Prøveplade til syn et krav ??
Fra : Morten Juel

Dato : 05-05-02 13:07

Tjaa topic siger vel sig selv ! skal man ha det på.. eller må man komme med
den på en trailer ?!

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Esben Laursen

Dato : 05-05-02 13:57

> Tjaa topic siger vel sig selv ! skal man ha det på.. eller må man komme
med
> den på en trailer ?!

man skal da ha prøveplader, da de jo skal prøve en tur på den =)

Esben
Som fik synet sin med en bilprøveplade...

Fra : Benny Thomsen

Dato : 05-05-02 14:12

du skal have prøveplader på.
Kik på http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B2000/0135005.htm#K7
kap7. stk5. denne prøvekørsel kan ikke gennemføres uden prøveplader.
hilsen Benny

Fra : BLACK MAGIC Top Fuel~

Dato : 05-05-02 20:14

Er vi nu helt sikre??
Hvis man har lejet prøve nr.... er det jo KUN en' selv der må føre
køretøjet..!..
Jeg har tit set personbiler og MC'er blive transporteret til synshallen.
Jon.

Fra : Benny Thomsen

Dato : 05-05-02 20:36

tjah, jeg spurgte på synshallen i Silkeborg for et årstid siden. I
forbindelse med synet skal den sagkyndige afprøve køretøjet udenfor hallen,
og køretøjet skal derfor være behørigt forsikret etc. Det var deres
begrundelse for at forlange prøveplader på cyklen:
Der er mig bekendt ikke begrænsninger i hvem der må køre med et såkaldt løst
prøveskilt. Derimod er der adskillige begrænsninger i formålet med
køreturen.

Hilsen
Benny

"BLACK MAGIC Top Fuel Racing - Jon Iversen" <Jon@NOSPAMblackmagic.dk> skrev
i en meddelelse news:3cd583e8$0$49077$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Zorilla

Dato : 05-05-02 20:48

Det er muligt det er mig der ikke helt har check på reglerne, men er hele
formålet med syn ikke at få plader på maskinen. En maskine uden plader skal
da ikke til syn, ska' den ?

Peter

Fra : Armand

Dato : 06-05-02 15:37

Zorilla <zorilla@mac.com> skrev i en
> Det er muligt det er mig der ikke helt har check på reglerne, men er
hele
> formålet med syn ikke at få plader på maskinen. En maskine uden plader
> skal da ikke til syn, ska' den ?

Vend den lige endnu en gang på tungen:

Synet er et krav for at man kan ind/om -registrere køretøjet!

Normalt ér der jo plader på (endsamt en ejerskifte-forsikring påhængt
hidtidige ejers ansvarsforsikring!), så dér er der jo ingen problemer
med
at køre til syn inden omregistrering.
Men for afmeldte køretøjer, samt køretøjer der endnu ikke har været
registreret (á egen-importerede), er der jo et problem - Men det er jo
for slige situationer at prøvepladeordningen er indført!!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-05-02 21:00

On Sun, 5 May 2002 21:36:29 +0200, "Benny Thomsen" <bmt@privat.dk>
wrote:

Hej.

> [...]
>og køretøjet skal derfor være behørigt forsikret etc.
>Det var deres begrundelse for at forlange prøveplader på cyklen:

Den forsikring der "følger med" en prøveplade er kun en
ansvarsforsikring.
Den dækker med andre ord kun de skader køretøjet måtte forårsage på
tredie person eller dennes ejendom, ikke køretøjet selv.
Hvad nu hvis den sagkyndige crasher med køretøjet - Hvem er så
erstatningspligtig?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Allan Bojesen

Dato : 05-05-02 21:50

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad nu hvis den sagkyndige crasher med køretøjet - Hvem er så
> erstatningspligtig?

Det stod jeg også og spekulerede på i fredags da jeg var til syn med min
CBR1K, specielt da inspektøren skulle prøvekøre den. De 2 foregående mc'er
blev bare prøvekørt på pladsen foran, men da min skulle prøves kørte han ud
på vejen og var væk 4-5 min. Men han syntes da også det var en vældig fin
cykel

De må da have en forsikring der dækker de eventuelle skader de laver i
forbindelse med deres arbejde, hvis skaderne ikke er dækket fra anden side.

Allan Bojesen

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-05-02 22:16

On Sun, 5 May 2002 22:50:03 +0200, "Allan Bojesen"
<aboje@post9.tele.dk> wrote:

Hej Allan

>De må da have en forsikring der dækker de eventuelle skader de laver i
>forbindelse med deres arbejde, hvis skaderne ikke er dækket fra anden side.

Jeg er bestemt ikke sikker, men jeg tror det forventes at "kunden" har
en forsikring der dækker de skader der måtte forekomme.
Jeg tror sagen er værd at efterforske

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Peter Wodskou

Dato : 06-05-02 08:00

"Steen Gruby" <oz9zi@(no_spam)gruby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> Jeg er bestemt ikke sikker, men jeg tror det forventes at "kunden" har
> en forsikring der dækker de skader der måtte forekomme.

Staten er selvforsikret; hvis synsmanden beskadiger MCén under prøvekørsel,
vil der kunne pålægges erstatningsansvar ud fra et almindeligt
culpasynspunkt. Tak i øvrigt til Benny for registreringsbekendtgørelsen.

Venlig hilsen

Peter

Fra : Peter Wodskou

Dato : 06-05-02 08:08

"Steen Gruby" <oz9zi@(no_spam)gruby.dk> skrev i en meddelelse

> en forsikring der dækker de skader der måtte forekomme.
> [...]

Staten er selvforsikret; hvis synsmanden beskadiger MCén under en
prøvekørsel, vil der efter omstændighederne kunne rejses erstatningskrav
efter en almindelig culpabetragtning. Tak i øvrigt til Benny for en
opdateret registreringsbekendtgørelse.

Venlig hilsen

Peter

Fra : Brian Olesen

Dato : 05-05-02 21:41

Der er helt sikkert begrænsninger på hvem der må køre med en prøveplade der
er lejet. Det er kun den person der står på kontrakten fra motorkontoret,
der må føre motorkøretøjet. Hvis du har en motorcykel til salg, og går ned
for at leje en plade, fordi der kommer nogen for at prøve den, er det helt
klart ulovlig. Den person der skal køre en prøvetur, skal selv komme med en
prøveplade. Dette gælder selvfølgelig kun løse prøveskilte, og ikke de faste
som forhandleren har.

Hilsen Brian