Råd om Suzuki bandit 600
Fra : Henrik

Dato : 14-05-02 16:27

Hej

Jeg har fået tilbudt en bandit 600 uden afgift til 15000 kr. Den har været
totalt skadet og jeg ved at der er en anden afgift på køretøjer som allerede
har været indregistreret en gang i DK. Jeg kan slet og ret ikke overskue om
det kan betale sig og jeg er superinteresseret i at høre fagfolks mening om
det, så hvis der er nogen med erfaring ville det være fedt...

Desuden er jeg interesseret i at høre om folks oplevelser med banditten

MVH

Henrik

Fra : Gundersen

Dato : 14-05-02 18:13

Hejsa

> Desuden er jeg interesseret i at høre om folks oplevelser med banditten

Jeg køre selv på en Baby Bandit =) (GSF 400)

Jeg er enormt glad for den. Jeg synes at den køre kanont godt, og har et
godt moment, selv om det er baby udgaven jeg har.... :p

Nu har jeg selv kun kørt ganske få 1000'ende km på den, og er først ved
at lære at køre, og lære den at kende.

Men jeg kan kun anbefal den til andre!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : S.G

Dato : 14-05-02 18:16

"Henrik" <henrik@webfish.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det, så hvis der er nogen med erfaring ville det være fedt...
>
> Desuden er jeg interesseret i at høre om folks oplevelser med banditten

Det er skam en lækker maskine. I motoren kan hentes meget ved en anden
potte, samt en korrekt justering af kaburator (for guds skyld ikke jetkit)
anyway til 15k kan du jo hente en bandit 600 med meget lille km antal (og
uden skade) i tyskland
se på www.mobile.de og www.motoscout24.de inden du lavet et forhastet køb.
Dog skal man få en eller selv hente cyklen i tyskalnd, men de få håndøre det
kostter kan det snildt betale sig

Fra : Danteknik

Dato : 14-05-02 18:52

> [...]
> det, så hvis der er nogen med erfaring ville det være fedt...
>
> Desuden er jeg interesseret i at høre om folks oplevelser med banditten

Hej Henrik.

Det kommer jo noget an på årgang og kilometerstand, hvad sådan en svend må
koste.

Prøv at få undersøgt, hvad afgiften vil blive og det kan du så sammenligne
med priserne i DBA, MC-Basen ol.

Jeg har kørt 27.000 km på min Bandit 600 S, som jeg købte brugt.

Den har nu kørt 45.000 km, og jeg synes, at det er en rigtig god motorcykel
til prisen.

mvh

KD Bandit 600

..

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 14-05-02 19:25

"Danteknik" <danteknik@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har kørt 27.000 km på min Bandit 600 S, som jeg købte brugt.
>
> Den har nu kørt 45.000 km, og jeg synes, at det er en rigtig god

Ha, Knud!! Den kan jeg godt stikke. Den Bandit jeg har haft fra ny siden
1996 har lige rundet 61.000 km. Og det har været uden det store bøvl.
Kronrørslejerne blev skiftet for 300 km siden og efter mere end 60.000 på de
orginale kronrørslejer er det da heller ikke fråds,-) Motoren har der aldrig
været problemer med og den bruger stadig ikke en dråbe olie. Men, forgaflen
og affjedringen generelt trænger virkelig til en opstramning. Både for og
bag er der dømt gyngehest. Men det er der ved at blive rådet bod på.

Oven i de 61.000 km den bandit har kørt har jeg kørt 15.000 på en anden
Bandit jeg kom til at købe sidste år. Jeg købte den i april og solgte den
igen i novmeber og taler stadig med gutten der fik den efter mig. Og han er
også meget tilfreds.

Så efter 86.000 km på en Bandit er jeg vist nok en af dem der med rette kan
anbefale en Bandit som værende et rigtig godt køretøj i forhold til prisen.

