/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
RD 350.... hmmmm... billigt legetøj til de~
Fra : Moller


Dato : 30-04-02 21:46

Hej Alle,
Nu ser jeg at RD 350'er kan skaffes til mellem 8 og 16 kilo, efter stand
??? og så tænkte jeg på om de er det værd, at lege med... for der er jo
buuuunkevis af reservedele... så hvordan er standen af dem der er tilbage
nu, og hva med køre egenskaber, kan de bruges mere, eller skal jeg bare
glemme det ??? rent data mæssigt, altså motor og vægt, så ser de ud til at
de er langt bedre end GSX-R 250... og koster det halve... men de har
selvfølgelig dårligere køre egenskaber, men er de så meget slemmere ???

Links, læse stof... osv... ønskes, både godt og ondt om dem.

VH
Lars Molnit
P.S. Ja, det er 2 taktere... men :) hvis jeg ik ku lide det, havde jeg
jo ikke 2 i forvejen :)

VH
Lars Molnit



 
 
Pwh (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 01-05-02 08:17

For 6-7 år tilbage havde jeg en RD350YPVS en enkelt sæson.
Det er en af de mest underholdene og velkørende
mc'er jeg nogensinde har haft (har ejet 11-12 stykker).
Så efter min mening får man rigtigt meget mc for pengene.
Du skal lige værer opmærksom på om det er en model
med eller uden YPVS. Dem til 8K du nævner må værer
de gamle uden YPVS. Og dem tror jeg at man skal holde sig fra.
De har kun 47hk mod 63hk i de nyere og intet træk ved lavere
omdrejninger pgr. manglende YPVS.
Jeg vil tro at der er en del mishanlede eksemplarer til salg.
Men til gengæld er de meget billigere og nemmere at renoverer selv.
Sammenlignet med 4-taktere i samme klasse.

Mvh Jens



Armand (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-05-02 11:20


Pwh <deterikkegodtatvide@.get2net> skrev i en
news:3ccf962d$0$11896$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Du skal lige værer opmærksom på om det er en model
> med eller uden YPVS. Dem til 8K du nævner må værer
> de gamle uden YPVS.

Hvis ikke ligefrem en ældre luftkølet :-/

--
Armand.



Orla Pedersen (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 01-05-02 13:58


Armand skrev i meddelelsen ...
>
>Pwh <deterikkegodtatvide@.get2net> skrev i en
>news:3ccf962d$0$11896$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>>
>> Du skal lige værer opmærksom på om det er en model
>> med eller uden YPVS. Dem til 8K du nævner må værer
>> de gamle uden YPVS.
>
>Hvis ikke ligefrem en ældre luftkølet :-/

Det er som Du nævner i et andet indlæg de forrige ejere der er problemet,
maskinen er grundlæggende stærk, men sløseri omkring smøringen, og den er
totalt død, med store omkostninger til følge.

Min erfaring med de luftkølede og den deraf afledte TZ (godtnok med vand,
men ellers samme bund) er at gear og krumpeter er umulig at brække, derimod
er kuglelejringen af krumtappen (ikke nålelejringen af plejlstængerne) en
sliddel, og specielt de to lejer mellem krumtaphalvdelene kræver, at man
laver et specielt presseværktøj for at adskille delene. Kører man meget kan
deT blive en årlig begivenhed.

Køreegenskaberne er selv idag rimelige, den var jo langt foran sin tid
dengang. Den er lidt urolig ved fuld accelleration ved ca 90 - 100 km/t
herefter falder den til ro.

mvh
Orla
>
>--
>Armand.
>
>



Pwh (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 01-05-02 16:27


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:aaogho$2mc3$3@news.cybercity.dk...
>
> Pwh <deterikkegodtatvide@.get2net> skrev i en
> news:3ccf962d$0$11896$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Du skal lige værer opmærksom på om det er en model
> > med eller uden YPVS. Dem til 8K du nævner må værer
> > de gamle uden YPVS.
>
> Hvis ikke ligefrem en ældre luftkølet :-/
>
> --
> Armand.
>
>
LOL
Ja den havde jeg sgu glemt.
Men eftersom at de gamle stadig kører
kan det jo ikke værer det rene skrammel.

