Hvilken hjelm?
Fra : Carsten

Dato : 02-05-02 22:00

Står for at skulle købe en ny hjelm, hvilken skal jeg vælge -
forhandlere kan tilsyneladende sælge, hvad som helst uden at rødme -
har du/I gjort jer nogle erfaringer om støj, pasform, visir,
holdbarhed, mærke og prisen er selvfølgelig heller ikke uden
betydning!
Passer det i øvrigt, at man skal købe hjelmen et "halvt nr. for lille,
da den skulle " udvide sig" efter brug - jeg følte det nærmest at
hovedet blev ½ så stort, da jeg testede den agv-hjelm, som
forhandleren mente jeg skulle ha'!
På forhånd tak!
Mvmch Carsten

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-05-02 22:17

> [...]
> da den skulle " udvide sig" efter brug - jeg følte det nærmest at
> hovedet blev ½ så stort, da jeg testede den agv-hjelm, som

Hvis man ikke er vant til en hjelm der sidder ordentligt fast, så kan det
godt virke lidt trykkende. Det er derimod vigtigt, at hjelmen sidder godt
fast, så den ikke kan flytte sig på hovedet. Der skal bare ikke være nogle
hårde steder der presser, f.eks. på tindingen.
Jeg lånte en overgang en hjelm inden jeg selv købte en, det var vistnok en
Nolan N81, men den passede ikke alt for godt på mig. Den pressede på min
pande, så jeg fik hovedpine efter ikke ret lang tid i den. Da jeg så skulle
købe en selv, prøvede jeg ret mange igennem inden jeg fandte en der passede
mig godt og ikke trykkede mig ubehageligt i panden. Jeg prøvede hjelme i
prisklassen 900,- til 4000,- inden jeg valgte en Bayard hjelm til omkring
1300,-, som sidder som støbt til mit hoved. - Alle de dyrere hjelme jeg
prøvede, passede dårligere på mit hoved.

Jeg var forresten nødt til selv at stå at prøve mig frem. Der var ingen
hjælpsomme ekspedienter ved Louis i Kiel, og desuden kunne de ikke snakke
engelsk. Heldigvis var der en anden kunde der kunne oversætte, da jeg skulle
betale for mine køb. Det var på den anden side heller ikke servicen jeg
kørte derned efter..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 03-05-02 07:10

"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> wrote in message
> [...]

<klip godt svar>

Ja, og hvis det overhovedet kan lade sig gøre, så kræv at komme til at
prøvekøre hjelmene på din egen MC.

Jeg står nemlig nu i det trælse problem at jeg har en hjelm, der sådan set
er god, men den larmer så meget at jeg ikke kan køre selv en lille langsom
tur (<100 km/t) uden at jeg skal have earplugs i (

Det er i øvrigt en Shark, så hvis du prøver sådan en, så synes jeg i hvert
tilfælde at du skal prøve den på en tur ...

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

(Slet "SLET_DETTE" i min e-mail, ved direkte svar)

Fra : Jack Jensen

Dato : 03-05-02 09:59

> [...]
> da den skulle " udvide sig" efter brug - jeg følte det nærmest at
> hovedet blev ½ så stort, da jeg testede den agv-hjelm, som

Prøv evt. en HJC Z7 eller 8 hjelm.
På mit hovede sidder den perfekt.

Mvh
Jack
VFR750FK
www.vfr.dk

Fra : Allan Juul Larsen

Dato : 03-05-02 19:40

"Carsten" <jaicejai@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> da den skulle " udvide sig" efter brug - jeg følte det nærmest at
> hovedet blev ½ så stort, da jeg testede den agv-hjelm, som

Davs

ang størelsen vil jeg også råde dig til at købe lidt lille størelse, har
haft min hjelm i 1 års tid og den sidder lidt løst nu, hvilket er meget
ireterende.

Har lige snakket med en kolega der havde købt en hjelm med et smart
solbrille visir inden i hjelmen. så er man fri for at skulle have solbriller
eller farvet visir!! tror nok den hed shubert eller noget i den retning
kostede 2400 og var virkelig lækker .

Allan

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-05-02 20:05

> [...]
solbriller
> eller farvet visir!! tror nok den hed shubert eller noget i den retning

Jeps, Schubert Concept. Den virker ret lækker. Hvis jeg skulle købe hjelm
lige nu, ville jeg helt klart gå ud og prøve sådan en.

--
signing off.. Martin Sørensen