ meget forkert ved så lav en hastighed...
Jeg slap i hvert fald med de 1100,- dengang, og da jeg ydermere var under
uddannelse, fik jeg jo 50% rabat. Billigt sluppet, trods alt.

Mvh

Freddy
SV 650 S (som også kan køre 140 km/t... hehe)

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-05-02 15:55

> [...]
> lille sludder om deres bimser, og ellers bare lov til at trille igen.. -
> dejligt at der findes flinke politifolk ind i mellem.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jon Larsen
Gixxer 250
Odense
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"aa.. de
kan skam være flinke.. Og hvis man ellers bare starter samtalen lidt
"hyggeligt" med dem. er de såmænd også tilbøjelige til selv at være rare at
snakke med..

Fra : Thomas Makro

Dato : 24-05-02 18:59

On Mon, 20 May 2002 11:41:11 +0200, "Kristoffer Lippert"
<krl@imv.au.dk> wrote:

>Lige en lille krønnike om et par flinke motorcykel betjente jeg mødte...

Jeg må også lige bidrage med en historie fra det virkelige liv,
nærmere bestemt sidste år.
Jeg kørte ad Frederikssundsvej, som er en landevej. Der er grøn bølge
ved 120-125 km/t, så gæt hvad jeg kørte... Der er to vognbaner i hver
retning. Jeg havde netop overhalet en lastbil, hvorefter jeg, som
altid, og som en af de få trafikanter i storkøbenhavn, skiftede
vognbane, til den inderste. Straks efter kom en æggeskal op på siden
af mig, han havde således været lige bag mig, og vinkede mig ind.
Se kørekort osv. Han havde målt mig til 119 km/t, og jeg ville derfor
blive sigtet for bla bla... Han fandt den velkendte bødeblok frem, og
bladrede op i den. Han fortsatte med: Jeg så dig køre forbi ved
Stenløse. Jeg ved ikke om du så mig, og jeg ved ikke hvad der gik af
dig, men efter Stenløse tog fanden ved dig.
Hvad siger man så? Tja, man siger det som det er: Jeg så dig slet
ikke. Ved Stenløse var der byområde, så der kørte jeg stille og
roligt. Men her er vi ude på landet, så derfor fik hestene noget
ekstra havre.
Den argumentation vækkede åbenbart mennesket i ham, for han kiggede
noget skeptisk på mig, gik over til sin MC, og kontaktede
"æggelederen" over radioen, som kunne fortælle, at jeg var ukendt i
strafferegisteret. "Fordi du er ukendt i KR og fordi du udviste
agtpågivenhed i byområde, slipper du denne gang". Så lagde han
bødeblokken væk, gav mig kørekortet tilbage, og gik over mod sin MC.
Jeg var ved at tabe både næse og mund, for han _havde_ jo taget
bødeblokken frem, og bladret op i den. Nu var der kun et at sige,
nemlig "tak for det". Det kom tydeligvis bag på ham, så han sagde
noget i retning af "Jaaaaaa, selv tak". Og så kørte han.

Siden da har jeg været noget bedre til at holde øje med spejlene...

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F