Jens



Armand (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-05-02 11:19


Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:aamvp3$9kl$1@news.cybercity.dk...
>
> Nu ser jeg at RD 350'er kan skaffes til mellem 8 og 16 kilo, efter
stand
> ??? og så tænkte jeg på om de er det værd, at lege med... for der er
jo
> buuuunkevis af reservedele... så hvordan er standen af dem der er
tilbage

Jeg har en tydelig opfattelse af at standen er tydelig præget af for
mange knallert-fingre har skruet i dem
Hidsige totaktere tiltrækker 18-årige der hidtil har kørt totakter og da
prislejet ligeså ofte falder i samme gruppes smag, bliver de stedse mere
og mere sønder-forskruede for hver ejer

> og hva med køre egenskaber, kan de bruges mere,

Køregenskaberne er der for såvidt ikke meget galt med - De er fra en
anden tid hvor vildt brede dæk endnu ikke havde slået igennem; men det
kører de ikke ringere af - Indtil man monterer bredere dæk ud fra en
fejlagtigt opfattelse af sportslighed !!!

> .....................eller skal jeg bare glemme det ???

Det ville være mit råd!

> rent data mæssigt, altså motor og vægt, så ser de ud til at
> de er langt bedre end GSX-R 250... og koster det halve... men de har
> selvfølgelig dårligere køre egenskaber, men er de så meget slemmere
???

Netop p.g.a. vægtforskellen tror jeg ikke engang at de behøver at køre
ringere end en GSXR 250.
Den tunge ende er standen, og der skal altså betragteligt mindre
misforhold til førend at sådan en to-tagger æder et stempel med
efterfølgende udgift og problemer med at finde årsagen!
I mine fire år her på gruppen er lige netop dén lidelseshistorie dukket
op mere end et par gange

--
Armand.




Ulrik Borg (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Borg


Dato : 01-05-02 12:39

Jeg har haft en RD'er de sidste to år, og har haft meget sjov med den.

Hvis den hovedsageligt skal bruges til sjov og ballade så kan jeg helt klart
anbefale den, men til den daglige transport er det nok ikke lige cyklen. Den
har det allerbedst over 7000 rpm, men har dog også et nogenlunde træk ved
lavere omdr. Her skal det da lige nævnes at min er fra 89' og med YPVS.

Det kan desuden være lidt irriterende at den ikke har selvstarter, men det
er jo smag og behag.

> Links, læse stof... osv... ønskes, både godt og ondt om dem.

Her er da lidt

http://www.ifrance.com/rd-rz350lc/pageSPECS.htm
http://www.yamaha-rd.com/
http://www.rd350lc.de/

mvh Ulrik



Jens Blaabjerg (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 02-05-02 00:09



"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:aamvp3$9kl$1@news.cybercity.dk...

> Hej Alle,
> Nu ser jeg at RD 350'er kan skaffes til mellem 8 og 16 kilo, efter
stand
> ??? og så tænkte jeg på om de er det værd, at lege med... for der er jo
> buuuunkevis af reservedele... så hvordan er standen af dem der er tilbage
> nu, og hva med køre egenskaber, kan de bruges mere, eller skal jeg bare
> glemme det ??? rent data mæssigt, altså motor og vægt, så ser de ud til at
> de er langt bedre end GSX-R 250... og koster det halve... men de har
> selvfølgelig dårligere køre egenskaber, men er de så meget slemmere ???

Puuhh den er svær. Jeg har købt en sidste efterår og er lige kommet på gaden
for 14 dage siden. Min bror har kørt rd i 5-7 år og har været utrolig glad
for sin. Jeg valgte at købe en fordi det uden tvivl er den ondeste Mc til
prisen, og fordi jeg kunne få hjælp til at lave den. Det har dog taget lidt
længere tid end planlagt at lave den, da jeg bor i KBH og min bror i Odense.

Jeg måtte slippe 12.000 men har lavet næste alt på den...

