? Til Scottoiler brugere
Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 07-05-02 20:19

Efter en vellykket Scottolier montering (syntes jeg selv ) ,
er jeg nu i gang med at finde niveauet for smøringen, og kom så til at tænke
på, hvor mange af brugerne der faktisk justerer smøringen hvis de kører i
regnvejr ?, og i givet fald hvor meget ? to til tre niveauer op ?,
Den står nu på 3½ ( skala fra 1 til 12 )

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Ole Baun

Dato : 07-05-02 21:03

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> regnvejr ?, og i givet fald hvor meget ? to til tre niveauer op ?,
> Den står nu på 3½ ( skala fra 1 til 12 )

Jeg justerer ikke op hvis jeg kører i regnvejr.
Kan ikke lige huske at der skulle være en skala fra 1 til 12. Må lige se
efter i morgen. Men den står højt, konstant. (Måske 8, hvis der er en
skala). Ud fra en ide om at for meget er bedre end for lidt. Og at kædeolien
er væsentlig billigere end et nyt kædekit

Ole Baun
CB 500, ´96, 96 kkm

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-05-02 21:59

Ole Baun wrote:

> Jeg justerer ikke op hvis jeg kører i regnvejr.
> Kan ikke lige huske at der skulle være en skala fra 1 til 12.

Mon ikke det er 3½ som på en urskive der menes?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Kenneth T

Dato : 07-05-02 21:09

> [...]
tænke
> på, hvor mange af brugerne der faktisk justerer smøringen hvis de kører i

Så skal det godtnok regne meget, eller længe, eller jeg skal kunne se på
kæden at det meste af olien er skyllet væk.

> og i givet fald hvor meget ? to til tre niveauer op ?,
> Den står nu på 3½ ( skala fra 1 til 12 )

Min står på ca 1/4, og det må jo så give ca 3, det har den gjort det meste
af de 21kkm den har siddet på min MC.
I starten stod den meget højere, men det svinede meget, og var unødvendigt,
og nok mest fordi jeg ikke ville resikere at køre kæden tør.
Når jeg kører plejer jeg dog at tjekke om kæden er tør, når jeg stopper
(tanker/parkere).

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Danteknik

Dato : 07-05-02 21:37

Hej Dennis.

Min Scottoiler står på trin 7 til alm. kørsel.

Ved regnvejrskørsel bliver kæden helt blank efter kort tids kørsel; men jeg
tør ikke stille Scottoileren op af frygt for, at der kommer olie på dækket.

Når jeg har kørt et stykke tid i tørvejr, så er kæden velsmurt igen.

Det er jo ikke særligt godt at køre med blank kæde; men problemet var
egentligt større, da jeg brugte kædespray, for da blev kæden også hurtigt
blank i regnvejr, og så blev den først smurt, når jeg kom hjem.

; - )

KD Bandit 600

Fra : Armand

Dato : 08-05-02 16:45

Danteknik <danteknik@get2net.dk> skrev i en

> [...]
> var egentligt større, da jeg brugte kædespray, for da blev kæden også
> hurtigt blank i regnvejr, og så blev den først smurt, når jeg kom

Regnvandsspulingen foregår for 95% (eller mere) vedkommende dér hvor
kæden krydser venstre dækkant!
Lige dér hvirvler masser af gadevand med hjulet rundt med samme
hastighed som Motorcyklen selv (=> dækkets periferi-hastighed =
hastigheden - med mindre man laver hjulspinn eller blokerer hjulet!), og
idet der kun er ganske få cm's imellem dækkant og kæde lige dér er
spulevirkningen ubestridelig!

Kig engang på kædeskærmen: Er den måske ligefrem ikke engang dækkende
for den overløbende kæde dér?
Anyhow - Hvis man gransker skærmens udformning og montering nøje, vil
man kunne konstruere en "dækkants-spoiler" ved hjælp af et stykke plast
fra siden af en (større?) oliedunk og fastgøre den til kædeskærmen et
eller andet sted :-/
Alternativt vil man sikkert kunne bruge bagsiden af bagsvingeren: To sæt
huller hhv. lige over og lige under svingeren og to kraftige strips
rundt/igennem til at fastholde spoileren (evt. trimme på plads lige
imellem kæde og dækkant v.h.a. tynde stykker plast eller krydsfiner!)

--
Armand.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 08-05-02 14:14

Tak for svarene.

Det vil så sige , et smøre niveau på 4 til 7 , og så ellers bare køre

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Kenneth T

Dato : 08-05-02 14:43

> Det vil så sige , et smøre niveau på 4 til 7 , og så ellers bare køre

Du kører bare løs, kigger på kæden, og kører videre..
Kæden skal være olieret på rullerne (du får olie på fingerne når du rører),
så kan du jo evt prøve at skrue lidt ned af gangen, så ka svineriet minskes
på baghjulet.

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Niels S.

Dato : 08-05-02 20:42

Dennis Hellan Pedersen skrev i en meddelelse

> [...]
> regnvejr ?, og i givet fald hvor meget ? to til tre niveauer op ?,
> Den står nu på 3½ ( skala fra 1 til 12 )

Hva' fan' har du selv fået den monteret?! Respekt!

Jeg kører også på 3½ og ændrer aldrig på indstillingen, selvom jeg da ofte
rammer et regnvejr på denne årstid.

Hvis nu vejret skulle holde på søndag skal du så med til Sakskøbing?

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 08-05-02 22:27

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> Hva' fan' har du selv fået den monteret?! Respekt!
8<--

Ja !, det var nu nemt nok, der var ikke noget teknisk svært i det det
der tager tid, er adskildelses af cyklen for at skjule
monteringen så godt som muligt

> Jeg kører også på 3½ og ændrer aldrig på indstillingen, selvom jeg da ofte
> rammer et regnvejr på denne årstid.
8<--

Jeg har lige prøvet at skrue den op på 5, så må vi se om den sviner for
meget

> Hvis nu vejret skulle holde på søndag skal du så med til Sakskøbing?
8<--

Øv, jeg er desværre arbejdsramt !, og det både Lørdag & Søndag, så desværre
* SUK*
I øvrigt er Maj måned ikke en køre/hygge måned i år, 2 Konfirmationer både
d. 5 og d. 26 på arbejde d.12 , så der er lige Søndag d. 19 ( Pinsedag )
mon der er noget på Højeruplund, den dag ?

Ville også hellere have været på Karoline d. 26, øvv slet ingen sparke dæk
Søndage !!!!

--
Hilsen
Dennis Pedersen ( Der er *SUR* )