Søassistance
Fra : Hans Olsen

Dato : 15-05-02 09:22

Hej
er der nogen i gruppen der har erfaring med:
Søassistance http://www.teledanmark.dk/menu/sm2414.htm
det lyder tillokkende med et "falck abb" til havet. 600,- er jo
ikke mange penge.
MVH
Hans Olsen

Fra : Kurt Jørgensen

Dato : 15-05-02 19:01

Hej Hans.
Jeg tror du skal tage den med ro.
Jeg går ud fra at du har en VHV ombord . De fleste sejlere lytter på kanal.
16 når de sejler.
Nå vi ser hvorlangt dette private firma Falck erom at komme nødstedet til
undsætning til lands ville jeg ikke abbonere på Søassistanse.
Mvh.
Kurt

Fra : Hans Olsen

Dato : 16-05-02 08:22

"Kurt Jørgensen"
> [...]
> Nå vi ser hvorlangt dette private firma Falck erom at komme nødstedet til
> undsætning til lands ville jeg ikke abbonere på Søassistanse.
Hej Kurt
nu tror jeg ikke du helt har læst siden, eller også er der mig der ikke
helt forstår sammenhængen, det er ikke Falck - men lyngby radio der tilbyder
pakken, der er også flere andre ting indbygget i pakken, blandt andet gratis
telefoni 50 minutter, og forlade sig på hjælp fra andre sejlere er ikke helt
det samme, jeg
tror ikke nogen vil køre en hel familie hjem hvis uheldet er ude, men jeg
vil da gerne
høre mere, hvis der er nogen som har pakken.
¨MVH
Hans olsen

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 16-05-02 17:23

Kære NG.
Umiddelbart synes jeg, at tilbuddet lyder særdeles spændende.

VHF-samtaler kan føres med 50% rabat via DSC-kald og man får som nævnt for
750 kr. samtaler bestilt via en telegrafist på Lyngby Radio.

Når man samtidig får mulighed for at deltage i et rutemeldesystem, synes jeg
da bestemt, tilbuddet bliver endnu mere spændende.
Det er da en rar sikkerhed at have i baghånden, at Lyngby Radio holder øje
med, om man nu også ankommer til en given position på et givent forventet
tidspunkt.

Selvfølgelig kan man overforsikre sig, men når man rent faktisk får
"taletid" for flere penge end abonnementet koster, så er der vel ikke så
meget at betænke sig på?

Mvh.
Kresten