/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Startproblemer
Fra : Jakob Brøndsted


Dato : 10-05-02 11:58

Hej NG
Jeg havde en sær oplevelse da jeg skulle starte Hornet'en i morges:

Jeg satte tænding på, gav lidt choker og forsøgte at starte dyret. Starteren
kørte i 2 sek. før det sagde PLING og al lys slukkede i instrumentbrættet.
Jeg troede jeg havde knaldet en sikring så jeg checkede dem igennem uden at
finde nogen afbrændte, og samlede derefter stumperne igen og forsøgte igen.
Lyset var kommet tilbage og den startede med det samme. Fint nok.......
Da jeg efter en kort tur + stop skulle starte den igen kom problemet.
Starteren kørte fint men der var ingen liv i motoren - den opførte sig
præcist som om den var druknet, men jeg gav ingen choker eller gas (i
starten). Jeg kunne dog løbe den igang uden problemer.
Da jeg lidt senere stoppede og forsøgte igen var der samme ballade - jeg har
prøvet 3-4 gange nu uden problemet har løst sig selv (satans!!)

Er der nogen der har bud på hvad der kan være sket og hvor det høje PLING
kom fra?

Mvh
Jakob
Hornet



 
 
Armand (11-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-05-02 12:21


Jakob Brøndsted <mistabee@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:abg97u$rdg$1@sunsite.dk...
> Jeg havde en sær oplevelse da jeg skulle starte Hornet'en i morges:
> Jeg satte tænding på, gav lidt choker og forsøgte at starte dyret.
Starteren
> kørte i 2 sek. før det sagde PLING og al lys slukkede i
instrumentbrættet.
> Jeg troede jeg havde knaldet en sikring så jeg checkede dem igennem
uden
> at finde nogen afbrændte, og samlede derefter stumperne igen og
forsøgte
> igen. Lyset var kommet tilbage og den startede med det samme
> Da jeg efter en kort tur + stop skulle starte den igen kom problemet.
> Starteren kørte fint men der var ingen liv i motoren - den opførte sig
> præcist som om den var druknet, men jeg gav ingen choker eller gas (i
> starten). Jeg kunne dog løbe den igang uden problemer.
> Da jeg lidt senere stoppede og forsøgte igen var der samme ballade -
jeg
> har prøvet 3-4 gange nu uden problemet har løst sig selv (satans!!)

> Er der nogen der har bud på hvad der kan være sket og hvor det høje
> PLING kom fra?

Det rasler ikke ligefrem ind med bud, så jeg vil lige grynte lidt til
din trøst:
Når ikke at det var et sikringsproblem, så tenderer jeg til at tro at
det er et stik der er tæt på at falde fra hinanden et sted!
I første omgang gik min mistanke på et multistik der både indeholdt
ledningerne til nødstop og instrumentlys; men når du kan løbe dyret
igang er det ikke ledningen til nødstoppet, med mindre at du under
seancen får givet pågældende stik så meget motion at der dannes
forbindelse :-/
Ved næste(?) kiks, prøv derfor at se om du kan motionere styret til at
der sker noget: Drej styret flere gange til begge styrstop imens
starterknappen holdes inde!

Ikke blot et multistik kan være synderen - Også en af alle de
sikkerheds-kontakter der måtte være koblet på starteren (á:
støttebenskontakt, frigearskontakt og koblingskontakt) kan være
synderen - Dette dog uden at tage ed i sagen med instrumentlyset

Og så er der liiige den med:
Måske det første tilfælde har taget lysten fra dine (sandsynligvis
monterede) NGK-tændrør, således at det nu er dem du kæmper med (ved at
løbe modellen igang er der ulige mere strøm til at slå igennem på
tændrørene end når man v.h.a. startmotoren samtidig tapper på batteriet

Prøv at købe et nyt sæt "ikke NGK-tændrør" og montér det istedet for de
eksisterende, og se hvad det hjalp (indkøb af nye tændrør på blot en
mistanke er ikke risiko for spild, derved at du i fald at dette ikke var
problemets løsen jo har de gamle liggende til at montere når der enagng
alligevel skal skiftes tændrør!) :-/

At "den går jo godtnok lige nu", er ingen grund til ikke at forfølge
sagen nu hvor du har tid, ro og værktøj til det - Tænk hvis problemet
dukker op igen en mørk aften midt på motorvejen i Kassel bakker

/
Armand.




Henrik (11-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 11-05-02 17:32

Hej . . . .

