Neddrossel, kan jeg selv fjerne den?
Fra : Fatal Fat

Dato : 12-05-02 19:47

Jeg har købt en GS500, som så er blevet drosselt ned til 34HK / 25Kw,
jeg fik ikke afvide af forhandleren hvad der gjorte at den fik 34 hk
hvordan kan jeg vide hvor neddrosslen sidder?
og hvordan fjerner jeg den selv?
For jeg gider godt nok ikke få forhandleren til det, hvis jeg selv kan
gøre det sikkert og forsvarligt:D

Fra : Hans Møller Andersen

Dato : 12-05-02 21:47

> [...]
> og hvordan fjerner jeg den selv?
> For jeg gider godt nok ikke få forhandleren til det, hvis jeg selv kan

Du skal pille karburatorerne af - der sidder skiver med hul i - mellem
karburatorer og motor. Herefter skal MC'en synes og forsikringsselskab
underrettes.
Hans
TransAlp '92

Fra : Peter H Hasselbalch

Dato : 12-05-02 22:39

"Fatal Fat" <fatal@del33t.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt en GS500, som så er blevet drosselt ned til 34HK / 25Kw,

Hvis den er blevet neddroslet efter dit køb af den, så er det vel fordi du
reelt ikke må køre med mere en 34HK?

Uanset om du _kan_ fjerne neddroslingen - så _tænk_ dig godt om før du gør
det: Du vil stå uden forsikring i tilfælde af en ulykke. Det kan betyde at
du kommer til at skylde penge for en anden persons liv, hvis du slår en
ihjel på din ulovlige maskine.

Det er vist ikke det værd? Vent til det bliver lovligt.

--
Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : Michael Kristensen

Dato : 12-05-02 22:58

GS500eren kan være droslet på to måder:

1. Andre spjæld, der begrænser benzintilførelse. Nye spjæld koster ca. 1000
kr. + en værkstedstime

2. Hul boret et sted inde i kaburatoren. Dette skal dækkes til.

Må man spørge hvor du har købt maskinen. Du har måske fået fat i min gamle
gs500. Den blev droslet mens jeg havde den (med andre spjæld).

-Michael Kristensen (sv650s)

Fra : Fatal Fat

Dato : 13-05-02 15:52

"Fatal Fat" <fatal@del33t.dk> wrote in message
> [...]

Jeg hår ikke tænkt mig og fjerne neddroslingen før jeg har stort
kørekort, SÅ intet ulovligt de.r
Jeg har købt den i Holbæk, den havde kørt 300 km, og den var ikke
droslet ned i forvejen.

Fra : Inkognito

Dato : 13-05-02 15:00

> [...]
> jeg fik ikke afvide af forhandleren hvad der gjorte at den fik 34 hk
> hvordan kan jeg vide hvor neddrosslen sidder?

Neddroslingen foregår ved at man køber et drosselsæt tilpågældende
cykel, og får en kvittering indeholdende stelnummeret vedlagt - Sidenhen
stiller man til syn, hvor alene kvitteringen tages som bevis for
neddroslingen

Ud fra denne procedure, kan det sagtens forekomme at din model i praksis
ikke er droslet :-/
Prøv at få sammenlignet accelerationen imod en udroslet en dag!!

--
Hondahans