Andre forfjedere til sv6650 s..???
Fra : T

Dato : 07-05-02 12:23

Hejsa

Er der nogen der har erfaringer med udskiftning af forfjedere på sv650s til
f.eks white power fjedere...

hygge...

Fra : Richard Pade

Dato : 07-05-02 16:00

T wrote:

> Er der nogen der har erfaringer med udskiftning af forfjedere på sv650s til
> f.eks white power fjedere...

Ikke personligt, men flere artikler i tyske mc-blade anbefaler at montere
progressive fjedre som fx Wirth og samtidig hæve bagenden med et nyt
bagfjerderlink fra Lucas, Harris etc. Det kompenserer for det længere efterløb,
som de hårdere fjedre giver, når de løfter fronten. Alt i alt får du også øget
frihøjden.

Richard Pade
'85 VF750S Veffer Dancer (Dancer efter skift til Wirth-fjeder og nye Macadam 50
for/bag)

Fra : Poul Mariegaard Kris~

Dato : 08-05-02 20:58

Jeg har for nylig sat white power fjedre i min fzr 600, og det var en
gevaldig forbedring, alle pengene værd. Jeg tror ikke jeg havde holdt de
originale fjedre (som også har gået 45000) ud til "road racing"
mestersvinger i mandags
poul

Fra : Richard Pade

Dato : 11-05-02 22:35

Poul Mariegaard Kristensen wrote:
> Jeg har for nylig sat white power fjedre i min fzr 600, og det var en
> gevaldig forbedring, alle pengene værd.

Min egen VF 750 S skiftede også karakter, da jeg fik sat et sæt Wirth
progressive fjedre i forgaflen. Sammen med et sæt nye Macadam 50 ved
samme lejlighed var det en helt ny cykel, der skar gennem svingene
fri for kardanryk o.lign unoder. Ren kage.

Richard