Overskruet skrue
Fra : Jan Linnebjerg Peder~

Dato : 16-05-02 21:16

Hejsa, har været ved at lave div. på min mc her til aften, da værktøjet var
pakket sammen, opdagede jeg at bremselyset ikke duede ved aktivering af
forbremsen, fint tænkte jeg der skal nok en ny bremselyskontakt til,
skruetrækkeren frem, men til skræk og rædsel opdagede jeg at stjerne skruen
som holdt den fast, var blevet reduceret til en "rund" skrue =
overskruet........ bæ.
Hvordan løser man bedst dette dilemma, uden at skulle til at bore skruen
op.... Gode råd modtages..

MVH Jan LP
Honda CBR 600 F som kun bremser hvis jeg bruger højre fod også..

Fra : oxford

Dato : 16-05-02 21:55

> [...]
> overskruet........ bæ.
> Hvordan løser man bedst dette dilemma, uden at skulle til at bore skruen

Prøv at lave en ny kærv med en nedstryger. Hvis skruen sidder lidt nedsænket
kan man også bore et lille hul, som er en anelse mindre end en torx10 bits,
og så banke den ned i hullet. Bitsens kanter trænger på denne måde ud i
skruen/hullet og låser. Man kan herefter skrue skruen ud, hvis den altså
ikke sidder fast ad H til. Jeg har selv haft held med denne metode nogle
gange.

Mvh. Flemming

Fra : Henning

Dato : 16-05-02 23:08

Japanske skruer:

1 Alm skrutrækker i rigtig størrelse, brug meget lille moment.

2 Slagskruetrækker.

3 Tang, ViceGrips er bedst. (Harald sælger en udmærket made in Langtbortistan for 30 dKr).

4 Bor. (Her er japanske skruers eneste fordele: Det er nemt at centrere boret, og de er bløde som smør).

5. Hav et godt sortiment af små bolte (evt unbraco) til løbende udskiftning af JS.

--
Who, what, where?: http://move.to/henning

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-05-02 12:53

"Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse
> Japanske skruer:
>
> 1 Alm skrutrækker i rigtig størrelse, brug meget lille moment.

Og slå på enden af skruetrækkeren med en hammer. (Man kan få skruetrækkere
beregnet til dette, hvor stålet er ført helt gennem skaftet).

> 2 Slagskruetrækker.
>
> 3 Tang, ViceGrips er bedst. (Harald sælger en udmærket made in
Langtbortistan for 30 dKr).

3½ Dorn og hammer. Bank en rille i kanten af skruens hoved med en kileformet
dorn, og brug en flad dorn og en hammer til at slå skruen rundt. Er ret
skånsom mod alt andet end skruen.

Rittig