2T olie.(Motul600 ->Motorrex)
Fra : "H;P

Dato : 18-05-02 20:10

Hejsa´ NG.

Kanont kørevejr idag, og det var jo meget passende. Skal nemlig skifte olie
fabrikat !. Og hvorden var det nu det var.
Har jo hørt om at blande olietyper sammen _kunne_ give problemmer ?. Det
der køres på nu er Motul 600, og det der skal på fremover bliver motorrex.
begge fuldsyntet. Der burde vil ikke være noget der vel ?.

Hilse & go´ture

H;P <Der bare gerne vil være _helt_ sikker>

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk <Køre nu>
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310

Fra : Bendt Grunge

Dato : 18-05-02 21:50

"H;P<Falken>" <hpaalling@`hotmail.com> wrote in message
> [...]
> der køres på nu er Motul 600, og det der skal på fremover bliver motorrex.
> begge fuldsyntet. Der burde vil ikke være noget der vel ?.

De olie selskaber jeg har snakket med siger at det ikke er noget problem at
blande to eller tre olier for den sags skyld med hinanden.

jeg har tit brugt forskellige, både halv og hel synt. og blandet uden der
har været noget.

BG

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-05-02 21:32

"H;P<Falken>" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der køres på nu er Motul 600, og det der skal på fremover bliver motorrex.
> begge fuldsyntet. Der burde vil ikke være noget der vel ?.

Jeg er ikke jysk mester i de to olier, men at blande 2 syntetiske 2T olier
har ihvertfald givet _mig_ problemer. Jeg har en mistanke om at det var det
der kostede mig en rep. til 7.500,-

Rittig

Fra : "H;P

Dato : 18-05-02 23:06

Hej igen

Nå, der er delte meninger der !. Jeg starter morgenstunden med at tømme rest
olien ud af tanken. Så er der jo kun det olie tilbage i slanger og
oliepumpen, og det burde ikke kunne blandes derinde !. Skal ud på en længere
køre tur om nogle timer, så burde den nye olie komme ned til de vitale dele.

Tak for inputtet

Hilsen

H;P <der glædersi til en tur udaf de småveje fra Næstved til
Karrebæksminde om 10 timer >

http://home1.stofanet.dk/FalkenDk <Køre nu & er næsten komplet>

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-05-02 10:46

Det kommer nok også an på hvilken motor det er, og hvor hårdt den presses.
Jeg har kørt 2-takter i mange år, og har aldrig taget det særligt tungt hvad
der kom i af olie. På længere ture er man jo ofte nødt til bare at tage hvad
de har på den lokale tank. Det har aldrig givet problemer af nogen som helst
art, men det har også været på Jawa og offroad motorer af relativt
lavtydende slags, og jeg vil gætte på de er mere taknemmelige end f.eks. en
baneracer.

Lars

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-05-02 20:13

"Lars Stokholm" <lars.stokholm@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> art, men det har også været på Jawa og offroad motorer af relativt
> lavtydende slags, og jeg vil gætte på de er mere taknemmelige end f.eks.

Ja, det er selvfølgelig ikke utænkeligt.

Rittig