Rygbeskytter!
Fra : Søren Dahl

Dato : 24-04-02 20:49

Hej NG

Jeg kører selv med en Dainese´s body-armor!

Det tager kun et ½ min at tage den på, og derefter min IXS jakke som
jeg har pillet foret ud af. Det er helt tragisk hvor dårlig sådan
noget beskyttelse er i forhold til det som er i en body-armor. Det er
en kanon beskyttelse og man føler sig noget mere beskyttet.

For 3 år siden var der et udemærket program om motorcykler i
tema-lørdag på DR2 (har båndet det) - det omhandlede primært om Harley
motorcykler og Harley kørere - (gaaab, sådan en er altså ikke god i
terræn *g*) en ting havde de alle stort set til fælles - ingen kørte
med hjelm og ingen have bare noget der tilnærmelsvis lignede
beskyttelse på kroppen, jo hvis man betegner en hullet t-shirt og
shorts som beskyttelse så.....

Hvad vil jeg så sige med det - jo - jeg fatter ikke de mennesker som
tør køre uden noget som hels beskyttelse. Nogle mener jeg er FOR
forsigtig påklædt - men kan man nogen sinde blive det???

Jeg har en kammerat som styrte for et par år siden, han styrtede med
blot 40 - 50 km/t - han var så uheldig at brække sin arm i styrtet -
men eller skete der stort set ikke noget med ham - men tøjet - uha uha
- forestiller man sig så at man styrter med 80 eller mere UDEN tøj -
jeg tør slet ikke tænke på hvordan man så må se ud - noget i retningen
af de billeder man kan se på www.rotten.com og andre usmagelige sider,
vil jeg tro:((

Jeg mener stadigt at en rygbeskytter er den bedste livs(kvalitets)
beskytter man kan købe sig. En body armor koster kun 1895,- og den er
alle pengene værd - en af mine andre kammerater som kører off - road
havde sådan en på da han lavede et styrt som smadrede hans TransAlp og
ham selv totalt. Det er ca 1½ år siden nu -og ja - TransAlpen er
blevet lappet sammen og kan køre igen - min kammerat som blev indlagt
med hjernerystelse og diagnosen brækket ryk - har overhovet ingen mén
den dag i dag, lægerne konstaterede at ryggen var brækket, på en
heldig måde, så den kunne vokse naturligt sammen uden nogen som helt
for for mén. Lægerne er 100% enige om at det som beskyttede ryggen for
et totalt kolaps var en body-armor magen til min - en body-armor med
en af verdens bedste rygbeskytter. Jeg kører selv også lidt off road
og har altid min armor på - også når jeg kører på gaden......

MVH Søren
- Honda TransAlp 89´

Fra : Morten G.N.

Dato : 24-04-02 22:16

Hej Søren

Jeg kører også lidt offroad engang imellem på min dominator, og har ofte
overvejet at anskaffe mig sådan en body-armor.
Ved du lige hvad det er man skal se efter når man skal købe sådan en
(fastgørelse, længde, materiale...) -hvor meget koster sådan en fætter?

Mvh. Morten

Søren Dahl <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc707a6.1025425@news.net4you.dk...

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-02 23:09

"Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en af verdens bedste rygbeskytter. Jeg kører selv også lidt off road
> og har altid min armor på - også når jeg kører på gaden......

Jeg tror jeg måske har snakket med din kammerat for kort tid siden? Sort/grå
Transalp med ret lidt kåbe? Kan ikke huske hvad han hed, men han havde haft
en grimt styrt med brækket ryg, og kørte med Bodyarmor.

Rittig

Fra : Søren Dahl

Dato : 25-04-02 07:06

On Thu, 25 Apr 2002 00:08:33 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

> [...]
>Transalp med ret lidt kåbe? Kan ikke huske hvad han hed, men han havde haft
>en grimt styrt med brækket ryg, og kørte med Bodyarmor.

Hej Claus

Han hedder Bjarke, og hans TransAlp var totalt smadret?
- Søren

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-04-02 12:34

Sort/grå

> Han hedder Bjarke, og hans TransAlp var totalt smadret?

Bjarke, ja, det stod Bjarco Polo på cyklen. Hyggelig fyr, og ganske ferm til
at køre off-road på det store lokum! Jeg snakkede med ham ved Sjørring løbet
i påsken. Sikker en tur han havde været igennem, var der ikke også noget med
en punkteret lunge?

Rittig

Fra : Søren Dahl

Dato : 25-04-02 14:50

On Thu, 25 Apr 2002 13:33:58 +0200, "Claus Rittig"
> [...]

>i påsken. Sikker en tur han havde været igennem, var der ikke også noget med

Jo - Bjarke punkterede også en lunge :( - Hans navn Bjarco Polo
stammer iøvrigt fra tiden efter ulykken hvor vi var til en løb hvor
Bjarke ikke kunne deltage. Derimod havde han lånt sine forældres Polo
- for han skulle i hvert fald ikke gå glip af nogen *ggg* Han er binde
gal - men han er også en kanon kammerat og ja - han er faktsik
temmelig god til at styre sin TA. (ind i mellem når han ikke smadre
sig selv)

- Søren