/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Haynes, til min Bandit 400????
Fra : Gundersen


Dato : 05-05-02 22:14

Hejsa


Jeg tænkte på om det er det samme om det er en 400 eller 600 Bandit.....

Jeg kan nemlig kun finde en Haynes manual til 600'erne... Men jeg mener
slet ikke at det er til de "gamle" årgange.. (91-92)

Er der nogle der kan hjælpe mig ¿?¿?¿?

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit


 
 
Frederik Kierbye (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Frederik Kierbye


Dato : 06-05-02 09:03

Hej

Der findes ingen Haynes til 400 banditten. Og du kan ikke bruge den
til en 600. Jeg købte en original Suzuki værkstedsmanual til min hos
www.sayjes.dk.

Jeg kan ikke huske prisen, men det var sikkert på den forkerte side af
en plovmand. Men pengene er tjent hjem første gang du laver service
hjemme. Men kan lave rigtig mange ting selv, hvis man er lidt
fingersnild. Og det er lettere, og meget mere betryggende med en
manual.

/Frederik

Gundersen <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3CD5A0A6.5080702@tdcadsl.dk>...
> Hejsa
>
>
> Jeg tænkte på om det er det samme om det er en 400 eller 600 Bandit.....
>
> Jeg kan nemlig kun finde en Haynes manual til 600'erne... Men jeg mener
> slet ikke at det er til de "gamle" årgange.. (91-92)
>
> Er der nogle der kan hjælpe mig ¿?¿?¿?
>
> Mvh Emil

Rune \(Bandit600\) (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600\)


Dato : 06-05-02 19:59

Davs

Jeg mener at have hørt at motoren skulle stamme fra gsx-r400 modellen...
(Så jeg dig på Østreringvej i Roskilde i dag?)

Venlig hilsen Rune (Bandit600)
http://www.geocities.com/rromdal/

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3CD5A0A6.5080702@tdcadsl.dk...
> Hejsa
>
>
> Jeg tænkte på om det er det samme om det er en 400 eller 600 Bandit.....
>
> Jeg kan nemlig kun finde en Haynes manual til 600'erne... Men jeg mener
> slet ikke at det er til de "gamle" årgange.. (91-92)
>
> Er der nogle der kan hjælpe mig ¿?¿?¿?
>
> Mvh Emil
> --
> www.Scooterzone.dk
> Suzuki GSF 400 Bandit
>



Gundersen (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Gundersen


Dato : 06-05-02 20:51

Hejsa

> Jeg mener at have hørt at motoren skulle stamme fra gsx-r400 modellen...

Tvivler meget, da GSX-r motorne er Vandkølet!

Men jeg har hørt noget om at motoren er den sammme som på GSX 400
impulse.....

Motoren er jo Olie og luft kølet.....

> (Så jeg dig på Østreringvej i Roskilde i dag?)

Nope... Jeg har kun været i Randers i dag!
http://www.scooterzone.dk/mc/mc7.jpg

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit


Armand (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-05-02 22:56


Gundersen <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3CD6DEA6.9060609@tdcadsl.dk...
> Hejsa
>
> > Jeg mener at have hørt at motoren skulle stamme fra gsx-r400
> > modellen...
> Tvivler meget, da GSX-r motorne er Vandkølet!
> Men jeg har hørt noget om at motoren er den sammme som på GSX 400
> impulse.....
> Motoren er jo Olie og luft kølet.....

Falder fint i hak med at GSXR 250 nævnes som havende en lille
400-impulse-motor!

--
Armand.




Frederik Kierbye (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Frederik Kierbye


Dato : 07-05-02 11:14

Holdt stop!

Suzuki 400 bandit er vandkølet. Jeg har i hvertfald lige skiftet
kølevæsken på min, og den kører da endnu :-0 !!!!

Se evt. http://www.sydfynmcservice.dk/suzukidata/suzukidataside.html
under GSF400 bandit. " 4-cylindret vandkølet 4-takts motor "

Den er rigtignok i familie med GSX-R motoren, men yder vist knap så
meget.

