Bremsehjælp til ZX-10!!
Fra : Razer

Dato : 10-05-02 16:44

Hej

Jeg skal til at skifte pakninger på min ZX-10 '88 bremser.
jeg har ikke en haynes, og ville derfor gerne vide om der var en venlig sjæl
der gad og scanne de relevante sider om bremserne og sende dem til mig i en
mail.
Jeg skal skifte stempelpakningerne og hvad der eller er i det forbandede (
læs MEGET DYRE SÆT ) sæt pakninger. jeg syntes nu godt nok at 366 for 8
gummiringe og nogle andre gummidutter er lidt i overkanten.

Nå men hvis der er nogen der kan hjælpe er jeg yderst taknemlig.

Med venlig hilsen

Thomas zx-10

Fra : Jonas Holt

Dato : 10-05-02 17:06

> [...]
sjæl
> der gad og scanne de relevante sider om bremserne og sende dem til mig i

Er bremserne på en ZX10 forskellige fra alle andre?
Blot du er meget omhyggelig med rengøring og smøring i bremsepasta når du
samler, er der vel ikke de store problemer? Stemplerne skal rengøres
fuldstændigt på hele cylinderfladen - pas på ikke at ridse! Når du piller
pakningerne i kaliberne ud, skal du rense omhyggeligt nede i sporene, fordi
det ir der er dernede klemmer pakningerne ind mod stemplerne så de har svært
ved at bevæge sig tilbage efter en bremsning - eller sagt med andre ord: så
vil bremserne hænge!
Ved rensning af stemplerne, presser jeg dem blidt ind mod en roterende
stålbørste - med stemplernes omdrejningsakse parallel med den roterende
stålbørstes omdrejningsakse.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Asger Steffensen

Dato : 10-05-02 22:24

"Razer" <plasmafusion@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
sjæl
> der gad og scanne de relevante sider om bremserne og sende dem til mig i
Hvis du ikke vil købe en Haynes (der jo ellers er god at have), hvorfor
låner du så ikke en på biblioteket? Så kan du jo bare kopiere de relevante
sider, så du ikke sviner bibliotekets bog.

> Jeg skal skifte stempelpakningerne og hvad der eller er i det forbandede (
> læs MEGET DYRE SÆT ) sæt pakninger. jeg syntes nu godt nok at 366 for 8
> gummiringe og nogle andre gummidutter er lidt i overkanten.
Husk kun at rense med sprit, og også at købe en tube bremsefedt! Det fås hos
visse autoreservedelsforhandlere.

Asger
ZX-10