Import fra USA
Fra : Per Norstedt

Dato : 03-05-02 01:06

Er der nogen som har erfaring med import af motorcykel fra USA.
Jeg har købt en gammel maskine derovre, og den skal nu til Danmark.
Det har vist sig at være lettere problematisk at finde et Shipping firma som
gider at have den med derovre fra.
Er der nogen som har prøvet dette før og har erfaring med forsendelse ?
Send dem gerne på min mail, så jeg kan komme videre: pnlln@mail1.stofanet.dk
På forhånd tak.

Fra : Buck

Dato : 03-05-02 07:22

Få den pakket på en palle, og stoppet i en container, så er shipping
firmaerne meget mere villige til at ta den med...
evt. via Holland eller Hamburg

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Søren Lindholt

Dato : 06-05-02 21:54

"Buck" <buck_@sol.dk> skrev i en meddelelse news:aata9t$led$1@sunsite.dk...
> Få den pakket på en palle, og stoppet i en container, så er shipping
> firmaerne meget mere villige til at ta den med...
> evt. via Holland eller Hamburg

F.eks. som denne på en lille billedserie.

http://www.ofoto.com/I.jsp?m=32776530403&n=208891693

Søren

Fra : BLACK MAGIC Top Fuel~

Dato : 03-05-02 09:28

Prøv evt hos:
WWW.LEMAN.DK

De har nogle "samlecontainer"...der bliver sendt 1 el.2 gg. om ugen.
Sidst jeg var i kontakt med dem kunne de også afhente "godset" på
stedet i U.S.
Jon.

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 03-05-02 13:39

> [...]
> Er der nogen som har prøvet dette før og har erfaring med forsendelse ?
> Send dem gerne på min mail, så jeg kan komme videre:

jeg svarer lige her i stedet for, Jeg har før fået en halv mc hjem, der
ringede jeg jeg til dantransport, de arrangerede det hele med afhentning ved
døren af sælgeren, og aflevering ved min dør.
De sørger også for tolddokumenterne o.l.

Fra : Per Norstedt

Dato : 03-05-02 17:29

Tak for hjælpen foreløbig.
Jeg har prøvet DFDS , Rex Shipping, Leman Transport og Dantransport.
Men alle stritter noget imod når det gælder motorcykler.
Det skyldes at US Customs har nogle løjerlige regler om besigtigelse at
motorcyklen inden den kan forlade USA.
Jeg er blevet henvist til endnu et shippingfirma og skal nok holde jer
orienteret om hvad der kommer ud af det.

Fra : BLACK MAGIC Top Fuel~

Dato : 04-05-02 15:33

"Per Norstedt" <3428778m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men alle stritter noget imod når det gælder motorcykler.
> Det skyldes at US Customs har nogle løjerlige regler om besigtigelse at

Per.. så vidt jeg husker er reglen vistnok... at det skal være et "køretøj"
der bliver exporteret,- hvis den ikke er "hel", er det "skrot" , og der har
de nogle regler om at
de IKKE må exportere skrot,( de har store importafgifter på metaller )
Er biken ikke hel,- skal du exportere den som "reservedele".... allerhelst i
en BOX!
Så vil shipping firmaerne meget gerne hente din box for dig.. ( så er det jo
ligesom juleaften igen .. )
Håber det hjælper dig på vej .. men lad os høre !!..
Jon

Fra : Richard Pade

Dato : 04-05-02 15:27

Per Norstedt wrote:
> [...]
> Jeg har købt en gammel maskine derovre, og den skal nu til Danmark.
> Det har vist sig at være lettere problematisk at finde et Shipping firma som

Prøv at tale med Tom Haasum fra Haasum mc - http://www.haasum-mc.dk/ -
talte
netop med ham forleden om privatimport fra USA. Han har tidligere
importeret
mc'er containervis fra USA, gør det ikke pt. pga dollarkursen, men han
har en
shippingkontakt i Illinois, der er vant til at sende mc'er herover. Han
vil
gerne hjælpe, hvis man selv har købt cyklen - kender ikke hans pris, men
prøv
at spørge ham, hvis du ikke kommer videre gennem shippingfirmaerne.

Hilsen
Richard