Pollenfilter?
Fra : Buck

Dato : 02-05-02 08:17

Der findes et hav af fancy ansigtsmasker o.l. på markedet, men findes der
også nogen med et pollenfilter?
Jeg ved at nogen af de dyre hjelme har pollenfilter, men kan man også få en
løsning til os der kører med en billig hjelm?

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Jon Larsen

Dato : 02-05-02 13:36

Ikke anvendbart....

Fjern visiret.. Skær den forreste del af hjelmen væk.. klister en gasmaske
med aktivt kulfilter fast hvor den afsavede del af hjelmen sad. og voila !!

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 02-05-02 14:05

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Fjern visiret.. Skær den forreste del af hjelmen væk.. klister en gasmaske
> med aktivt kulfilter fast hvor den afsavede del af hjelmen sad. og voila
!!

ahh man kan vel bare købe nogen af de der 3m støv masker....er der ikke
noget med at de kører med sådan noget i kina når de cykler og sårn (i
storbyerne forstås)?

Lasse

Fra : Jon Larsen

Dato : 02-05-02 20:51

> ahh man kan vel bare købe nogen af de der 3m støv masker....er der ikke
> noget med at de kører med sådan noget i kina når de cykler og sårn (i
> storbyerne forstås)?
>
> Lasse
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kunne man godt.. nu er det jo også "bare" pollen der skal frasorteres... så
det kunne man godt.... så slipper man også for, hvis en flue skulle finde på
at havne inde under hjelmen, at den flyver op i næsen

Jon Larsen
Gixxer 250
Odense

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 02-05-02 17:23

Eller hva' med sådan en af de gamle gasmasker fra WW-1 med "briller i", og
så bare en pilothat udenpå ?

/Kristoffer

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 06-05-02 17:29

"Buck" <buck_@sol.dk> wrote:

>Der findes et hav af fancy ansigtsmasker o.l. på markedet, men findes der
>også nogen med et pollenfilter?
www.hein-gericke.de har nogen. Klik på Bekleidung - Textil -
Sturmhauben/... - Sturmhauben - Atemschutztuch.
Jeg har ikke prøvet den, men vil da gerne høre en anmeldelse.

>Jeg ved at nogen af de dyre hjelme har pollenfilter
Hvilke er det? Og hvordan fungerer det - det skal jo være temmelig
tæt?

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré (og allergi overfor græs- og birkepollen).