sr250 classic dæk?
Fra : CarstenD

Dato : 15-05-02 11:55

Hej gruppe.

Min Yam SR250 classic er monteret med Pirelli MT65 90/90-19 52S (for) og
3.50-18 63P (bag). Jeg synes, bagdækket er lidt småt (den ligner jo en
knaller!!).

Ka' man montere en større dimension på fælgen (hvilken), eller er det bedst
at holde sig til fabriksmonteringen?

Hvad betyder i øvrigt de der mærkelige tal?

Mvh

Carsten

www.espressokaffe.dk

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 15-05-02 18:49

Hej Carsten!

> Min Yam SR250 classic er monteret med Pirelli MT65 90/90-19 52S (for) og
> 3.50-18 63P (bag). Jeg synes, bagdækket er lidt småt (den ligner jo en
> knaller!!).

Mit bagdæk er et Michelin 120/90-16 M39 (nok ca. 12-13 cm bredt).
Min SR Special er sikkert 16 år ældere end din og da jeg i forvejen ved, at
der er enkelte store forskelle på de to cykler, så er jeg ikke sikker på, om
denne dækstørrelse er egnet til fælgstørrelsen på din SR Classic.

> Ka' man montere en større dimension på fælgen (hvilken), eller er det
bedst
> at holde sig til fabriksmonteringen?

Hmm! - Godt spørgsmål!
Min SR blev fra forhandlers side leveret nysynet med dette nymonterede
bagdæk, så jeg regner med, at han (og synsfolkene) vidste, hvad det havde i
hånden! Jeg som MC novice (og deraf mangel på oplysninger på dette punkt)
kan blot holde mig til den umiddelbare sunde fornuft:

Bredt dæk => Mulighed for "mere" gummi i vejen => bedre vejgreb

Jeg ved ikke, om der hold i denne påstand, men jeg har i hvert fald *IKKE*
haft nogen problemer med mine dæk!

Hilsen
Lars
og Yamaha SR250SE med et stort bagben!