Jakke med rygbeskytter
Fra : Jan Jespersen

Dato : 30-04-02 17:36

Jeg skal have mig en jakke med rygbeskytter (Kort ikke 3/4).

Jeg har kigget på lidt forskellige men de fleste har kun skum i ryggen
hvilket jeg ikke vil have.

Kender i nogle med hård rygbeskytter indbygget ?

Mvh.Jan

janjespersen@mail.dk

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-04-02 18:10

> Kender i nogle med hård rygbeskytter indbygget ?

Jeg kender min Furygan jakke fra MC Hjørnet - og selvom den uden tvivl er
lysår bedre end de andre skumgummibeskyttere, så valgte jeg for et par
måneder siden at købe en Dainese til ca. 500 kr. hos Aagesen. Og det råd vil
jeg da gerne give videre.

mvh
Henrik - som i øvrigt er ganske tilfreds med sin Furygan dragt.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-04-02 18:18

> [...]
> lysår bedre end de andre skumgummibeskyttere, så valgte jeg for et par
> måneder siden at købe en Dainese til ca. 500 kr. hos Aagesen. Og det råd

Og som uddybende kommentar skal siges, at den indbyggede rygbeskytter er en
ca. 1 cm. tyk gummiplade, der dækker næsten hele ryggen. Det er altså
hverken en blød skumgummiløsning eller en decideret hård beskyttelse a la
ovennævnte Dainese.

I øvrigt har jeg ladet Furygan-skjoldet sidde - det skader sikkert ikke

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 30-04-02 18:23

Hejsa

Jeg har selv en Mp-Asu (som jeg umiddelbart gætter på er navnet.. det er
finsk) med en ½ hård plade/skumgummi dims i ryggen.
Har tænkt på at købe en ryg/nyrebeskytter, men vægrer mig lidt netop pga den
indbyggede plade, mest fordi jeg er bekymret over at
det bliver "underligt" at have på (med underligt mener jeg forskubber sig
når man læner sig forover og den slags)..

Hvad er dine erfaringer med det ?.. (netop med begge "plader").

-steffen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-04-02 19:38

> Hvad er dine erfaringer med det ?.. (netop med begge "plader").

Dainesen sidder temmelig godt fast med to 15cm brede nyrebælter + 2
skulderstropper, så den skulle ikke gerne kunne flytte sig. Furyganpladen
er velkroet fast oppe ved nakken og nyrebæltetkører igennem nogle stropper
på indersiden af jakken (lige under ribbenene ca.). Furygannyrebæltet er
blot velkroet fast i sig selv, men også den plade ligger ret stabilt.

Summa summarum - der er ikke nogen af dem der har flyttet sig endnu.

Ingen af dem er crash testet i praksis.

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 30-04-02 21:35

Det bedste er at køre med en direkte på kroppen monteret rygskinne ala
Dainese med to skulderstropper og brede mave/nyrebælter

Er crashtestet i praksis op til flere gange og jeg har føreligheden
endnu...7-9-13

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : **

Dato : 01-05-02 12:22

On Tue, 30 Apr 2002 19:23:02 +0200, "Steffen Rasmussen"
<sniffer@ællebælle_trashcan.dk> wrote:

> [...]
>når man læner sig forover og den slags)..
>
>Hvad er dine erfaringer med det ?.. (netop med begge "plader").

-snip-

Jeg har også en Mp-Asu jakke med den halvhårde plade, du nævner, men valgte
yderligere at købe en Dainese Back Space 2 rygskjold til kr. 800.

Efter min mening er der absolut intet ubehag ved at være iført begge ting på
samme tid, men du kan vel besøge en forhandler og prøve..

Steven

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-04-02 18:09

Jeg mener at nogle af modellerne fra Dainese kan have "hårdt" skjold i
ryggen. Men vil egentlig tro at de fleste mærker laver nogle der kan.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.