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Danteknik

Dato : 15-05-02 16:59

> Ha, Knud!! Den kan jeg godt stikke. Den Bandit jeg har haft fra ny siden
> 1996 har lige rundet 61.000 km. Og det har været uden det store bøvl.

Så er den sq stukket !

> [...]
> og affjedringen generelt trænger virkelig til en opstramning. Både for og
> bag er der dømt gyngehest. Men det er der ved at blive rådet bod på.

Hvad har du tænkt dig at gøre ved affjedringen ? Jeg har skiftet forfjedre
og olie, og det hjalp en del; men bagenden er jo stadig slap, og den er mere
pebret at kurere.

; - )

KD Bandit 600

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 15-05-02 20:07

> Så er den sq stukket !

Ja, kom igen!!!

> [...]
> og olie, og det hjalp en del; men bagenden er jo stadig slap, og den er

Jeg er endnu ikke nået til bagenden og er i virkeligheden ikke færdig med
forenden endnu. Hvad var det for nogle fjedre og hvilken olie har du hældt i
din??

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Danteknik

Dato : 16-05-02 21:36

"Per M. Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forenden endnu. Hvad var det for nogle fjedre og hvilken olie har du hældt

Det er nogle fjedre, der er længere end de originale, således at det
rørstykke på ca. 25 cm, der er monteret originalt, skal tages ud.

Jeg kan ikke huske mærket, og heller ikke olien; men det var noget Kim
Phillip skaffede, så jeg finder lige ud af det.

Mht. bagenden, så kan jeg vist få fat i en støddæmper fra en '99 GSX 750 F.

Mon den er bedre en Bandittens, og mon den passer på ?

; - )

KD

Fra : Danteknik

Dato : 20-05-02 22:05

> [...]
>
> Jeg kan ikke huske mærket, og heller ikke olien; men det var noget Kim
> Phillip skaffede, så jeg finder lige ud af det.

Wirth fjedre og 15 olie.

; - )

KD

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 21-05-02 18:09

> Wirth fjedre og 15 olie.
>
> ; - )
>
> KD

Takker mange gange selv om man er lidt skeptisk mht. 15 olie da der i
øjeblikket køres med 20.

Hilsen herfra

Per Milborg Pedersen

Fra : Uffe Overgaard Koch

Dato : 24-05-02 21:43

"Per M. Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> writes:

> Takker mange gange selv om man er lidt skeptisk mht. 15 olie da der i
> øjeblikket køres med 20.
Jeg syntes også Banditten er meget blød foran, så jeg skiftede for et par uger
siden den (originale) forgaffel olie (10) med ny 15'er. Det hjalp noget, syntes
jeg, men ikke nær nok. Jeg overvejer også progressive fjedre som skulle koste
omkring 700 for et sæt.

Jeg har dog i et stykke tid været ret bekymret for min forende, da den ved
markante nedbremsninger "klikker" i det jeg slipper bremsen igen. Jeg troede
først det var slappe kronrørslejer, så de blev checket. Så blev det foreslået
at det var bremseklodserne der rykkede sig en smule. De blev taget ud og
checket, og jeg syntes ikke at der var slør der omkring. Pakninger ved
gaffelbenene blev foreslået, men jeg kan ikke se noget slør deromkring. Så i
tirsdags kom jeg i nærheden af en anden Bandit, og fik lov til at flå lidt i
dens affjedring, og konstaterede samme symptom. Det gjorde mig mere rolig, og
jeg mistænker nu at jeg simplethen bunder affjedringen ud og det er her jeg får
mit klik.
Kan det af- eller bekræftes af andre Bandit førere?

/Uffe
B600

Fra : Henning

Dato : 25-05-02 10:13

> markante nedbremsninger "klikker" i det jeg slipper bremsen igen.
> Kan det af- eller bekræftes af andre Bandit førere?

Ikke af en bandit chef... Men det du beskriver lyder som et generisk kosmetisk problem, jeg er stødt på. Du har checket alle de ting, der kunne være et problem (*).