En lille liste:

4 lejer + plejlstænger til krumtappen (ca. 1.000,-)

2 stempler (1.700,-)

Opboring og honing af begge cylindre

planslebet topstykke da en nisse havde taget det af med en skruetrækker

O-ringe + Pakdåser til YPVS (ca. 300.-)

Nye koblingsfjedre + plader (ca. 500.-)

Nye pakdåser og bøs til forgaflen (ca. 300.-)

Hjemmelavet bøs, aksler + nye pakdåser + montering af smørenipler i
bagtøjet.

2 nye skiver, da de skal være >4,5mm til syn (2.000,- org koster 3.000,-)

Der er sikker meget mere, men der er hvad jeg lige kan huske. Priserne er
taget fra hukommelsen og meget er købt i Tyskland.



Som du kan se er der lavet hvad der kan laves på motoren. Det var ikke
meningen at der skulle laves så meget, men det er utrolig svært at
høre/mærke om der er noget galt på en testtur. Man kan sige at jeg har været
uheldig, men man skal nok ikke regne med at være heldigere. Mange af tingene
er blevet lavet fordi vi nu var i gang, og de var tæt på at være for slidte
til at jeg ville samle det hele for blot at skulle i gang igen næste vinter.

Problemet med dem er at de har et par svage punkter, hvor det værste ofte
blive endnu svagere af dårlig smørelse, nemlig krumtappen.... Regn med den
er færdig, og bliv glad hvis den ikke er... Du kan ikke bruge km-tallet
til noget her, er den kørt bare kort tid med dårlig smøring er den færdig.

Check om YPVS'en er tæt. Der bliver kastet en del skidt op mellem
cylinderen, det virker som glimrende slibemiddel når YPVS'en kører...
Mærk efter om den er ren og tør mellem cylinderne lige over udstødningerne.
Sørg også for at motoren virker, du kan høre den når du giver tænding. Her
var jeg heldig at der ikke skulle drejes nogle nye dele, men jeg måtte købe
to nye kabler, da de var rustet fast (ca. 400,-).



Koblingsskålen og det bøs den kører på kan også blive ret slidt, men hvis
alt føles godt når du kører og den ikke larme for meget fra koblingen skulle
den være ok.



Hvis der er slør i bagtøjet kan du regne med at der er en del rust og der
skal laves nye bøs. De org. er i nylon, og når det ikke bliver smurt ruster
akslerne og bøs'ne er færdige.



Desuden er der naturligvis skiftet alle pakninger. Jeg her købet et Vesrah
pakningssæt til ca. 2-300,-. Det er egentlig ok, men toppakningen sutter.
Når jeg giver fuld skrue skyder den kølvand ud over mine bukser... Min
bror havde i sin tid samme problem, efter at have skiftet til org. pakning
forsvandt det for ham. Jeg har en Vesrah mere jeg lige vil prøve i kombo med
noget flydende pakning, men ellers må jeg smide de 300 en org koster.



Regn med at alt hvad du bliver nød til at købe org. er tyveri, det er det
naturligvis til alle MC, men her er det værre. Skal du bruge nye skiver for
at klare et syn, kan du leje mine på dagsbasis..



Hvis dette ikke har afskrækket dig kan du godt forberede dig på den FEDE
oplevelse. Mellem 7.500 og 10.000 o/min er det som at sidde på en raket.
Folk tror det er en knallert der siger som en fiskekutter når du holder i
lyskrydsene, men når du giver fuld hane er du væk og de står tilbage i en
blå sky og tænker "hvad fanden var det?" "Er det skjult kamera"

140 kg og 63 Hk til den pris, det kan ikke slås. Jeg giver 3200 i ansvar,
uden selvrisiko, og har ingen anciennitet, så det er vel også ok.



> P.S. Ja, det er 2 taktere... men :) hvis jeg ik ku lide det, havde jeg
> jo ikke 2 i forvejen :)

Mmmm blå røg.....



Håber du kan bruge det til noget, hvis det giver anledning til flere
spørgsmål må du endelig skrive.



Jens

Den onde RD 350




Rune Soegaard Larsen (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Rune Soegaard Larsen


Dato : 02-05-02 13:24

Jens Blaabjerg wrote:

> 4 lejer + plejlstænger til krumtappen (ca. 1.000,-)

Hvorfor skiftede du plejlstængerne??

