Hjælp... Hjelmvask??
Fra : Mads Stetter

Dato : 27-04-02 13:13

DAvs Alle..

Min hjelm er efterhånden lidt smudsig af hårdvoks og ligende...

Så er spørgmålet om den kan holde til en tur under bruseren med lidt
shampoo... nok mest hvordan det flamingo og skumgummi tager det?!?

Hjelmen er en Shoei XR800

Håber i kan hjælpe med lidt erfaringer

Mvh Mads Stetter (som smiler op til begge ører da han lige har prøvet min
kusines kæreste GPZ500S.. Puha det var godt)
DT125R

Fra : Thomas Makro

Dato : 27-04-02 13:21

On Sat, 27 Apr 2002 14:12:53 +0200, "Mads Stetter"
<stetter@oncable.FJERNDETTE.dk> wrote:

>Min hjelm er efterhånden lidt smudsig af hårdvoks og ligende...
>
>Så er spørgmålet om den kan holde til en tur under bruseren med lidt
>shampoo... nok mest hvordan det flamingo og skumgummi tager det?!?

Det kan den sagtens holde til. Flamingo, plastic og skumgummi opløses
jo ikke i vand
Shampo-behandling udsætter jeg min Arai for, et par gange om året. Men
efter som du bruger snask i håret , skal det nok gøres oftere...

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-04-02 13:28

> Min hjelm er efterhånden lidt smudsig af hårdvoks og ligende...
>
> Så er spørgmålet om den kan holde til en tur under bruseren med lidt
> shampoo... nok mest hvordan det flamingo og skumgummi tager det?!?

Jeg tror som udgangspunkt godt hjelmen kan tåle bruseren. Men for en
sikkerheds skyld væder jeg altid en klud med shampoo, tørrer det godt ind i
stoffet, lader det sidde 2-3 min, og bruger derefter gentagne gange en våd
klud til at få shampoo'en væk igen, derefter lufttørring. Når hjelmen så er
tør og lækker, er det næsten som at sætte sig ind i en ny bil

> [...]
>
> Mvh Mads Stetter (som smiler op til begge ører da han lige har prøvet min
> kusines kæreste GPZ500S.. Puha det var godt)

mvh. Kenneth (..som endnu ikke har prøvet sin fætters kæreste

Fra : Mads Stetter

Dato : 27-04-02 15:14

"Kenneth Sørensen" <ksoREMOVE_THIS@krak.dk> skrev i en meddelelse

> mvh. Kenneth (..som endnu ikke har prøvet sin fætters kæreste

LOL, ja den mail blev godt nok skrevet ret hurtigt!

Tak for svarene, jeg vil med det samme udsætte min hjelm for pantene pro V
og lidt knofedt så den kan blive behagelig igen!

Mvh Mads Stetter (Som stadig smiler pga. den tur på Kawa'en)
DT125R

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-04-02 13:58

"Mads Stetter" <stetter@oncable.FJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> DAvs Alle..

Darws.. gik det ikke LIDT for hurtigt?

> Min hjelm er efterhånden lidt smudsig af hårdvoks og ligende...
>
> Så er spørgmålet om den kan holde til en tur under bruseren med lidt
> shampoo... nok mest hvordan det flamingo og skumgummi tager det?!?

Arhh nu ved jeg ikke lige om den kan tage hård voks? Men hårvoks går nok.
Jeg har selv vasket min Bieffer et par gange bare i shampoo. Det sviner, men
den bliver sq ren. Mild shampoo, med en parfume du kan holde ud at lugte
til, og som huden ikke bliver irreteret af.

> Mvh Mads Stetter (som smiler op til begge ører da han lige har prøvet min
> kusines kæreste GPZ500S.. Puha det var godt)
> DT125R

Den var pænt lækker...
/Thomas

Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 27-04-02 14:00

Der findes hjelmrens på spray...En skumprodukt man sprøjter på og lader side
et øjeblik, inden man fjerner det. Lad derefter hjelmen tørre natten over og
du er klar igen:

Motorex Helmet care pris 59,00...

Fra : Armand

Dato : 28-04-02 18:30

HANS LYNGBÆK BALDRIAN <baldrian@get2net.dk> skrev i en
> Der findes hjelmrens på spray...En skumprodukt man sprøjter på og
lader
> sidde et øjeblik, inden man fjerner det.
> Motorex Helmet care pris 59,00...

Jup!
Og skulle prisen kunne konkurrere kan såvel "interiørskum" (fra
bilbranchen), som "møbelskum" (fra møbelbranchen) bruges istedet!

Selv mit, herinde efterhånden vidt besungne, universalmiddel á
barbérskum vil kunne bruges, og vil til enhver tid være bedre (qua
mindre våd) end en regulær vask!
Barbérskum skal dog have mindst natten over, og gerne et døgns tid i
varme og tørre omgivelser, for at indtørre før borttørring!

--
Armand.

Fra : BiOZ

Dato : 27-04-02 19:47

Så må du hellere få en tur mere en dag...
Jeg tager dog en nu...

BiOZ
GPZ500S

Fra : Morten G.N.

Dato : 29-04-02 09:48

Hej dér

For at undgå "sur" hjelm, kan jeg anbefale at man tager indmaden ud af
hjelmen før man rengører med vand, således at den efterfølgende kan tørre.
Hvis man bruger skumspray så skulle det vist ikke være nødvendigt.
Jeg har et par shoei hjelme af samme type, som jeg et par gange har "skilt
ad", og kommet i en spand med lunkent vand og vaskepulver. efter grundig
vask og tørring er de som nye.

Mvh. Morten NX650 -snart med ny Laser-potte :)))

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 29-04-02 18:24

Vil det sige at Shoei hjelme generelt kan "skilles ad" uden problemer ?

ClausL
XJ600N

Fra : Morten G.N.

Dato : 30-04-02 07:42

Min kan skilles ad uden de helt store problemer, men om det gælder alle
shoei hjelme ved jeg ikke.
1. Start med at fjerne "kindpudestykket"
2. "Rul" derefter indmaden rundt og ned i for, hvorefter det kan lirkes ud
med lidt teknisk snilde.

Mvh. Morten

Claus Lorentzen <lorentzen@privat(fjerndette).dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ccd817f$0$78752$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Mads Stetter

Dato : 30-04-02 10:22

> Min kan skilles ad uden de helt store problemer, men om det gælder alle
> shoei hjelme ved jeg ikke.

Hva for en model har du?

MVH Mads Stetter
DT125R (For sale)

Fra : Morten G.N.

Dato : 30-04-02 21:28

Jeg mener det er samme model som din XR800 (mørk med store lilla og blå
stjerner på, meget grafik.)
Har du problemer med at skille din ad?

Mvh. Morten

Fra : Mads Stetter

Dato : 30-04-02 22:02

> Jeg mener det er samme model som din XR800 (mørk med store lilla og blå
> stjerner på, meget grafik.)
> Har du problemer med at skille din ad?
>
> Mvh. Morten

Hva har du givet for den, så kan vi hurtigt afgøre om det er en XR-800 eller
en x-ceed!

Står dit shoei foran på hjelmen inde i en hvid firkant eller står det bare
på udluftningen?

MVH Mads Stetter
DT125R (For sale)

Fra : Morten G.N.

Dato : 01-05-02 10:01

Jeg gav ca.1500 kr. og der står Shoei foran ovenover visiret. Det er ikke
nogen topmodel "overhovedet".