Hjælp til en Tysk manual for mit sædebetræ~
Fra : Skyrider #1

Dato : 29-04-02 18:17

Hej NG igen igen igen ))
Jeg vil lige høre om der en der hård til tysk som gider oversætte min
lille manual her

1:METHODE :Kleben
Chassis und Bezug an den Kanten etwa handbreit mit
Kleber (Pattex) bestreichen, gut abluften lassen.

Bezug IMMER zuerst vorn und hinten befestigen.

Erst dann gleichmassig an den seiten abspannen.

Kleinere Falten an den Kanten konnen mit einer
Klebepistole angeglichen werden.
__________________U=med u med prikker over og den samme med O/A

1:METHODE:TACKERN/KLAMMERN

Bezug IMMER zuerst vorn und hinten befestigen.

Erst dann gleichmassig an den seiten abspannen.

Hier ist es besonders wichtig, daB die Nahte von
Anfang an richtig verlaufen-jedes unnotige Loch
vermeiden.

Bei der Verwendung von gegebenenfalls beiliegenden
Klammern abschliessend Kader anbringen.
_______________________________også med U-O-A med prikker

NOCH EIN TIP:
Lassen sie sich mit dieser Arbeit genugend Zeit, denn man argert sich
spater immer auf's Neue uber jede vermeidbare Beule oder Falte in der
Sitzbank.
Jeg håber der der vil hjælpe da jeg Desvære ikke ligger inde med en
Tysk-dansk ordbog.!
Så derfor Takker jeg på Forhånd !!!!!!!!!!!!!!
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88' som nu har dele men ikke er særlig hård til tysk LoL

Fra : [DK-5000] Tony

Dato : 29-04-02 18:54

> Jeg vil lige høre om der en der hård til tysk som gider oversætte min
> lille manual her

Nårh, vel ikke direkte hård... Korrektur efterlyses.
Nedenstående kan jeg ikke få til at give så meget mening - står det ordret
sådan?
Allernederst er mit bud på en oversættelse.

> [...]

>1:METHODE:TACKERN/KLAMMERN
>Bezug IMMER zuerst vorn und hinten befestigen.
>Erst dann gleichmassig an den seiten abspannen.

Mvh

Tony
M600

1:METODE :Lime
Stryg underlag (chassis) og betræk i håndbredde langs kanten med lim
(Pattex) og lad det få meget luft.
Mindre folder i siderne kan fæstnes med en limpistol.

2 :METODE: Klammer
Betrækket skal ALTID fæstnes først forrest og bagest. Først derefter skal
siderne fæstnes ligeligt (lidt på højre side, lidt på venstre, osv).
Her er det især vigtigt, at sømmene løber rigtigt fra starten - undgå alle
unødige huller.

Når de vedlagte klammer bruges skal Kader (aner ikke hvad dette er)
anbringes til sidst.

ENDNU ET TIP:
Sørg for at have god tid til arbejdet, for man ærgrer sig altid over de fejl
der kunne undgåes (buler eller folder).

Fra : Skyrider #1

Dato : 29-04-02 19:29

On Mon, 29 Apr 2002 19:53:30 +0200, "[DK-5000] Tony"
<mynsterman@hotmail.com> wrote:

>Nårh, vel ikke direkte hård... Korrektur efterlyses.
>Nedenstående kan jeg ikke få til at give så meget mening - står det ordret
>sådan?
>Allernederst er mit bud på en oversættelse.
Jeg har skrevet det som det står på kassen der med jeg fatter
desvære heller meget af deres tysk LoL
Men Siger Tusind tak for din hjælp !!

Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88' der vist skal ha fat i Moar ROFLMAO

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 29-04-02 20:49

"Skyrider #1" <skyrider19@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh.
> MCP_Poul-M Olsen
> CBX750F 88' der vist skal ha fat i Moar ROFLMAO

"Kader" betyder 1: Kadre, Ramme 2. Kærne, udvalgte folk.

"abluften" betyder: At tørre.

Mvh
Jørgen Gerdorf
DKW RT250/2 (1955)

Fra : Søren Lindholt

Dato : 29-04-02 22:14

"[DK-5000] Tony" <mynsterman@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 1:METODE :Lime
> Stryg underlag (chassis) og betræk i håndbredde langs kanten med lim
> (Pattex) og lad det få meget luft.

= lad det tørre godt, standard kontaktlim-metode

Eller ingen kommentarer udover det det i originalen udeladte
:
Lun betrækket med en hårtørrer, så kan det lettere strækkes, og da det
trækker sig lidt sammen igen er det glat og uden buler. Man kan ellers godt
blive meget træt i fingrene af af trække det jævnt.

Søren
"ich bin auch ein Berliner" og har sat to sædebetræk på allerede i år.. de
er BILLIGE hos goetz...

Fra : Skyrider #1

Dato : 30-04-02 15:05

On Mon, 29 Apr 2002 23:14:24 +0200, "Søren Lindholt"
<lindholt@person.dk> wrote:

> [...]
>
>Søren
>"ich bin auch ein Berliner" og har sat to sædebetræk på allerede i år.. de

Okay siger mange takker til alle der har givet deres besyv med
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88' Hmm nu kan du ikkke trække den længer Doooo Sky Kom så
igang jeg vil blandt mine Kammi'er på vejen