> planslebet topstykke da en nisse havde taget det af med en skruetrækker

Argh!

> forsvandt det for ham. Jeg har en Vesrah mere jeg lige vil prøve i kombo
> med noget flydende pakning, men ellers må jeg smide de 300 en org koster.

Lidt afhængigt af hvad for en RD-model vi snakker om, kan nogen af dem vist
genanvendes. Hvsi det er af samme type som min (stål med gummebelægning)
kan det ikke tilrådes at genanvende dem.

> Mmmm blå røg.....

Bare tanken om lugten... Yum!

/Rune

Claus Rittig (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-05-02 15:40

"Rune Soegaard Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse
news:9daA8.12070$kp3.656660@news010.worldonline.dk...

> > 4 lejer + plejlstænger til krumtappen (ca. 1.000,-)

> Hvorfor skiftede du plejlstængerne??

Når man skifter søle-lejet skifter man også sølen og plejlstangen, de er
nemlig hhv. inder og yderskål til lejet.

Rittig
(Som lige har givet 1500,- for et plejlstangskit til KTM'en)



Jens Blaabjerg (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 02-05-02 19:15


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3cd15025$0$18641$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Rune Soegaard Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> news:9daA8.12070$kp3.656660@news010.worldonline.dk...
>
> > > 4 lejer + plejlstænger til krumtappen (ca. 1.000,-)
>
> > Hvorfor skiftede du plejlstængerne??

Taget fra hukommelsen må de max slå 0.98 mm fra side til side. Service limit
er vist 2 mm. Mine var simpelthen for slidte....
Vi mente ikke det gav mening bare at skifte nålelejerne, når den nu
alligevel skulle hovedrenoveres.

> Når man skifter søle-lejet skifter man også sølen og plejlstangen, de er
> nemlig hhv. inder og yderskål til lejet.

Jeg regner med at sølen er den stift der svarer til krydspinden, bare i
bunden af plejlstangen? (Gav den mening??)
Hvis det er tilfældet så kan denne del ikke skiftes på en RD, den er en fast
del af centerstykket af krumtappen. Så men må bare håbe at den ikke er for
skæv og slidt.... Lidt nitte, men det gik på min


Jens
RD 350



Armand (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-05-02 23:07


Jens Blaabjerg <news@blaabjerg.net> skrev i en
news:Fz_z8.1252$hj7.5598@news.get2net.dk...
>
> planslebet topstykke da en nisse havde taget det af med en
> skruetrækker

Klassisk eksempel på graden af forskruethed på RD'ere

--
Armand.






hjkofoed (30-01-2003)
Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 30-01-03 01:07

Hej Jens

Fornem beskrivelse, men lige et par kommentarer:

"Jens Blaabjerg" skrev d. 02-05-02 00:09 dette indlæg :
>

> Hvis der er slør i bagtøjet kan du regne med at der er en del rust og
der
> skal laves nye bøs. De org. er i nylon, og når det ikke bliver smurt
ruster
> akslerne og bøs'ne er færdige.
>
SMØR DEM ALDRIG MED OLIEPRODUKTER, det får nylon til at revne, BRUG REN
SILICONE eller SILICONEFEDT(fås hos VVS forhandlere.
>
> Desuden er der naturligvis skiftet alle pakninger. Jeg her købet et
Vesrah
> pakningssæt til ca. 2-300,-. Det er egentlig ok, men toppakningen
sutter.
> Når jeg giver fuld skrue skyder den kølvand ud over mine bukser...
Min
> bror havde i sin tid samme problem, efter at have skiftet til org.
pakning
> forsvandt det for ham. Jeg har en Vesrah mere jeg lige vil prøve i
kombo med
> noget flydende pakning, men ellers må jeg smide de 300 en org koster.
>
>
A PROPOS PAKNINGER: Husk at de slanger der styrer VACUUMREGULERING af
benzinhane skal være af bedste kvalitet.
Købte selv en renoveret RD for 12,5k, gik fint, men den fordømte sælger
havde monteret slanger der udvidede sig og faldt af. RESULTAT: SPRÆNGT
STEMPEL OG FLÅET CYLINDER, regning ca. 10k