> Prøv at købe et nyt sæt "ikke NGK-tændrør"

Hvad er der galt med NGK-tændrør ?
Jeg har lige købt 4 nye til min MC!

Mvh
Henrik




Armand (12-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-05-02 00:49


Henrik <autophone@c.dk> skrev i en
news:3cdd4780$0$68578$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Prøv at købe et nyt sæt "ikke NGK-tændrør"
> Hvad er der galt med NGK-tændrør ?
> Jeg har lige købt 4 nye til min MC!

De svigter ureddeligt ved drukning i et stigende antal tilfælde!
For hvem der ikke måtte have problemer med dem (endnu?), er det jo meget
godt; men ofte er løsningen for de modeller (GSXR'erne er hårdest ramt)
der har problemer med at holde sig med tændrør, at skifte til et andet
mærke (Denso, Champion eller hvad man kan skaffe)
Derfor er det efterhånden også blevet mit std.svar på alle pludseligt
opståede tændingsproblemer, og som jeg også skrev: hvis det skulle vise
sig ikke at være tændrørs-relateret har man blot købt sit nye sæt
tændrør tidligere end ellers - Så der er faktisk ingen økonomisk risiko
(á spildt køb af reservedele) ved at prøve!!

--
Armand.





Lars T. Thomsen (12-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 12-05-02 19:35

> > Prøv at købe et nyt sæt "ikke NGK-tændrør"

> Hvad er der galt med NGK-tændrør ?
Sandsynligvis intet, der er blot tale om Armands utrættelige korstog mod et
tændrørsfirma, der har igennem et halv-hundrede år, har leveret tændrør til
hele verdenen.
Selv tror JEG (og det er en påstand) at Armand hører blandt de få, der har
haft alvorlige kvaler med dette firma.

Ellers kunne vi da (lidt off topic) tage en diskussion i en helt ny tråd, så
der hermed kan gøres rent bord!?

Hilsen
Lars



Armand (13-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-05-02 16:16


Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en
news:abmcls$3lp$1@sunsite.dk...
> > > Prøv at købe et nyt sæt "ikke NGK-tændrør"
> > Hvad er der galt med NGK-tændrør ?
> Sandsynligvis intet, der er blot tale om Armands utrættelige korstog
mod et
> tændrørsfirma, der har igennem et halv-hundrede år, har leveret
tændrør til
> hele verdenen.
> Selv tror JEG (og det er en påstand) at Armand hører blandt de få, der
har
> haft alvorlige kvaler med dette firma.

Tjaeh :-/
Sidste år ved denne tid forhørte mig ved den lokale "MC-Land" om han
havde, eller ville tage Denso-rør hjem. Herunder kom snakken naturligvis
ind på årsagen, som han heller ikke havde hørt om; men alligevel kunne
han følge mig langt. For som han sagde: "Sjovt nok, for jeg har, fået en
GSXR 400 ind i sidste uge, og under sædet lå der 16 stk(!) let brugte
NGK-rør!"
Mon ikke den sælgende ungersvend har solgt fordi han var løbet træt i
evindelige tændingsproblemer :-/

--
Armand.



Lars T. Thomsen (13-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 13-05-02 21:12

> Mon ikke den sælgende ungersvend har solgt fordi han var løbet træt i
> evindelige tændingsproblemer :-/
Måske, måske ikke! - - - Altsammen er vel påstand mod påstand!?

Hvor mange hér i dk.fritid.motorcykel:
1. . kører med NGK?
2. . har haft problemer, der alene skyldes at der har siddet NGK tændrør i
topstykket?
3. . har overhovedet *ikke* haft NGK-tændrørsproblemer?

Hilsen
Lars



Jacob Stegelmann (13-05-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 13-05-02 21:18


"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:abp6mo$7t3$1@sunsite.dk...
> > Mon ikke den sælgende ungersvend har solgt fordi han var løbet træt i
> > evindelige tændingsproblemer :-/
> Måske, måske ikke! - - - Altsammen er vel påstand mod påstand!?
>
> Hvor mange hér i dk.fritid.motorcykel:
> 1. . kører med NGK?
> 2. . har haft problemer, der alene skyldes at der har siddet NGK tændrør i
> topstykket?
> 3. . har overhovedet *ikke* haft NGK-tændrørsproblemer?

ja
nej og
ja

min babygixxer kører med NGK tændrør, de har det med at sode en smule til
(den pludre lidt, specielt i 1.gear) så de skal af og til brændes igennem.
men der er endnu ingen der er stået af.

