Scootoiler hjælp...
Fra : peterl

Dato : 02-05-02 17:26

Hej NG!

Jeg står og skal montere en scottoiler på min Honda CBR954. Jeg har fået alt
til at sidde som det skal uden at have monteret noget fast endnu.

Jeg mangler dog lige det måske vigtigste. Hvor skal man sætte "dimsen" til
vakuum-suget fast henne? Der er en masse rør og slanger og
jeg-skal-komme-efter-dig nede på bagsiden af motoren og jeg har en ret god
idé om hvor det er det skal foregå hernede, men jeg mangler lige noget der
gør at jeg er helt sikker, før jeg begynder på noget.

Er der nogen der har et billede eller en tegning eller noget andet, der helt
præcist kan vise mig hvad jeg kan montere den på. Evt. en henvisning til en
internet-side.

-PeterL

Fra : Erik Munk

Dato : 02-05-02 18:49

Hej
Jeg kender ikke lige den model Honda som du beskriver, men jeg monterede for
nylig
en Scotoiler på min Honds CBR600F. På den sider der en lille bolt nedenfor
hver
karburatorindtag på motoren. Det er der man sætter manometrene når der skal
kalibreres
karburator. De kan sidde f... fast, men jeg fik en af og monteret en af de
studse, der følger
med Scotoilersættet i stedet. Herefter var resten en smal sag.
Håber du kan bruge dette tip.
mvh Erik
CBR600F

Fra : peterl

Dato : 02-05-02 19:10

Jeg sætter stor pris på hjælpen, men jeg ved godt det du siger. Det er mest
fordi jeg er en teknik-spasser, så det er det med at få de dyre ord til at
passe sammen med det jeg kan se af slanger og duppeditter på motoren der er
problemet. Derfor vil jeg gerne have en tegning eller et billede af
"situationen, så jeg ikke får skruet noget forkert af, eller klippet den
forkerte slange over.

CBR954 er den nye Fireblade, hvis det gør dig klogere...

.... Men ellers tak for ulejligheden.

-PeterL

Fra : Henry

Dato : 02-05-02 20:22

> [...]
> forkerte slange over.
>
> CBR954 er den nye Fireblade, hvis det gør dig klogere...

Jeg har en VFR, på den går der 4 synkroniseringsslanger op til luftfilter
boksen hvor de blot sidder i en tut (nej ikke en lille tut fra radioen, hvis
nogle skulle have hørt P3) mellem værkstedsbesøgene, jeg har monteret min so
på den ene af dem det virker fint.

Du kan tage et kik her, det er en artikel jeg skrev for noget tid siden.
http://www.vfr.dk/afsnit/artikler/scottoiler/scottoiler.asp
måske er der nogle fællesnævnere (det er jo Honda)

mvh
Henry www.vfr.dk

Fra : Lars Henrik

Dato : 02-05-02 19:56

peterl wrote:

> [...]
> præcist kan vise mig hvad jeg kan montere den på. Evt. en henvisning til en

hvad er de dersens scottolier for noget ???
Lars H team-sneglefart.dk

Fra : Jack Jensen

Dato : 02-05-02 20:27

"Lars Henrik" <lars-h@team-sneglefart.dk> skrev i en meddelelse

> hvad er de dersens scottolier for noget ???
> Lars H team-sneglefart.dk

Det er en aut. kædesmørefidus, der enten kan styres af motorens vacuum (så
den kun smører når motoren kører - det mest normale)
eller kan smøre uafbrudt.

Mvh
Jack
VFR750FK
www.vfr.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-05-02 07:39

> [...]
> idé om hvor det er det skal foregå hernede, men jeg mangler lige noget der
> gør at jeg er helt sikker, før jeg begynder på noget.

på scottoilers hjemmeside står der, hvilken tilslutningsdims man skal bruge
til den enkelte model.

mvh

Thomas Jensen
XJ600S med Scottoiler