> Regn med at alt hvad du bliver nød til at købe org. er tyveri, det er
det
> naturligvis til alle MC, men her er det værre. Skal du bruge nye
skiver for
> at klare et syn, kan du leje mine på dagsbasis..
>
>
>
> Hvis dette ikke har afskrækket dig kan du godt forberede dig på den
FEDE
> oplevelse. Mellem 7.500 og 10.000 o/min er det som at sidde på en
raket.
> Folk tror det er en knallert der siger som en fiskekutter når du
holder i
> lyskrydsene, men når du giver fuld hane er du væk og de står tilbage i
en
> blå sky og tænker "hvad fanden var det?" "Er det skjult kamera"
>
> 140 kg og 63 Hk til den pris, det kan ikke slås. Jeg giver 3200 i
ansvar,
> uden selvrisiko, og har ingen anciennitet, så det er vel også ok.
>
>
>
> > P.S. Ja, det er 2 taktere... men :) hvis jeg ik ku lide det,
havde jeg
> > jo ikke 2 i forvejen :)
>
> Mmmm blå røg.....
>
>
>
> Håber du kan bruge det til noget, hvis det giver anledning til flere
> spørgsmål må du endelig skrive.
>
>
>
> Jens
>
> Den onde RD 350
>
>
Munter hilsen
Hans-Jørgen
"legebarn på 51"

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Jonas Holt (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 30-01-03 09:29

> A PROPOS PAKNINGER: Husk at de slanger der styrer VACUUMREGULERING af
> benzinhane skal være af bedste kvalitet.
> Købte selv en renoveret RD for 12,5k, gik fint, men den fordømte sælger
> havde monteret slanger der udvidede sig og faldt af. RESULTAT: SPRÆNGT
> STEMPEL OG FLÅET CYLINDER, regning ca. 10k

Hvorfor fik du sprængt stempel af det?
Den eneste belastning stemplet får, er vel motorbremsning fra den fart du kører med - og dermed ingen
smøring under motorbremsningen? Med moderat fart skulle det vel ikke gøre noget?

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Hekto (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-01-03 10:04

In article <3e38e27a$0$83843$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
jholt@nordenSTREGfjords.dk says...
> Hvorfor fik du sprængt stempel af det?
> Den eneste belastning stemplet får, er vel motorbremsning fra den fart du kører med - og dermed ingen
> smøring under motorbremsningen? Med moderat fart skulle det vel ikke gøre noget?
>
Sikkert fordi den ikke fik benzin nok.
Sidder slangen ikke tæt til, trækker den falsk luft, og hanen åbner
ikke tilstrækkeligt.
Der er enkelte der tager skridtet fuldt ud og borer hanen op, da den
heller ikke ved normal funktion leverer mere end lige benzin nok.

På KR-1'en er der en separat slange til hver kaburator, på RD'en
fordeles de med et T-stykke, fra samme fødeslange.

Hvis du nu tror at det er fordi der er monteret en mikro-hane, der
ikke kan levere nok, så er det ikke tilfældet!
En 2T-er VIL altså ha' benzin, og RIGELIGT af den! :0)
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Jens Blaabjerg \(rep~ (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~


Dato : 30-01-03 13:22

Hekto wrote:
> In article <3e38e27a$0$83843$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> jholt@nordenSTREGfjords.dk says...
>> Hvorfor fik du sprængt stempel af det?
>> Den eneste belastning stemplet får, er vel motorbremsning fra den
>> fart du kører med - og dermed ingen smøring under motorbremsningen?
>> Med moderat fart skulle det vel ikke gøre noget?
>>
> Sikkert fordi den ikke fik benzin nok.
> Sidder slangen ikke tæt til, trækker den falsk luft, og hanen åbner
> ikke tilstrækkeligt.
> Der er enkelte der tager skridtet fuldt ud og borer hanen op, da den
> heller ikke ved normal funktion leverer mere end lige benzin nok.

Jep, min bror blev også lidt overrasket, da hans stempel smeltede. Efter en
ellers vellykket tuning løb højre side tør da han ramte 3 gear. Nu sidder
der 1/4 tomme vvsrør på hans.

Jens
RD



Søren Lindholt (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 30-01-03 15:01


Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) <xxx@blaabjerg.net>
wrote in article <8N8_9.165$Eg1.88@news.get2net.dk>...
> Jep, min bror blev også lidt overrasket, da hans stempel smeltede. Efter
en
> ellers vellykket tuning løb højre side tør da han ramte 3 gear. Nu sidder
> der 1/4 tomme vvsrør på hans.

Og på en snoldet 125er crosser kan det betyde gove problemer at montere
benzinfilter, der kan ikke løbe nok igennem de almindelige knallert-filtre
der sælges.
--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
tid.
Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (entré)


Jes Vestervang (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-01-03 19:43


"Søren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev:

> Søren
> http://motortosse.dk
> Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
> tid.
> Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (entré)

Snapsevang?
Jeg burde vel egentlig at få en del af overskuddet!
--
mvh Jes Vestervang- moviestar med mere...



Hans Joergensen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-01-03 20:21

Jes Vestervang wrote:
>> http://motortosse.dk
>> Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
>> tid.
>> Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (entré)
> Snapsevang?
> Jeg burde vel egentlig at få en del af overskuddet!

Gad vide om jeg kan komme derover..

Er der nogen fra Sjælland der gi'r et lift måske?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Jes Vestervang (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-01-03 00:29

Hans Joergensen wrote:
> Jes Vestervang wrote:
>>> http://motortosse.dk
>>> Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på
>>> samme tid.
>>> Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang
>>> (entré)
>> Snapsevang?
>> Jeg burde vel egentlig at få en del af overskuddet!
>
> Gad vide om jeg kan komme derover..
>
> Er der nogen fra Sjælland der gi'r et lift måske?
>
Hvorfor har du en mc?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506
FZS600 og MTX125R



hjkofoed (31-01-2003)
Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 31-01-03 03:12

Hej Venner
Tak for reaktionerne

"Hekto" skrev d. 30-01-03 10:04 dette indlæg :
> In article <3e38e27a$0$83843$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> jholt@nordenSTREGfjords.dk says...
> > Hvorfor fik du sprængt stempel af det?
> > Den eneste belastning stemplet får, er vel motorbremsning fra den
fart du kører med - og dermed ingen
> > smøring under motorbremsningen? Med moderat fart skulle det vel ikke
gøre noget?

MODERAT FART PÅ EN RD350???
Hvorfor så ikke nøjes med en Velo?

> Sikkert fordi den ikke fik benzin nok.
> Sidder slangen ikke tæt til, trækker den falsk luft, og hanen åbner
> ikke tilstrækkeligt.

HOVEDET PÅ SØMMET, det var også min egen konklusion, jeg ville egentlig
bare advare andre.

> Der er enkelte der tager skridtet fuldt ud og borer hanen op, da den
> heller ikke ved normal funktion leverer mere end lige benzin nok.
>
> En 2T-er VIL altså ha' benzin, og RIGELIGT af den! :0)
> --
> Brian/Hekto
>
Hej igen

Hans-Jørgen

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


wheeler (30-01-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 30-01-03 23:25


"hjkofoed" <hjkofoed.news@kandu.dk> skrev


bla bla....


Måske billig i anskaffelse men dyr i drift, hvis man ikke gider/kan skrue
selv...Am I right Jens


Wheeler



Jens Blaabjerg \(rep~ (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~


Dato : 30-01-03 23:44

wheeler wrote:
> bla bla....
>
> Måske billig i anskaffelse men dyr i drift, hvis man ikke gider/kan
> skrue selv...Am I right Jens

Hehe, at man gør det selv hjælper naturligvis på det. Men det løber nu
alligevel op, når man skal skrue hele tiden...

Jens
RD



Brian/Hekto (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 02-05-02 11:57

Hej!


RD350 .... Kult! ... med eller uden YPVS!

Jeg købte en '85'er sidste år. Samme ejer i 12 år, og endnu i original stand
og lak.
Den havde gået 56.000.
Har brugt vinteren på at gennemgå den, og lave lidt smårenovering.

