Øv'sen, en kedelig oplevelse for dig Golam
Måske var det en ide at ændre vores hjemmeside :
www.aprilia.highspeedzone.com til
www.aprilia.krisecenter.com
beregnet til os nødlidte på RS'ere med havarerede maskiner !
PS : Noget nyt trænger vi ihvertfald til på førstnævnte side, den er kedelig
og uspændende at kigge på, så hvis der er nogen RS 50-125-250 folk derude
som har gode ideer til siden, så kom endelig med dem
Hvis der evt. er nogen som vil være med til at redigere siden, så er de
velkomne til at give lyd !
V.H John Kramme
"Golam Sadeghnia" <s010233@campusnet.dtu.dk> wrote in message
news:abhgpj$rr1$1@eising.k-net.dk...
> Jeg har en Aprilia RS125 fra '98, med en ROTAX 123 motor.
> Der er sket det at en leje fra den nederste del af plejlstangen (dvs. ved
> krumtappen) er gået. Det har resulteret i at stemplet har rykket sig lidt
> længere op/ned end det skulle. Derfor er topstykket røget. Samtidig har
den
> ødelagte leje (eller det der var tilbage af den) fundet vej op til
> cylinderen og er blevet smadret af stemplet, der samtidig har ridset
> cylinderen.
> Det jeg vil høre er:
> 1. kan det lade sig gøre at skifte lejen ud. Altså undgå at skulle købe en
> hel ny krumtap
> 2. kan dette i så fald holde, hvis cylinderen bliver boret større, således
> at jeg kun skal købe et nyt (større) stempel (der så selvfølgelig vil yde
> mere.. hence my question)
> 3. ELLER skal jeg købe en brugt (renoveret) motor, fordi at det SLET IKKE
> kan betale sig at reparere det?
>
> Er der mon nogen derude, der har været ude for det samme? (den har desuden
> køret 16000 nu.. måske typisk for en RS125 at opføre sig underlig omkring
> nu)
> Hvis i har nogle ideer eller forslag vil jeg MEGET gerne høre dem.
>
> - Golam
> (jeg er ved at blive desperat, og vejret gør det ikke bedre)
>
>