Man kan i øvrigt også finde den originale suzuki manual på
www.repairmanual.com

"99500-33022-03E Official Suzuki Factory Service Manual" - 50.00 USD

MVH. Frederik

Gundersen <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3CD6DEA6.9060609@tdcadsl.dk>...
> Hejsa
>
> > Jeg mener at have hørt at motoren skulle stamme fra gsx-r400 modellen...
>
> Tvivler meget, da GSX-r motorne er Vandkølet!
>
> Men jeg har hørt noget om at motoren er den sammme som på GSX 400
> impulse.....
>
> Motoren er jo Olie og luft kølet.....
>
> > (Så jeg dig på Østreringvej i Roskilde i dag?)
>
> Nope... Jeg har kun været i Randers i dag!
> http://www.scooterzone.dk/mc/mc7.jpg
>
> Mvh Emil

Armand (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-05-02 21:32


Frederik Kierbye <kierbye@sol.dk> skrev i en
news:2ac56402.0205070213.19443e86@posting.google.com...
>
> > Men jeg har hørt noget om at motoren er den sammme som på
> > GSX 400 impulse.....Motoren er jo Olie og luft kølet.....
> Suzuki 400 bandit er vandkølet. Jeg har i hvertfald lige skiftet
> kølevæsken på min, og den kører da endnu :-0 !!!!

For lige at hænge ved Impulse'n: Den er også vandkølet!
For ikke helt at fravige ideologien omkring Suzuki's samtidige
oliekølede motorer, har man markedsført den som også værende oliekølet;
men jeg opfatter kun dette som at der tillige er monteret en oliekøler -
Vold-olieafkøling af topstykket som på GSXR-rækken er der ihvertfald
ikke tale om :-|

--
Armand.






Jes Vestervang (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-05-02 22:13

Armand wrote:

>
> Frederik Kierbye <kierbye@sol.dk> skrev i en
> news:2ac56402.0205070213.19443e86@posting.google.com...
>>
>> > Men jeg har hørt noget om at motoren er den sammme som på
>> > GSX 400 impulse.....Motoren er jo Olie og luft kølet.....
>> Suzuki 400 bandit er vandkølet. Jeg har i hvertfald lige skiftet
>> kølevæsken på min, og den kører da endnu :-0 !!!!
>
> For lige at hænge ved Impulse'n: Den er også vandkølet!
>
Er der ikke noget hokus-pokus med at det kun er topstykket der er
vandkølet forresten?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Armand (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-05-02 22:40


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:3cd84318$0$209$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Armand wrote:
>
> >
> > Frederik Kierbye <kierbye@sol.dk> skrev i en
> > news:2ac56402.0205070213.19443e86@posting.google.com...
> >>
> >> > Men jeg har hørt noget om at motoren er den sammme som på
> >> > GSX 400 impulse.....Motoren er jo Olie og luft kølet.....
> >> Suzuki 400 bandit er vandkølet. Jeg har i hvertfald lige skiftet
> >> kølevæsken på min, og den kører da endnu :-0 !!!!
> > For lige at hænge ved Impulse'n: Den er også vandkølet!
> Er der ikke noget hokus-pokus med at det kun er topstykket der er
> vandkølet forresten?

Jup!
Og det er endnu en grund til at GSXR-oliekøling af toppen vil være som
livrem og seler!
Oliekøleren er også af gængs størrelse imod den oliekøler GSXR'erne
bruger!

--
Armand.



Jes Vestervang (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-05-02 22:51

Armand wrote:
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>> Armand wrote:
>>
>> > For lige at hænge ved Impulse'n: Den er også vandkølet!
>> >
>> Er der ikke noget hokus-pokus med at det kun er topstykket der er
>> vandkølet forresten?
>
> Jup!
>
Rart at lidt af al det mc-stuff jeg læser og hører hænger ved

> Og det er endnu en grund til at GSXR-oliekøling af toppen vil være som
> livrem og seler!
>
Det er da egentlig lidt en underlig prioritering, når de ikke engang vil
ofre noget ordentligt materiale til knastakslerne :-/

> Oliekøleren er også af gængs størrelse imod den oliekøler GSXR'erne
> bruger!
>
Så er vandkøleren tilsvarende mindre, eller?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Armand (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-02 16:00


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:3cd84be6$0$210$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Armand wrote:
> > Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
> >> Armand wrote:
> >>
> >> > For lige at hænge ved Impulse'n: Den er også vandkølet!
> >> Er der ikke noget hokus-pokus med at det kun er topstykket der > >>
er vandkølet forresten?
> > Jup!
> Rart at lidt af al det mc-stuff jeg læser og hører hænger ved

Hæ!