--
Jacob



Lars T. Thomsen (13-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 13-05-02 21:44

> Hvor mange hér i dk.fritid.motorcykel:
> 1. . kører med NGK?
> 2. . har haft problemer, der alene skyldes at der har siddet NGK tændrør i
> topstykket?
> 3. . har overhovedet *ikke* haft NGK-tændrørsproblemer?

Glemte mig selv:

1. . Ja
2. . Nej
3. . Ja

Hilsen
Lars
(... og det glade NGK-tændrør, som sidder i topstykket på en SR250SE '83)




Jens Blaabjerg (13-05-2002)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 13-05-02 21:56


"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> wrote in message
news:abp6mo$7t3$1@sunsite.dk...
> > Mon ikke den sælgende ungersvend har solgt fordi han var løbet træt i
> > evindelige tændingsproblemer :-/
> Måske, måske ikke! - - - Altsammen er vel påstand mod påstand!?
>
> Hvor mange hér i dk.fritid.motorcykel:
> 1. . kører med NGK?
> 2. . har haft problemer, der alene skyldes at der har siddet NGK tændrør i
> topstykket?
> 3. . har overhovedet *ikke* haft NGK-tændrørsproblemer?

Jeg har NKG B8ES med tilhørende NKG 5KOhms hætter siddende i min RD-350, det
samme har min bror i hans. Ingen af os har haft problemer.

Det er jo dejligt at de kan fås overalt til en flad 20'er, så jeg er
foreløbigt tilfreds...


Jens



Ib Jakobsen (13-05-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 13-05-02 22:13

"Lars T. Thomsen" wrote:

> > Mon ikke den sælgende ungersvend har solgt fordi han var løbet træt i
> > evindelige tændingsproblemer :-/
> Måske, måske ikke! - - - Altsammen er vel påstand mod påstand!?
>
> Hvor mange hér i dk.fritid.motorcykel:
> 1. . kører med NGK?

Her

>
> 2. . har haft problemer, der alene skyldes at der har siddet NGK tændrør i
> topstykket?

Ikke her

>
> 3. . har overhovedet *ikke* haft NGK-tændrørsproblemer?

Slet ikke her. Har til dagligt med tændrør at gøre. Har på 9 år skiftet to i
utide på grund af defekt


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Jesper Hvalsøe (13-05-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Hvalsøe


Dato : 13-05-02 23:25


"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:abp6mo$7t3$1@sunsite.dk...
> > Mon ikke den sælgende ungersvend har solgt fordi han var løbet træt i
> > evindelige tændingsproblemer :-/
> Måske, måske ikke! - - - Altsammen er vel påstand mod påstand!?
>
> Hvor mange hér i dk.fritid.motorcykel:
> 1. . kører med NGK?
> 2. . har haft problemer, der alene skyldes at der har siddet NGK tændrør i
> topstykket?
> 3. . har overhovedet *ikke* haft NGK-tændrørsproblemer?

Jeg kører med NGK på både 750eren og 1100 eren.
Har aldrig haft problemer med tændrørene, tørrer dem i ovnen hvert forår.
Selv da en dyse hoppede ud i tyskland, og 750eren druknede både den ene
cylinder og mine medtrafikanter, var der ingen problemer med tændrøret
bagefter.


--
Jesper Hvalsøe
GS 750
GSX 1100





Jonas Holt (14-05-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 14-05-02 05:57

> Hvor mange hér i dk.fritid.motorcykel:
> 1. . kører med NGK?
> 2. . har haft problemer, der alene skyldes at der har siddet NGK tændrør i
> topstykket?
> 3. . har overhovedet *ikke* haft NGK-tændrørsproblemer?

nej

ved ikke - skiftede engang, og så gik cyklen noget anderledes, bl.a. 2 km
længere pr l benzin. Da jeg kørte knallert (puch 3-gear og yamaha 4-gear)
skulle der ret ofte skiftes tændrør, og dengang kørte jeg med ngk

det har jeg



Søren Lindholt (14-05-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 14-05-02 14:42


Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> wrote in article
> Måske, måske ikke! - - - Altsammen er vel påstand mod påstand!?
>
> Hvor mange hér i dk.fritid.motorcykel:
> 1. . kører med NGK?
> 2. . har haft problemer, der alene skyldes at der har siddet NGK tændrør
i
> topstykket?
> 3. . har overhovedet *ikke* haft NGK-tændrørsproblemer?
>
1: Kører med NGK på alle maskiner, incl bilen
2. I fredags døde et rør på WR200, men jeg ved ikke om det er NGKs skyld?
3: Ad. 2 : har i hvert fald haft tændrørsproblemer.