Kontrol at plejlstangssøler og cylindere viste overraskende, at
minimumsmålet ikke var nået endnu. Stemplerne så også rimelige ud, og det
samme gjorde YPVS'en.
Selvfølgelig lyder motoren ikke som en heeelt ny; men hvorfpr splitte den
ad, når det kun er alm slid, og den ligger inden for tollerancerne?
Ofrede nye stempelringe og nålelejer. Det var det. To nye dæk og et kædekit.
Et par træthedsbrud i potterne fik en svejsesøm.

Svinggaffelen var i rimelig stand, så den blev bare smurt og samlet igen;
men der kan være gemt en pæn udgift på et par tusinde til lejer og
bøsninger, hvis det er nødvendigt at renovere.

Jeg gav 17.000 for den og har ofret 3.000 + en masse timer; men det har
været sjovt og fornøjeligt.

Nu er den købt som week-end-legetøj, og det er den uovertruffen til! Den
æder benzin og olie som en velvoksen bulldozer; men hvad f.....!!
Køreegenskaberne rækker rigeligt til had jeg tør på de små krøllede veje i
Nordsjælland. På mandag tager 'Elsie' og jeg på mestersvinger!!!
Kører som en MZ indtil 6-7.000 omdrejninger, og er en raket imellem 8 og
10.000 omdrejninger. Det sker næsten uden advarsel, så det kræver lidt
tilvending. Det er nærmest ON-OFF!!! Da man normalt skal to gearned, når man
gearer ned for overhaling eller i sving, skal man altså træne lidt, så man
ikke kommer fra 6.000 omdrejninger og lander på 8.000 omdrejninger, uden at
være 100% bevidst om det!

De fleste er behandlet som 'knallerter', så se dig godt for; men de er dog
overkommelige at renovere; hvis ikke lige de er blevet mishandlet alvorligt.
Reservedele er der nok af; men originale er altså en anelse dyre.

Om det skal glemmes??? ... Næh! Du vil aldrig glemme det, bagefter!!!!
Masser af sjov, også selv om de andre kører 4 cyl. 4-takt, med masser af HK!
Man kan godt bide sig fast!

Link: http://www.rd350lc.de/

/Brian




"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:aamvp3$9kl$1@news.cybercity.dk...
> Hej Alle,
> Nu ser jeg at RD 350'er kan skaffes til mellem 8 og 16 kilo, efter
stand
> ??? og så tænkte jeg på om de er det værd, at lege med... for der er jo
> buuuunkevis af reservedele... så hvordan er standen af dem der er tilbage
> nu, og hva med køre egenskaber, kan de bruges mere, eller skal jeg bare
> glemme det ??? rent data mæssigt, altså motor og vægt, så ser de ud til at
> de er langt bedre end GSX-R 250... og koster det halve... men de har
> selvfølgelig dårligere køre egenskaber, men er de så meget slemmere ???
>
> Links, læse stof... osv... ønskes, både godt og ondt om dem.
>
> VH
> Lars Molnit
> P.S. Ja, det er 2 taktere... men :) hvis jeg ik ku lide det, havde jeg
> jo ikke 2 i forvejen :)
>
> VH
> Lars Molnit
>
>



Brian/Hekto (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 02-05-02 11:58

Glemte lige ..... at jeg giver 835,- for ansvar. Nu er jeg også over 30, og
lidt til.