Og egentlig bedste bevis på at viden ikke kommer af sig selv - Det
kræver nysgerrighed og information :-|

>
> > GSXR-oliekøling af toppen vil være som livrem og seler!
> Det er da egentlig lidt en underlig prioritering, når de ikke engang
vil
> ofre noget ordentligt materiale til knastakslerne :-/

Materialet er der vel som sådan intet i vejen med - Det er i
fremstillingen at problemerne hidrører!

> > Oliekøleren er også af gængs størrelse imod den oliekøler
> > GSXR'erne bruger!
> Så er vandkøleren tilsvarende mindre, eller?

Det burde den hvis argumentet skal holde vand; men (uden at have et
billede deraf) den er nok ikke mindre i forhold til de vand hhv.
olie -kølere der sad på min gamle 900'er Ninja :-/

--
Armand.




Jes Vestervang (09-05-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-05-02 11:02

Armand wrote:
>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:

>> Rart at lidt af al det mc-stuff jeg læser og hører hænger ved
>
> Hæ!.... Og egentlig bedste bevis på at viden ikke kommer af sig selv - Det
> kræver nysgerrighed og information :-|
>
Nysgerrighed har jeg ihvertfald nok af


>> > GSXR-oliekøling af toppen vil være som livrem og seler!
>> Det er da egentlig lidt en underlig prioritering, når de ikke engang
>> vil ofre noget ordentligt materiale til knastakslerne :-/
>
> Materialet er der vel som sådan intet i vejen med - Det er i
> fremstillingen at problemerne hidrører!
>
Ok, jeg ved ikke så meget om den slags Well, så kunne de da have ofret
en ordentlig fremstilling istedet

--
mvh Jes Vestervang - der vil ud at ræse idag
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Armand (09-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-05-02 23:24


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:3cda48a7$0$198$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Armand wrote:
> >
> > Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>
> >> .................. når de ikke engang
> >> vil ofre noget ordentligt materiale til knastakslerne :-/
> > Materialet er der vel som sådan intet i vejen med - Det er i
> > fremstillingen at problemerne hidrører!
> ....Well, så kunne de da have ofret en ordentlig fremstilling istedet


Jeg kan blive ved!:
Fremstillingen er vel blot udført så billig som muligt - Det er
kvalitetskontrollen der ikke har opfattet at det ikke er nok at kassere
ud fra visuel kontrol (= synlige fejl); men også bør detektere
porøsiteter lige under overfladen :-|

--
Armand.







Gundersen (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Gundersen


Dato : 07-05-02 22:37

Hejsa...


>>Suzuki 400 bandit er vandkølet. Jeg har i hvertfald lige skiftet
>>>kølevæsken på min, og den kører da endnu :-0 !!!!
>>For lige at hænge ved Impulse'n: Den er også vandkølet!
> Er der ikke noget hokus-pokus med at det kun er topstykket der er
> vandkølet forresten?


Tjo.... det kan da måske godt være rigtigt...


Det er luftkølede cylindere, og en masse slanger på topstykket.....

og en rimelig stor køler..... Jeg havde bare hørt noget om at den var
olie kølet......

Det er ikke særlig nemt at se noget, når den er med fuld kåbe.......

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit


Gundersen (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Gundersen


Dato : 07-05-02 22:43

Hejsa


> Det er luftkølede cylindere, og en masse slanger på topstykket.....


P.s. Slangerne, er ca 2-3cm tykke..... Og køleren ligner ikke den fra en GSF 600.....

Ikke i følge det link til en side der var postet 2-3 meddelelser før....
P.p.s hvor sider væske beholderen så henne af? ca.....

Mvh Emil
Der nok hellere må skille dyret helt ad i morgen, og lære den at kende....
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit


Jes Vestervang (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-05-02 22:56

Gundersen wrote:

> Mvh Emil
> Der nok hellere må skille dyret helt ad i morgen, og lære den at kende....
>
Hæ, pas nu på!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408675
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste