Farvel til min XS500
Fra : Steen Gruby

Dato : 25-04-02 20:27

SUK!

Så oprandt dagen hvor min XS500 forlod mig til fordel for et nyt hjem.
Det var bestemt med vemod jeg så den rulle ud af indkørslen uden mig.
Men helt ærligt har jeg ikke opført mig på en måde der berettigede mig
til at beholde den - ca. 200 Km de sidste tre år - det kan man ikke
være bekendt.
Jeg håber den i sin nye tilværelse vil være til lige så stor glæde som
den tidligere var for mig.
Den startede trods alt mit liv som reborn MC'ist, hvilket jeg aldrig
vil glemme den for )
Jeg kørte er par ture på den indenfor de sidste par dage, og
forundredes over hvor let den er at kaste rundt med.
Det var bestemt ikke det jeg huskede fra den aprildag for fire år
siden hvor jeg hentede den på Als efter over 30 år uden MC.
Dengang var jeg også overbevist om at jeg ville beholde min XS500, men
stigende MC ambisioner har sat tingene i et andet perspektiv.
Nu er plads til de vilde projekter pludselig blevet et issue.
Sjovt som tingene ændrer sig

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 25-04-02 20:47

> Men helt ærligt har jeg ikke opført mig på en måde der berettigede mig
> til at beholde den - ca. 200 Km de sidste tre år

Hold da op - der er den klassiske i Den Blå Avis man ikke tror på;

"Honda CB900FB, '83, står som ny, kun kørt 1300 km"

Mvh
Steen

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-04-02 20:53

On Thu, 25 Apr 2002 21:47:15 +0200, "Steen Schmidt"
<sschmidt@nospam.dk> wrote:

Arh Steen

>Hold da op - der er den klassiske i Den Blå Avis man ikke tror på;

Denne her kan dokumenteres.
Cyklen har stået til salg på Lydmuren i to år, altså langt udenfor min
rækkevidde.
Så tro det eller lad være.
Den er go' nok

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-04-02 13:26

> Denne her kan dokumenteres.
> Cyklen har stået til salg på Lydmuren i to år, altså langt udenfor min
> rækkevidde.
> Så tro det eller lad være.
> Den er go' nok

Jamen jeg tror dig, det er slet ikke det. Jeg skulle bare lave lidt sjov -
ind imellem ser man en maskine vis kilometerstand bare næsten ikke kan passe

Mvh
Steen

Fra : james

Dato : 26-04-02 19:08

Steen Schmidt wrote:

> Hold da op - der er den klassiske i Den Blå Avis man ikke tror på;

Da er det dit problem: Min 1999 Thunderbird er kørt 21,000. Men Bonneville
fra 1976 er kun kørt 5000 miles og CB 750 er kun kørt 23,000 miles, og 0
siden renovering af motoren. 4-1 udstødningen er fra 1981....men er i
kassen, og har ikke været monteret endnu. Fundet hos en forhandler, på en
støvet reol.

I England, så jeg en gammel Kawa, som har 5.6 miles. Har kun været brugt på
udstilling, da den var ny og ellers stået i et hjørne under en pressening.

Så skeptisk skal du ikke være!

-james

Forresten: I 1986, fandt jeg en Jaguar XK 120 roadster i en fabrik. Manden
som ejede fabrikken døde for 22 år siden og hans kæledegge stå parkeret i
alle de år. Enken solgte den til mig, da fabrikken skulles sælges, og hun
skulle flytte fra boligen, som ligger på fabrikken's grund. Benzinsystemet
skulle renses, tanken skylles og ny pumpe installeres....men så startede
den med det samme og kører stadigvæk. 1953 model med 22,000 miles. Dvs 448
miles/året i gennemsnit.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-04-02 20:55

> Da er det dit problem:

Det er ikke et problem for mig, James, og heller ikke lagt ud som
debatudlæg. Nu ikke så negativ. Hvis jeg så en CB900FB fra '83, med kun 1300
km på klokken, uden nærmere forklaring (som udstilling eksempelvis), ville
jeg ikke købe den. Og dog - 1300 kkm er nok for usandsynligt at lyve med -
20 år, 25 kkm, og tydeligvis i en stand så den må have været brugt hver dag,
ville jeg ikke hoppe på.

> Min 1999 Thunderbird er kørt 21,000. Men Bonneville
> fra 1976 er kun kørt 5000 miles

Nu er 8000 km heller ikke 1300, og en Bonneville ikke en CB900!

> og CB 750 er kun kørt 23,000 miles,

Hvilken årgang? CB750 blev solgt i hvert fald indtil 1998 - og 37000 kkm -
noget lidt andet.

> I England, så jeg en gammel Kawa, som har 5.6 miles. Har kun været brugt

> udstilling, da den var ny og ellers stået i et hjørne under en pressening.

Det giver sig selv - det var heller ikke lige mit eksempel. hvis man finder
en model på et museum, så regner man jo heller ikke med at den hare rundet
20 kkm om året.

Mvh
Steen

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-04-02 21:08

On Fri, 26 Apr 2002 21:55:04 +0200, "Steen Schmidt"
<sschmidt@nospam.dk> wrote:

Hæ.

>Det giver sig selv - det var heller ikke lige mit eksempel. hvis man finder
>en model på et museum, så regner man jo heller ikke med at den hare rundet
>20 kkm om året.

Min NSU Super FOX har tilbagelagt 18.553 Km, og det er med sikkerhed
rigtigt - den er fra 1958.
Den har stået adskildt i en garage i over 20 år.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Bjørn S

Dato : 26-04-02 00:27

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> wrote in message
> SUK!
>
> Så oprandt dagen hvor min XS500 forlod mig til fordel for et nyt hjem.

Sjovt tilfælde... fandt lige din hjemmeside i aften efter søg på en NTV 650.
Læste den rørende historie, god underholdning !!

Bjørn

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-04-02 01:10

On Fri, 26 Apr 2002 01:27:13 +0200, "Bjørn S" <bjosko@ReMoVeyahoo.com>
wrote:
Hej Bjørn.

>Sjovt tilfælde... fandt lige din hjemmeside i aften efter søg på en NTV 650.
>Læste den rørende historie, god underholdning !!

Tjaeh ---- Det var så enden på det kapitel af historien.
Meeeen ---- Der kommer flere til )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Søren Lindholt

Dato : 26-04-02 00:32

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse
> SUK!
>
> Så oprandt dagen hvor min XS500 forlod mig til fordel for et nyt hjem.
> Det var bestemt med vemod jeg så den rulle ud af indkørslen uden mig.

Ja, det er noget vemodigt noget at skille sig af med maskiner...
Jeg husker faktisk tydeligt din beretning om hjemturen med XSen, meget
levende beskrivelse, og en tydelig begejstring der skinnede igennem, måske
en af de første rigtig gode turberetninger er på d.f.m...
Og samtidig med paralleler til min egen gen-opstart af MCismen. sku sært
som mange er så træge med at komme igang overhovedet, jeg kender flere der
tænker på det, men doper sig med surroundsound, campingvogne, tvfodbold osv
osv. skammeligt. ... og så er der nogen der tager springet og går i gang -
og oplever verden forandret...
Som jeg hørte en gang, og flere gange har erfaret: når den gamle hund dør er
den bedste måde at komme over det at skaffe sig en ny hund eller hundehvalp.
Held og lykke med din nye hund, Steen!

Søren

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-04-02 01:23

On Fri, 26 Apr 2002 01:32:10 +0200, "Søren Lindholt"
<lindholt@person.dk> wrote:

Hej Søren.

> [...]
>levende beskrivelse, og en tydelig begejstring der skinnede igennem, måske
>en af de første rigtig gode turberetninger er på d.f.m...

Åh tak ---- Begejstringen er der stadig, den er bare blevet et "par"
år ældre

> [...]
>osv. skammeligt. ... og så er der nogen der tager springet og går i gang -

Forskelen på drenge og mænd er prisen på deres legetøj.
Og hvad er en drøm hvis den ikke leves ud.
Tænk dig at sidde i en gyngestol som 85 årig og finde ud af at der er
noget man har glemt.
Det sker ikke her

>Som jeg hørte en gang, og flere gange har erfaret: når den gamle hund dør er
>den bedste måde at komme over det at skaffe sig en ny hund eller hundehvalp.
>Held og lykke med din nye hund, Steen!

Som du ved er der to projekter undervejs.
Min NSU Super FOX der har fået den store tur i vinter, og som nu kun
mangler sædet og et nyt fordæk.
Sædet er færdigt og kommer i denne week-end.
Fordækket er et 19x2.75 og er undervejs selv om det er vanskeligt at
skaffe.
Og så er det til syn.

Min NSU Special MAX lever stadig som projekt.
Motoren er næsten færdigsamlet.
Jeg har i den forgangne uge i værkstedet trådet begge hjul og rettet
dem op.
De løber indenfor 0,3 mm i begge retninger, og der er sød musik når
man dasker til egerne.
Bremserne er fixet på Fr. Sund Bremseservice og bakkerne er slebet til
tromlerne - prima arbejde.
Al allu er som tidligere beskrevet poleret til spejlstatus og jeg har
ryddet værkstedet så der er til at være igen
Så nu kommer turen til stellet og ikke mindst støddæmperne.
Det bliver et cirkus, men det hører i sikkert nærmere om.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : John Kramme

Dato : 26-04-02 10:00

> [...]
>
> Så oprandt dagen hvor min XS500 forlod mig til fordel for et nyt hjem.
> Det var bestemt med vemod jeg så den rulle ud af indkørslen uden mig.

Hej Gruby

Bare du ikke fortyder dit salg af XS'eren om en 20-25 års tid ......tihih,
nå men du har sikkert et fortsat langt MC liv foran dig hvor vi andre kommer
til at læse en hel del mere om dig og Paso'en på denne side :
http://www.gruby.dk/mitmcliv.htm

God underholdning at læse om dit MC liv, det kan varmt anbefales til andre
læsere

V.H John - "Priller" RS125 ( som stadig står til rep. efter skade )

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-04-02 21:03

Hej John.

>God underholdning at læse om dit MC liv, det kan varmt anbefales til andre
>læsere

Åh - Tak.
Men jeg har desværre ikke været så flink til at opdatere den som jeg
gerne ville.
Måske skulle man lige ........................

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : james

Dato : 26-04-02 18:59

> SUK!

Ak, ja! Jeg kigger på CB 750eren og Bonneville'en og tænker: de skal
snart sælges...jeg har ikke brug for 4 cykler....de bliver ikke kørt
nok....osv; men nej, hvor er det svært. Er det ikke underligt, hvordan
man bliver tilknyttet?

Kirsten kommenterer: Du kan da ikke sælge Bonneville, vel? Tænk på hvor
meget arbejde du har investeret, hvor meget du har pusset, forbedret,
kælet for den....

Min reaktion: Findes der bedre kvinder i verden?! Ikke bare det at hun
kører selv, men at hun FORSTÅR!

-james

(den heldige)