EM Sønderborg
Fra : Lars Henrik

Dato : 19-05-02 21:16

er der ikke en eller anden der ved hvem der vandt i Sønderborg ???
Lars H team-sneglefart.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-05-02 22:37

Hej Lars....

> er der ikke en eller anden der ved hvem der vandt i Sønderborg ???

Hvis du ikke allerede har set den på www.dmusport.dk kommer den her (Jeg har
ikke haft adgang til mail, og glemte det i går inden jeg pakkede sammen)

Jacob Almar og Bo Vang blev nummer fem og seks ved den danske EM afdeling i
motocross -

Belgieren Manuel Priem leverede sikker taktisk kørsel, vandt den danske EM
afdeling og er fortsat i front i kampen om det samlede Europamesterskab i
250/500 cc klassen efter de første 6. afdelinger.

Danske Bo Vang havde taget starten i første heat, men var uheldig og ramme
et forkert spor og styrtede, men kom godt igen i dagens anden EM afdeling
hvor han sluttede på 2. pladsen efter belgieren Manuel Priem.

Jacob Almar var uheldig i dagens første heat, hvor benzintilførslen blev
blokeret og danskeren styrtede - kun fire omgange før mål, hvor han var på
2. pladsen. I næste heat kom han godt igen, hvor han blev 5´er

Europamesterskaberne motocross 250/500 cc, 5 + 6. afdeling, Nybølbanen DK
( 40 deltagere )
1 Manuel Priem Belgien Kawasaki 13 + 20 = 33 p
2 Jukka Pirinen Finland Honda 20 + 13 = 33 p
3 Heikki van den Berg Holland KTM 17 + 15 = 32 p
4 Joakim Eliasson Sverige Yamaha 15 + 7 = 22 p
5 Jacob Almar Danmark Yamaha 7 + 11 = 18 p
6 Bo Vang Danmark KTM 0 +17 = 17 p
11 Kim Nielsen Danmark Yamaha 0 + 6 = 6 p

Europamesterskaberne motocross 250/500 cc, samlet efter 6. afdeling ( 36
pointtagere )
1 Manuel Priem Belgien Kawasaki 85 p
2 Joakim Eliasson Sweden Yamaha 53 p
3 Saso Kragelj Slovenien Yamaha 48 p
4 Jukka Pirinen Finland Honda 40 p
17 Jacob Almar Danmark Yamaha 18 p
18 Bo Vang Danmark KTM 17 p
28 Kim Nielsen Danmark Yamaha 6 p

med sportslig hilsen
Jacob Bjørn Eriksen

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-05-02 15:23

"Jesper Nielsen" <jln@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Jacob Almar og Bo Vang blev nummer fem og seks ved den danske EM afdeling
> motocross -

Man kunne supplere med: Bo Vang (som nok pt. er DK's hurtigste) tog starten
i 1. heat, men styrtede og udgik. 2. heat blev han 2er.

Mikkel Caprani udgik med brækket håndled, og det er usikkert om hans
karriere kan fortsætte, da det er et uheldigt sted at brække knogler.

Rittig