Jeg havde store problemer med rørerne på min Triumph da jeg købte den, de
var løst da jeg fik renoveret magnettændingen der trængte til en
magnetisering...

Så jeg kan ikke se andet end at det stadig er påstand mod påstand.

--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg vores stand på Herning Stumpemarked - 9. november
Bliv snydt og fornærmet - for samme pris!!


Mikkel Christensen (14-05-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 14-05-02 14:50

Søren Lindholt <lindholt@FJERNperson.dk> wrote in article
<01c1fb4d$5772f610$b07610ac@pc4148>...
>
> Så jeg kan ikke se andet end at det stadig er påstand mod påstand.
>

Næh, nu er religionskrig jo farligt at blande sig i, men jeg vil da
tilføje at jeg ved flere lejligheder ligefrem har haft NGK rør der havde
fået lidt "våde fusser". De virker da endnu...

--
Mikkel

Jonas Holt (14-05-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 14-05-02 16:39

> Næh, nu er religionskrig jo farligt at blande sig i, men jeg vil da
> tilføje at jeg ved flere lejligheder ligefrem har haft NGK rør der havde
> fået lidt "våde fusser". De virker da endnu...


På min sidste CBR600F2 var de også blevet våde (og pæne) - og min motor gik
af en eller anden årsag ikke rigtigt ved højere omdrejningstal (ca. 5-6 krpm
og op), så jeg skiftede dem og VUPTI gik motoren anderledes godt og 2 km
længere literen.

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Mikkel Christensen (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 15-05-02 07:37

Jonas Holt <jholt@norden-fjords.dk> wrote in article
<3ce133a6$0$58744$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> > Næh, nu er religionskrig jo farligt at blande sig i, men jeg vil da
> > tilføje at jeg ved flere lejligheder ligefrem har haft NGK rør der
havde
> > fået lidt "våde fusser". De virker da endnu...
>
> På min sidste CBR600F2 var de også blevet våde (og pæne) - og min motor
gik
> af en eller anden årsag ikke rigtigt ved højere omdrejningstal (ca. 5-6
krpm
> og op), så jeg skiftede dem og VUPTI gik motoren anderledes godt og 2 km
> længere literen.

Jo, men min pointe var egentlig at jeg ikke ahr oplevet at de
drunknede/gik i stykker/whatever bare fordi de blev lidt våde. Efter en
tørring virkede de perfekt igen.
De gange de har været våde har ikke været tændrørets skyld (noget med en
dødemandsknap....) og de NGK jeg har haft i lommen har fint kunne klare
det uden at drukne.

--
Mikkel

Allan jørgensen (14-05-2002)
Kommentar
Fra : Allan jørgensen


Dato : 14-05-02 21:27

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:abp6mo$7t3$1@sunsite.dk...
> > Mon ikke den sælgende ungersvend har solgt fordi han var løbet træt i
> > evindelige tændingsproblemer :-/
> Måske, måske ikke! - - - Altsammen er vel påstand mod påstand!?
>
> Hvor mange hér i dk.fritid.motorcykel:
> 1. . kører med NGK?
> 2. . har haft problemer, der alene skyldes at der har siddet NGK tændrør i
> topstykket?
> 3. . har overhovedet *ikke* haft NGK-tændrørsproblemer?

1. har gjort... nu Denso

2. ja, da jeg i sin tid købte maskinen, ville den ikke starte da jeg skulle
hente den. Den røg på værksted, og det eneste de gjorde var at skifte
tændrørene (NGK) :-/

3. hmm, de skiftede til NGK... og dem trillede jeg 4000 km med så begyndte
den at få besvær med at starte og gik ikke rent i motoren. fik så justeret
karburatorer og skiftet tændrør igen, denne gang til NGK uden
radiostøjdæmpning og dem kørte jeg 12000 km med uden problemer og da de
skulle skiftes så de ikke synderligt slidte ud


Allan(fzr600us) nu med Nippon Denso og ingen mærkbar forskel udover de var
billigere



Morten Juel (11-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 11-05-02 18:24

det samme prøvede jeg på min kawa lige da den var kommet hjem fra .de jeg
så at stelforbindelsen til batteriet sad løst.. så det blev skruet på og
vupti så ville sterteren igen fint.. uden at slukke alt lyset og kun sige
klik )

--
Mvh
Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste