Jubiii...
Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 01-05-02 08:24

Hej

Så blev jeg efter en uge uden MC endelig MC-ejer igen! Jeg har skiftet
Babygixxeren ud med en CBR600F2 - den er der noget mere skrald i!
Og faktisk mere letkørt end Babyen...

Lavede en god handel hos BilleMC i Skanderborg - han er til at snakke med...
http://www.billemc.dk

/Jesper
Som lavede hjulspind med 80km/t i regnvej idag... Uha...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-05-02 13:54

Tillykke med den. Den skal du nok blive glad for. Og så vil vi gerne have
noget sol

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Kenneth T

Dato : 01-05-02 18:06

> Så blev jeg efter en uge uden MC endelig MC-ejer igen! Jeg har skiftet
> Babygixxeren ud med en CBR600F2

Tillykke med den, det skal nok blive sjovt ude på vejene :)

...Pas nu på og brug dine spejle, når hastigheden bliver lige .... øee? ...
kreativ nok.

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 01-05-02 11:21

> Så blev jeg efter en uge uden MC endelig MC-ejer igen! Jeg har skiftet
> Babygixxeren ud med en CBR600F2 - den er der noget mere skrald i!
> Og faktisk mere letkørt end Babyen...

Hej Jesper

Tillykke med din CBR. Det er en rigtig god MC. Du får lige de tips jeg
skrevet om den tidligere:

Hej Lars

En CBR 600 F2 fra 94 har 100Hk og vejer 185Kg "tør"
Jeg har selv lige købt en brugt til 62500Kr. Den har kørt 59.000Km og har
komplet servicebog med alle stempler. 80.000 lyder ok da den jo har kørt 2/3
af min og forhandleren plejer at tjene 10.000Kr selv.
Jeg er helt vildt glad for min CBR. Den spinder som en missekat og og har en
dejlig luftbox brølen over 8000rpm. Noget jeg nyder er at køre en MC med en
perfekt karbureret motor (org udst). Jeg har endnu ikke kunne finde nogen
"huller" i moment området, men kan da godt mærke det ikke er en 1000'er ved
4-6000rpm. En af mine første indskydelser da jeg købte motorcyklen var "Hvad
skal man bruge mere?" Her er et absolut brugbart træk fra 1800 - 2000rpm,
dog selvfølgelig uden den trækker armene af en Og skal der være fest
holder man sig bare over 8000rpm, så har den meget mere at give af end jeg
kan bruge på nuværende tidspunkt. Selvfølgelig kan man altid bruge flere hk
på motorvejen, men på et tidspunkt finde de fleste at de sjoveste og største
udfordringer ligger i svingene.
Min har meget få ridser og der er monteret stålarmerede bremseslanger og EBC
double-H sintered metal klodser. DE kan bremse! Den var dog ikke fejlfri.
Affjedringen er lidt træt i det, der er slør i kronrørslejerne og forrørene
trængte til en sandblæsning.

Smid et par gode dæk på modellen og kræs om affjedringen, så er du rigtigt
godt kørende. Jeg ville også tage den med en måneds 100% dækning.

Gode hjemmesider:
http://www.cbrlist.com/cbr_faq.html#_Toc517123077
http://www.hondabikes.freeserve.co.uk/ie4.htm
http://www.davidsilverspares.co.uk/
www.dmcn.dk Her ligger en vurdering af F2'eren som jeg har skrevet.

_____________________________________-

> Hejsa, jeg syntes at huske at du engang skrev noget i DFM om at du havde
> fået renoveret din bagdæmper på din CBR 600 F2
> jeg har selv en CBR 600 F2 årg 94 der har kørt 45.000 jeg syntes den er
ved
> at være lidt "slatten" i bagenden og ville så lige høre om du måske ville
> være venlig og give lidt gode råd til mig :)
> hvad kostede det dig at få din dæmper renoveret ved LC Cross ?
I alt 3200kr

Bagdæmperen er meget bedre end den var ny og stadig fuldt justerbar. Nu er
den også renoverbar. Det koster 500kr og bør gøres hvert eller hvert andet
år. Det holder din dæmper i god form og gør at den ikke bliver slidt op.

> fik du ordnet "forenden" også ?
Jeg fik kun strammere forgaffelfjedre til 1200kr. Det er det eneste firma
der sælger dig forgaffelfjedre hvor hårdheden passer til dig og din
kørestil. Den hele pakke med ordning af gaffelben og goldvalves i forgaflen
koster ca. 3000.

> Er du tilfreds med den endnu ?
Meget, meget tilfreds. Den opfører sig eksemplarisk i sving. Slet ikke som
før. Jeg får feedback og ved havd bagenden laver. Foreneden burde nok også
fixes hvis midlerne rækker. Jeg kan mærke dæmpningen ikke spiller her.

> Pillede du selv dæmperen af og monterede den igen eller gjorde de det ved
LC

Jeg afmonterede selv og sendte dem til LC-Cross.

> Håber du gider bruge 5 min og hjælpe mig lidt :)

Selvfølgelig gør jeg da det

Her er nogle links du kan bruge. De laver ale affjedring tilpasset vægt og
kørestil.
http://www.racetech.com/
http://www.ohlins.nl/kroon.htm
http://www.ohlins.com/
http://www.wilbers.de/
http://www.maxtonsuspension.co.uk/

Her er hvad jeg har skrivet tidligere:
Jeg har fået renoveret min bagdæmper med racetech dele hos L.C. cross i
Hadsund www.lc-cross.dk/. Jeg har fået installeret goldvalves og en ny
fjeder bagdæmperen samt matchende forgaffelfjedre. Affjedringen er nu
speciallavet til min vægt og kørestil. Det har virkelig ændret min cykel.
Jeg er høj og vejer meget mere end en std. mand. Min CBR har kørt 73.500km
og var meget slidt i bagdæmperen. Bagdæmperen er ikke renoverbar std, og
derfor kan man godt adskille dæmperen, men den kan ikke samles igen, da der
mangler en ventil til at påfylde ny nitrogen med. Racetech (
www.racetech.com ) sælger et nyt "piggybag" låg med
nitrogenpåfyldningsventil til min CBR, samt et nyt stempel og dæmperskiver
(shims) som indmaden i en dæmper består af. Desuden kan de som den eneste
forhandler i dk sælge fjedre med valgfri springrate, altså fjedre der er
specifikt tilpasset dig og din kørestil. Technoflex ( www.wilbers.de/) og
Öhlins ( http://www.ohlins.com/ ) kan også levere speciallavede bagdæmpere,
men det koster altså andre penge end Rachtech gør det til. Min CBR er noget
højre bag til, da den ikke hænger med røven mere når jeg kører på den. Det
er vel ikke mere end et pr cm, men det kan mærkes selv når jeg bare sidder
på den. Jeg mangler stadig at justere dæmpningen ind til nonget der passer
bare nogenlunde. Lige nu er den alt for blødt dæmpet, men det er et
justerignesspørgsmål, og jeg vil kunne komme jeg flere indput når jeg har
kørt over 30km . En ting jeg kan mærke allerede nu er at styringen er
blevet meget hurtigere, da hækken er blevet hævet. Min CBR har aldrig været
sløv i styringen, men nu er den blevet endnu mere "tænk en retning, og jeg
kører derhen" end den var før. Generelt bør en bagdæmper adskilles og få nu
olie hver 2.-3- år alt efter hvor krævende man er og hvor meget man kører.
73.500km er for meget L.C.Cross folkene klagede sig over at min
dæmperolie fik deres værksted til at luge at "rævepis" i en ½ time efter
adskillelsen . Den trængte nok til ny olie....

L.C. cross priser.
Renovering af dæmper (et eftersyn og ny olie) 495kr
Ændring af dæmperkarakteristikken (nye shims) 150Kr
Ny fjeder 1200kr enten en bagdæmperfjeder eller to forgaffelfjedre med
springrate af eget valg.
Der til kommer det goldvalve kit med reservoir låg til 1350kr som jeg var
nød til at installere på min CBR dæmper for at gøre den renoverbar.

Jeg har ingen forbindelse med L.C. Cross ud, og dette skal ikke læses som en
reklame, men som en ide til hvad kan kan gøre før man giver 6000kr for en
Öhlins dæmper.

Hej Pimser

Jeres meget ærede præsident har været ude og købe sig lykkelig for nogen og
tres tusind. Jeg er nu den heldige ejer af en CBR 600 F2, og ved et tilfælde
er Kibbers goof netop solgt.

Bl.a. affjedringen har desværre set bedre dag og jeg er ved at se mig om
efter en anden. Jeg vil have en affjedring der er spec'et til min vægt og
kørestil (lige ud og fumlende). Jeg har kun fundet tre firmaer der kan
levere specialsyede affjedringskomponenter: Technoflex, Öhlins og Racetech.
Kender i andre?

Öhlins og Technoflex kan kun levere standart springrate på forgaffelfjedre.
Racetech kan levere den springrate man vil have, samt en bedre dæmperenhed
til forgaflen (gold valves).
Priser:
Öhlins 106 Euro = 790Kr
Technoflex 179Dm = 680Kr
Racetech 1200kr
Racetech gold valves + fjeder 3000kr
Jeg køber en Racetech fjeder og installerer måske et sæt gold valves senere.

Jeg er mere i tvivl om min bagdæmper. Jeg remser løsningerne om efter pris:

En ny bagdæmper fra David silver spares: 159£ = 1890Kr.
En billig løsning, men jeg ved den vil blive siddet ihjel efter 20-30.000Km,
samt skide igennem på de banedage jeg skal på i år. Altså en kortsigtet og
uoptimal løsning.

Jeg kan ombygge min nuværende org. dæmper med dele fra Racetech så den
bliver modificeret med en dæmper der er fuldt renoverbar og en fjeder der
passer.
Racetech Shok spring 1200kr
Racetech SHOCK GOLD VALVE KIT with RESERVOIR
I alt: 3200kr
Umiddelbart en billig og god løsning.

En ny bagdæmper "build to spec" fra Technoflex. Kan justeres med preload og
kompressionsdæmpning. Dæmperen er fuldt renoverbar. 799dm = 3200Kr
Kan monteres med hydraulisk preload justering dæmper plus 399dm = 1520Kr
Kan monteres med mulighed for højdejustering plus 199dm = 760Kr
Forsendelse= 80Dm = 300Kr

En ny bagdæmper "build to spec" fra Öhlins. Kan justeres med preload, højde,
kompressionsdæmpning og returdæmpning. Dæmperen er fuldt renoverbar.
559Euro = 4170Kr (Koster 6000Kr ved den danske importør!)
Forsendelse= 19 Euro = 140Kr

En ny bagdæmper "build to spec" fra Technoflex. Kan justeres med preload,
kompressionsdæmpning og returdæmpning. Dæmperen er fuldt renoverbar. 1199dm
= 4570Kr
Kan monteres med hydraulisk preload justering dæmper plus 399dm = 1520Kr
Kan monteres med mulighed for højdejustering plus 199dm = 760Kr
Forsendelse= 80Dm = 300Kr

Umiddelbart virker Öhlins i dette tilfælde som et godt tilbud! Hvis Racetech
løsningen ikke tiltaler mig bliver det nok sådan en.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 01-05-02 21:43

"Jesper Lillesoe" <jesper@FJERNveloce.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Så blev jeg efter en uge uden MC endelig MC-ejer igen! Jeg har skiftet
> Babygixxeren ud med en CBR600F2 - den er der noget mere skrald i!
> Og faktisk mere letkørt end Babyen...

STORT tillyke herfra. Kender godt fornemmelsen er selv lige kommet hjem
på min nyerhvervede CBR1000F fra 88 - det er bare heeeelt vildt.

Allan Bojesen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-05-02 09:52

Jamen så også tillykke til dig også. Jeg har selv haft en CBR1000 fra '98,
som jeg var meget glad for. Men pas på gashåndtaget, det kan være farligt

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-05-02 11:15

Jesper Lillesoe wrote:

> Hej
>
> Så blev jeg efter en uge uden MC endelig MC-ejer igen! Jeg har skiftet
> Babygixxeren ud med en CBR600F2 - den er der noget mere skrald i!
> Og faktisk mere letkørt end Babyen...

Tillykke!!!

> /Jesper
> Som lavede hjulspind med 80km/t i regnvej idag... Uha...

Hæ! Ja, det kræver lige lidt tilvænning at få 3 gange så mange hk
vær nu forsigtig
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 06-05-02 12:12

On Sat, 04 May 2002 12:15:20 +0200, Jes Vestervang wrote:

> Tillykke!!!

Mange tak... Ja du kender jo fornemmelsen

> Hæ! Ja, det kræver lige lidt tilvænning at få 3 gange så mange hk
> vær nu forsigtig

Skal prøve... Men det er nu vanedannende

/Jesper
CBR600 som nyder solen i dag...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-05-02 20:16

Jesper Lillesoe wrote:

> Mange tak... Ja du kender jo fornemmelsen

Jeps, og det er en _kanon_ fornemmelse!

> Skal prøve... Men det er nu vanedannende

Jow deeet

> /Jesper
> CBR600 som nyder solen i dag...

Jeps, og vejrudsigten siger 20 grader resten af ugen! Jubiii!