Hvordan fjenes pletter på motorblokken ?
Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 07-05-02 12:26

hej

I min vaske iver igår spottede jeg nogle små grå/hvide pletter på motor
blokken, hvordan kan man fjerne dem ? Er Autosol min ven eller skal der
andre midler til ? Motorblokken er alu mørkegråt.

her er et billed: http://www.rohleder.nu/mc/images/DSCN0048.jpg

MVH Rune

Fra : John Kramme

Dato : 07-05-02 12:20

ja, min bedste ven er Autosol .....
Et hårdt arbejde, her hos mig gælder det både stel + motor :-/

John "Priller"

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-05-02 13:06

Jeg synes bare at pletterne kommer endnu hurtigere igen, når man bruger
autosol, jeg gjorde kun på min første MC

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Søren Lindholt

Dato : 07-05-02 13:28

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> wrote in article
<ab8fvo$t1f$1@sunsite.dk>...
> Jeg synes bare at pletterne kommer endnu hurtigere igen, når man bruger
> autosol, jeg gjorde kun på min første MC

det afhænger af overfladen! Hvis den er malet eller lakeret, hvad den vel
som oftest er standard, sliber man jo bare flere huller i denne lak, og
dermed flere stedet der kan irre... nix gut

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Søren Lindholt

Dato : 07-05-02 13:29

RuneR (TDM850) <ruro@get3net.dk> wrote in article
> [...]
> blokken, hvordan kan man fjerne dem ? Er Autosol min ven eller skal der
> andre midler til ? Motorblokken er alu mørkegråt.

Ja, den ser malet ud, dvs du kan pletmale stederne hvis du kan finde den
samme farve. Lad være med at polere med slibende materiale...
Endnu en grund til at lade være med at lade sig gribe af vaskeiver...

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 07-05-02 14:46

> Ja, den ser malet ud, dvs du kan pletmale stederne hvis du kan finde den
> samme farve. Lad være med at polere med slibende materiale...
> Endnu en grund til at lade være med at lade sig gribe af vaskeiver...

Oki, så dropper jeg Autosol. Så skal jeg bare finde samme farve som blokken
har, plus det ville være rart at småmale nogle af de steder som trænger, på
stellet. Nogle steder jeg kan finde ud af hvad farve de har brugt, et slags
farveskema for Yamaha MC'er ? Skal der lige slibes let inden man dupper ?
hvad er fremgangsmåden

Rune

Fra : Frank

Dato : 07-05-02 13:55

> [...]

slags
> farveskema for Yamaha MC'er ? Skal der lige slibes let inden man dupper ?

Går til sådan en billist butik. De har en milliard neglelak lign. rep kit
til alufælge. Der er helt sikkert en som passer til din motor.

Købte selv en sidste år til 25,-

/Frank

Fra : Richard Pade

Dato : 07-05-02 19:29

"RuneR (TDM850)" wrote:

> I min vaske iver igår spottede jeg nogle små grå/hvide pletter på motor
> blokken, hvordan kan man fjerne dem ? Er Autosol min ven eller skal der
> andre midler til ? Motorblokken er alu mørkegråt.

Hmm, ud over rust på lydpotten (Yamaha-ha) kan jeg ikke se pletter - hvis
det er kalkpletter efter vask eller et gråt skær efter indtørret voks på en
sort motorblok, kan du fjerne det ved at sprøjte silicone som fx Alaska's
på motorblokken. Når det har siddet lidt tørrer du det overskydende
silicone af med en klud. Så holder blokken sig dybsort/-mørkegrå.

PS. Nåh ja, ellers en pæn cykel; det er forhåbentlig en fra '96 eller
senere med 270 grader forsatte søler?

Richard Pade
'85 VF7500S Veffer Dancer

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 07-05-02 19:39

"Richard Pade" <richardDOTpade@mail.dk> wrote in message

> [...]
> på motorblokken. Når det har siddet lidt tørrer du det overskydende
> silicone af med en klud. Så holder blokken sig dybsort/-mørkegrå.

Jeps, potten er den originale, den er hverken køn og lyder er MEGET tam, men
jeg har planer, ja jeg har så
http://216.87.179.56/renegade/messages/8/447_tdm_850_05.jpg den er dog
stjerne dyr, eneste sted jeg har fundet i Danmark hvor de fører Renegade er
Silkeborg MC-service.

> PS. Nåh ja, ellers en pæn cykel; det er forhåbentlig en fra '96 eller
> senere med 270 grader forsatte søler?

Tak, jeg er også glad for den, nej det er faktisk en fra '91 som har kørt
16.000 km. I hvertfald hvad sælger sagde men han virkede oprigtig. Nu
skal Lydmuren snart have den og kigge igennem første gang vile jeg gerne
ofre et professionelt check af den, men for fremtiden er det meningen jeg
selv skal stå for de mest basale skift af olie, klodser osv.

/Rune som har været til lægen idag og få skyllet øre.... FØJ

Fra : Armand

Dato : 07-05-02 21:33

RuneR (TDM850) <ruro@get3net.dk> skrev i en

> I min vaske iver igår spottede jeg nogle små grå/hvide pletter på
motor
> blokken, hvordan kan man fjerne dem ?

Jeg er absolut ikke kompetent til at blande mig omkring mc-vask; men jeg
fangede en detalje i en bank(?)-reklame engang:
Argumentet/pointen var: "hvis man havde penge nok - Ellers gode råd fra
banken" og en af reklameindslagene viste et man (istedet for at smide
sko med salt (= også kalk?) -render i læderet ud) kunne skylle skoene
rene med skummet (=billigst)-mælk!

Vil du være min forsøgskanin og teste om mælk kan bruges imod skjolder
på motoren?
Kom igen!

--
Armand.

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 07-05-02 22:02

> [...]
> banken" og en af reklameindslagene viste et man (istedet for at smide
> sko med salt (= også kalk?) -render i læderet ud) kunne skylle skoene

tja, en af grundene at jeg ikke køber mig en pryds maskine er at jeg kender
mig selv for godt til at vide at jeg måske ikke er den mest flittige vasker
af mine køretøjer.

> Vil du være min forsøgskanin og teste om mælk kan bruges imod skjolder
> på motoren?
> Kom igen!

Hmm, så skal jeg sku finde mig en dunkel baggård, min vaskeplads er nede
sammen med grønlænderne på bænken, som altid spørger, "hvaaaa fanden
motorcykelmand hvad koster sådan eeen der hik"

Jeg har selv set den reklame, og det var på et par grimme buffalo støvler.
Men om det virker på en motor som engang imellem bliver mere end håndlunken
ved jeg ikke, men et forsøg værd måske..
Vil prøve det når vaske-iveren melder sig igen.

/Rune