finer
Fra : LINDSTRØM

Dato : 12-05-02 12:23

Min lugegarage er lavet i krydsfiner med et yderste lag af teak. Desværre
har det været slebet ned så ofte, at jeg er kommet ned til den mindre ædle
træ. Derfor skal jeg have fat i 1,5 m2 teak eller mahogny-finer i tykkelse
0,8 eller 1,5 mm. Men hvor køber jeg sådan noget her i Københavnsområdet. En
af mine sejlerkolleger fortalte om en finerhandel på Falster. Men det virker
lidt voldsomt at bruge adskillige timer og hundreder af kroner på at køre
til Falster for 1,5 m2 finer.
Der fabrikeres iøvrigt en lugegarage i glasfiber til min bådtype, men på en
glasfiberbåd er det nu meget pænt med en smule træ hist og pist.

Som en lille servicemeddelelse til den person, der for en måneds tid siden
efterlyste en glasfiberbåd i 20.000 kroners klassen kan jeg sige, at jeg så
en Drabant 24 (en god båd) på www.marinan.com til 35 s.kilo. Efter
mobilisering af forhandlingstalent modsvarer det cirka 25 dk kilo.

mvh

Lindstroem