"Brian/Hekto" <hekto@hekto.dk> wrote in message
news:3cd11b96$0$10683$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Hej!
>
>
> RD350 .... Kult! ... med eller uden YPVS!
>
> Jeg købte en '85'er sidste år. Samme ejer i 12 år, og endnu i original
stand
> og lak.
> Den havde gået 56.000.
> Har brugt vinteren på at gennemgå den, og lave lidt smårenovering.
>
> Kontrol at plejlstangssøler og cylindere viste overraskende, at
> minimumsmålet ikke var nået endnu. Stemplerne så også rimelige ud, og det
> samme gjorde YPVS'en.
> Selvfølgelig lyder motoren ikke som en heeelt ny; men hvorfpr splitte den
> ad, når det kun er alm slid, og den ligger inden for tollerancerne?
> Ofrede nye stempelringe og nålelejer. Det var det. To nye dæk og et
kædekit.
> Et par træthedsbrud i potterne fik en svejsesøm.
>
> Svinggaffelen var i rimelig stand, så den blev bare smurt og samlet igen;
> men der kan være gemt en pæn udgift på et par tusinde til lejer og
> bøsninger, hvis det er nødvendigt at renovere.
>
> Jeg gav 17.000 for den og har ofret 3.000 + en masse timer; men det har
> været sjovt og fornøjeligt.
>
> Nu er den købt som week-end-legetøj, og det er den uovertruffen til! Den
> æder benzin og olie som en velvoksen bulldozer; men hvad f.....!!
> Køreegenskaberne rækker rigeligt til had jeg tør på de små krøllede veje i
> Nordsjælland. På mandag tager 'Elsie' og jeg på mestersvinger!!!
> Kører som en MZ indtil 6-7.000 omdrejninger, og er en raket imellem 8 og
> 10.000 omdrejninger. Det sker næsten uden advarsel, så det kræver lidt
> tilvending. Det er nærmest ON-OFF!!! Da man normalt skal to gearned, når
man
> gearer ned for overhaling eller i sving, skal man altså træne lidt, så man
> ikke kommer fra 6.000 omdrejninger og lander på 8.000 omdrejninger, uden
at
> være 100% bevidst om det!
>
> De fleste er behandlet som 'knallerter', så se dig godt for; men de er dog
> overkommelige at renovere; hvis ikke lige de er blevet mishandlet
alvorligt.
> Reservedele er der nok af; men originale er altså en anelse dyre.
>
> Om det skal glemmes??? ... Næh! Du vil aldrig glemme det, bagefter!!!!
> Masser af sjov, også selv om de andre kører 4 cyl. 4-takt, med masser af
HK!
> Man kan godt bide sig fast!
>
> Link: http://www.rd350lc.de/
>
> /Brian
>
>
>
>
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> news:aamvp3$9kl$1@news.cybercity.dk...
> > Hej Alle,
> > Nu ser jeg at RD 350'er kan skaffes til mellem 8 og 16 kilo, efter
> stand
> > ??? og så tænkte jeg på om de er det værd, at lege med... for der er jo
> > buuuunkevis af reservedele... så hvordan er standen af dem der er
tilbage
> > nu, og hva med køre egenskaber, kan de bruges mere, eller skal jeg bare
> > glemme det ??? rent data mæssigt, altså motor og vægt, så ser de ud til
at
> > de er langt bedre end GSX-R 250... og koster det halve... men de har
> > selvfølgelig dårligere køre egenskaber, men er de så meget slemmere ???
> >
> > Links, læse stof... osv... ønskes, både godt og ondt om dem.
> >
> > VH
> > Lars Molnit
> > P.S. Ja, det er 2 taktere... men :) hvis jeg ik ku lide det, havde
jeg
> > jo ikke 2 i forvejen :)
> >
> > VH
> > Lars Molnit
> >
> >
>
>



Jonas Holt (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 02-05-02 22:16

> Kontrol at plejlstangssøler og cylindere viste overraskende, at
> minimumsmålet ikke var nået endnu.

_Minimums_mål i cylindre og og plejlstangssøler? Aarh, mon dog

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Martin Sørensen (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 02-05-02 22:18

> > Kontrol at plejlstangssøler og cylindere viste overraskende, at
> > minimumsmålet ikke var nået endnu.
> _Minimums_mål i cylindre og og plejlstangssøler? Aarh, mon dog

Ja, de skulle jo helst ikke blive negative..

--
signing off.. Martin Sørensen



Brian/Hekto (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 03-05-02 09:08

BAAAAAH!

Maksimalt mål, som udtryk for slid, selvfølgelig!


"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> wrote in message
news:aasaf4$17eh$1@news.cybercity.dk...
> > > Kontrol at plejlstangssøler og cylindere viste overraskende, at
> > > minimumsmålet ikke var nået endnu.
> > _Minimums_mål i cylindre og og plejlstangssøler? Aarh, mon dog
>
> Ja, de skulle jo helst ikke blive negative..
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
>
>



Jonas Holt (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 03-05-02 16:12

> BAAAAAH!
>
> Maksimalt mål, som udtryk for slid, selvfølgelig!


Så faldt 10-øren

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408675
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste