Crom pudse og polere
Fra : Bjarne Schmidt

Dato : 07-05-02 13:41

Hej NG

Jeg har anskaffet mig en Honda VTX 1800 med en del crom, det bliver jo
desværre lidt nudset og støvet
så hvad er det lige man bør bruge til at pudse og polere med så det ikke
bliver ridset og "slidt".

mvh Bjarne

Fra : Frank

Dato : 07-05-02 13:53

"Bjarne Schmidt" <bbcas@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> desværre lidt nudset og støvet
> så hvad er det lige man bør bruge til at pudse og polere med så det ikke

Tillykke Bjarne.

Det lyder som om det er din første MC - Kunne du ikke ha valgt en større ?

- Spul med rent vand
- Vask med svamp og lunkent vand med autosæbe
- Skyl sæbe af med rent vand
- Tør af med vaskeskind elle skyl med regnvand eller vand tilsat
afspændingsmiddel
- Poler lakerede dele med voks og tør af
- Poler cromdele med Autosol og tør af

Når du har brugt 3-4 timer nogle gange så vælger man enten kun at køre i
tørvejr eller også leve med en beskidt cykel.

Hvis du bruger noget "de-greaser" på udsatte steder så pas endelig på ikke
at få det på kæde, skiver og dæk.

/Frank
Ex. pryd-cykel nu CBR600

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 07-05-02 17:03

"Frank" <frankwodstrupsletmig@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> - Poler cromdele med Autosol og tør af

Nu vil jeg så fraråde dig at bruge autosol, det er et slipe/poler middel.
Det sliper altså og hver gang du polerer, og dermed risikerer du at
"polerere" igennem lakken/krommen. brug istedet et rent polermiddel.

--
Jacob

Fra : Frank

Dato : 08-05-02 08:38

"Jacob Stegelmann" <stegelmann(@)privat.dk> wrote in message

> Nu vil jeg så fraråde dig at bruge autosol, det er et slipe/poler middel.
> Det sliper altså og hver gang du polerer, og dermed risikerer du at
> "polerere" igennem lakken/krommen. brug istedet et rent polermiddel.

Nu har jeg i over 10 år brugt autosol på alt som ikke har maling/lak på sig,
med uovertruffen resultat. Specielt på rå aluminium.

Så jeg vil fraråde dig at fraråde Autosol Bare du som skrevet holder det
væk fra lak.

/Frank

Fra : Kenneth S

Dato : 07-05-02 17:14

"Frank" <frankwodstrupsletmig@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> - Tør af med vaskeskind elle skyl med regnvand eller vand tilsat
> afspændingsmiddel
> - Poler lakerede dele med voks og tør af

Et enkelt glemt sandkorn skrabet med en svamp hen af lakken, kan gøre
eftermiddagen lidt surere.

Brug en børste i stedet, og med rigeligt vand (..der kan simpelt hen ikke
komme for meget vand .

Autosol er et rigtig godt produkt, men skal nok kun bruges på steder, som
virkelig trænger til en kærlig hånd. Til jævnlig vedligeholdelse af krom, er
det nok lidt for 'effektivt' (læs: slipende).

Kenneth.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-05-02 13:55

Tillykke med den. Den er fandme flot. Og så har den et moment som en
traktor.

Er det den fra Rydberg du har købt ??

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Bjarne Schmidt

Dato : 07-05-02 14:02

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Tillykke med den. Den er fandme flot. Og så har den et moment som en
> traktor.
>
> Er det den fra Rydberg du har købt ??

Nej den er købt hos Aagesen i Hvidovre

Det med flot kræver da lige man ser bort fra den latterlige udstødning de
har monteret,
grim og ingen lyd

mvh Bjarne

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-05-02 14:09

Ja, men jeg har hørt der nemt kan monteres en anden udstødning, med flere HK
og mere moment til følge, så det er ikke så ringe endda. Men du har ret, det
er en hel skorsten

Fra : Jørgen Winther

Dato : 07-05-02 21:34

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
HK
> og mere moment til følge, så det er ikke så ringe endda. Men du har ret,

Ja, mere moment er da lige hvad den mc trænger til

--
Jørgen
Trophy 1200 (med kun 70% af VTX'erens moment - den rene knallert...)

Fra : Mich@el

Dato : 07-05-02 23:21

Hej Bjarne

Bjarne Schmidt wrote:

> [...]
> desværre lidt nudset og støvet
> så hvad er det lige man bør bruge til at pudse og polere med så det ikke

Tillykke med MC`en.

Efter vask og tørring, bruger du et produkt der hedder "Never Dull" til
cromen.

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel