SpyBall problemer
Fra : Peter

Dato : 03-05-02 22:57

Jeg har netop anskaffet mig en MC med en Spyball Alarm og følger
vejledningen ganske godt tror jeg, MEN:

Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke få "rystesensoren" til at aktivere alarmen.

Alle de andre ting med startspærre, alarm ved tænding osv. er i orden, men
uanset hvor meget jeg flytter rundt på "svinet", går alarmen ikke i gang.

Er der nogen der har prøvet noget tilsvarende?
(og kan det have noget at gøre med at MC lige er taget ud fra 6 måneders
stilstand?.
--
Mange hilsner fra Peter

Fra : Niels S.

Dato : 04-05-02 10:38

Peter skrev

> Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke få "rystesensoren" til at aktivere
alarmen.

Hej Peter.

Venter du længe nok efter du har aktiveret alarmen med at afprøve den? Jeg
mener det er en 30-40 sek. der skal gå fra aktivering via håndsenderen til
den er koblet helt til. Dette kan du se på lysdioden der i de 30-40 sek.
lyser konstant og først begynder at blinke når den er koblet helt til. Hvis
du forsøger rysteøvelsen inden tilkoblingen er det kun lysdioden der vil
blinke hurtigt som signal på alarm.

Kan du høre kuglen inde i alarmen bevæge sig, når du ryster "svinet"? Det
lyder som om den ruller på en skateboardbane op og ned af ramperne indtil
den lægger sig til hvile. Hvis ikke kuglen kan bevæge sig kan
ultralydsensoren heller ikke detektere din rystebevægelse.

Er ultralydsensoren justeret korrekt? Ved siden af stikket sidder der et
potentiometer som justerer følsomheden. Følsomheden justeres op ved at
potentiometeret drejes med uret.

Det var lige hvad jeg kunne komme på. Held og lykke.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Peter

Dato : 04-05-02 19:39

--
"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk>skrev
> Venter du længe nok.....

Ja det gør jeg, men jeg vil afprøve dine to andre foslag når vejret
forhåbentligt bliver lidt bedre i morgen.

Foreløbigt tak for hjælpen.

MVH Peter

Fra : Hans Erik :) amck.dk

Dato : 04-05-02 19:43

Hej Peter.

Det kan være at følsomhedssensoret er stillet for lavt.
Er dette tilfældet, skal de 4-6 skruer på siden af 'kassen' skrues af
og frem komme en hvid kontakt i venstre side, som kan justeres.

Du kan stille den til 'mere følsom' ved at dreje (vistnok) mod højre.
Husk ikke at stille den for meget, idet alarmen da vil aktiveres f.eks. blot
ved
at en større bil kører forbi!

Derudover kan der være komme skidt i 'kassen', så kuglen (the ball) ikke kan
flytte sig. Her skal du have 'skidtet' blæst ud, og lukket af så skidt og
snavs ikke
kan komme ind i 'kassen'.

Selve justeringen kan godt kræve nogen tålmodighed, men det betaler sig!

Held og lykke.

H@ns Erik :)
RF900R
-med 8510 SpyBall... der for nylig havde noget af de samme symptomer.

www.amck.dk

<3cd30749$0$23812$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Peter

Dato : 05-05-02 16:46

Jeg siger tak for hjælpen til jer begge, men desværre hjalp det ikke.

Jeg tror at ultralydssensoren er stået af. For selvom jeg ryster kassen som
en raslebøsse (og man kan tydeligt høre kuglen) går alarmen ikke igang.

Så efter at have "rodet, justeret og pillet" i et par timer har jeg givet
op.
Der står godt nok et eller andet i vejledningen om at den kan huske
alarmerne så den ignorere fortsatte fejlalarmer fra f.eks. rystesensoren.
Men der står intet om hvordan man resetter den hvis det er det der er galt
(jeg har jo lige købt cyklen efter lang tids opstaldning og ved ikke om der
har været problemer der.)

MVH Peter.