Tilbage er den øverste inderste kronrørslejeskål. Det er den, som sidder med en ofte meget løs pasning på 'pinden der forbinder de to gaffelbroer'. (De tre andre sidder med faste pasninger). Ved kraftige påvirkninger af affjedringen, kan den give et klik som løse lejer.

Hvis det virkeligt generer dig, kan du prøve med et par omgange hvid teflon tape. Men jeg er stadig på udkig efter en professionel løsning.

(*) Slør i gaffelbenene kan være svært at checke uden at tage simmerringene ud først.

--
Who, what, where?: http://move.to/henning

Fra : Henning

Dato : 25-05-02 13:01

> Hvis det virkeligt generer dig, kan du prøve med et par omgange hvid teflon tape. Men jeg er stadig på udkig efter en professionel løsning.

Glemte jeg: Jeg har kun brugt ovennævnte under fejlsøgning, da jeg ikke tror tapen holder ret længe, og ikke ville have den til at falde ned i lejet.

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 14-05-02 21:22

Jeg kan også kun anbefale en Bandit 600, men jeg tror også det er klogt lige
at tjekke priserne i Tyskland først!
Købte min August sidste år har allerede slidt et bagdæk op!
Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/ (Sådan kan Banditten også se ud!)

Fra : Danteknik

Dato : 15-05-02 17:00

"Rune (Bandit600)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dk>
Købte min August sidste år har allerede slidt et bagdæk op!
> Venlig hilsen Rune

Hej Rune.

Hvor langt har du kørt på bagdækket og hvilket dækmærke kører du med ?

; - )

KD Bandit 600.

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 15-05-02 20:05

> [...]
>

> Hej Rune.
>
> Hvor langt har du kørt på bagdækket og hvilket dækmærke kører du med ?

Arhh Knud, tror du ikke det er misvisende hvis du begynder at sammenligne
dækforbrug med andre!!!!! Jeg formoder at dit dækforbrug ligger i den høje
ende hvad angår udgifter

Men jeg kan da godt give mit bud på hvor langt et dæk holder. Jeg har 2
gange kørt med Michelin MacAdam og de blev begge skiftet efter 14-15k
kilometer. Se de holdte jo godt og efterfølgende har jeg prøvet Pirelli
Dragon GTS 24 og det har også vist sig som værende ganske udmærket. Det har
da i al fald kørt 10.000 inden jeg kørte et søm op i det. I øjeblikket
sidder der et Pirelli Dragon Corsa og det er også fint. Jeg har dog tænkt
meget over hvad en betjent vil sige til et dæk med 1 mm mønster i højre side
af dækket og under 1 mm i den anden side når der samtidig er 4 mm tilbage på
midten af dækket. Sandheden er at det er et af mine opslidte dæk fra
Aprilia-raceren. Det ser i al fald spøjst ud. Især når fruen parkerer den
ved siden af "knejterne" i skuret på Sonofon)

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Danteknik

Dato : 16-05-02 21:45

Sandheden er at det er et af mine opslidte dæk fra
> Aprilia-raceren

Halløjsa, det var spændende læsning !

Da jeg var på Bronzekursus, blev jeg ellers belært om, at "aflagte"
racer-dæk IKKE var velegnede til gadebrug pga. den store varmeledning, der
er i racerdækkene.............

Jeg har således i år skiftet fra at køre med disse aflagte dæk, til at køre
med Michelin Pilot Sport. Det første bagdæk er nu slidt op (på midten - i
siderne er der masser af mønster) (((((( efter 6500 km, så det er jo
nogenlunde.

; - )

KD Bandit 600

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 15-05-02 21:13

Hej KD

Jeg kørte på Makadam, det blev sat på da jeg købte Banditten, og det holdt
7000km!!!

Nu har jeg sat Dunlop 160/60 på, det du'er!