sv 650 versioner
Fra : Niels

Dato : 22-04-02 18:24

Hejsa!

Suzukis lækre sv 650s findes vist i to versioner - sk1 og sk2... hvad er
forskellen? kan bare se at prisen er forskellig, men umiddelbart ligner de
hinanden...

-Niels

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 22-04-02 18:54

Et gæt er at SK1 modellen er 2001 og SK2 år 2002 ?

men som skrevet. det er kun et gæt..

Iøvrigt nogen "høje" mennesker (over 180) der har kommentarer omkring
SV650'eren på langture ?
Umiddelbart virker det som en fysisk lille maskine (jeg selv er 184 med mest
ben), eller er det bare mig der ser forkert ?.

Mvh

Steffen

Fra : Nels Wolf

Dato : 22-04-02 19:28

"Steffen Rasmussen" <sniffer@ællebælle_trashcan.dk> skrev i en meddelelse
> SV650'eren på langture ?
> Umiddelbart virker det som en fysisk lille maskine (jeg selv er 184 med
mest
> ben), eller er det bare mig der ser forkert ?.

Den _er_ (desværre) en meget lille maskine . Jeg har ganske vist kun kørt
en fem-øres prøvetur på en brugt ved en forhandler, men det var nok til at
overbevise mig om at jeg ikke kunne være på den med mine ca 1.89 . Jeg kunne
simpelthen ikke få en ordentlig kørestilling med mine lange ben liggende
forbi&udenpå tankens benudskæring -og man kan jo trods alt ikke hænge ude
på siden af dyret hele tiden i alm trafik
Jeg vil mene at den passer fint til personer omkring de ca 1.70-1.75.
En Honda Hornet og en Yamaha Fazer passer meget bedre til lidt større
mennesker- men jeg syntes at disse to var for dyre og købte en Suzuki Bandit
i stedet for. Den passer perfekt til større mennesker- men OK, den er jo nok
lidt mere "adstadig" anlagt end den lille svingfræser SV650.

Nels Wolf
(Suzuki 600 Bandit)

Fra : Michael Kristensen

Dato : 23-04-02 00:49

Jeg er 1.90 og jeg sidder bedre på den end de fleste andre MCer i den
prisklasse.

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 23-04-02 07:24

Hej. Jeg er også 190cm høj og indeholder ca. 0.1 ton mandfolk
Hvis jeg placerer mine fødder således jeg har fodhvileren under svangen, så
stikker mine knæ så langt op, at de ikke passer ind i "knæbulerne" i tanken.
Men hvis jeg placerer fødderne således jeg har det forreste af foden
placeret på fodhvilerne, så kan min "Frank Megabody" sagtens integreres med
SV´en Det er fand... en sjov MC at køre på, så jeg kan kun anbefale den
til andre der kigger efter en svingæder i kr. 90.000 klassen. Men kåben er
lille, så man skal ikke købe den for at køre hurtigt på motorvejene. Det kan
den godt, men det er sgu´ for blæsende

I øvrigt klager Frk. Solvej ikke over hvorledes jeg sidder på hende ..... en
motorcykel klager aldrig!
Og så spørger kvinder hvorfor vi mænd hellere vil køre motorcykel end sidde
og snakke alvorligt med Dem

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

-------------------------------------

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-04-02 08:09

"Og så spørger kvinder hvorfor vi mænd hellere vil køre motorcykel end sidde
og snakke alvorligt med dem."

LOL. Pas nu på med hvad du siger, måske nogen kigger med

Skal vi snart se hende Solvej ?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 23-04-02 12:31

Hej Nielsen
Naturligvis skal I snart se (og høre) Frk. Solvej, men hun er lidt sky. På
engelsk siger man "she is a bit yellow"

Nu har jeg jo kun haft hende i knap 20 måneder, så det er først nu hun tør
komme ud blandt andre motorcykler. Men måske skal vi med på nogle ture med
"Nygaard Expressen" og "Nielsens Solsort Raketfart" til Langeland .... nu
får vi se om kontormøblerne vil lade mig slippe forbi dem, fordi vi har
(heldigvis) travlt på jobbet

Vi takker begge meget for indbydelserne.

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus, Denmark

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-04-02 14:58

Det kunne være hyggeligt

Fra : Steen Schmidt

Dato : 22-04-02 21:54

> Suzukis lækre sv 650s findes vist i to versioner - sk1 og sk2... hvad er
> forskellen? kan bare se at prisen er forskellig, men umiddelbart ligner de
> hinanden...

2001, og 2002 model. forskellene ligger udelukkende i farverne.

Mvh
Steen

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 23-04-02 16:44

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote

> 2001, og 2002 model. forskellene ligger udelukkende i farverne.

Justerbar forgaffel. (Iflg. OnWheels)

Og måske hårdere affjedring jvf. nedenstående.

--
Suzuki SV 650 S opdateres

Affjedringen på motorcykler i den overkommelige prisklasse er almindeligvis ikke af højeste kaliber, men Suzuki gør nu en
indsats for at imødekomme anmelder-kommentarer om, at den populære SV 650 S kunne blive en endnu bedre maskine, hvis den fik et lidt
strammere fjeder/støddæmper-setup. 2002-udgaven får rent faktisk strammere fjedre både bagude og i forgaflen. Sidstnævnte får også
justerbar fjederforspænding og muligvis også returdæmpning...

Kilde: http://www.mc-basen.dk/asp/nyheder/nyhed.asp?show=arkiv&id=433
Steen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 23-04-02 20:55

> Justerbar forgaffel. (Iflg. OnWheels)

Jeps - preload, ligesom det altid har været standard bag - det glemte jeg.
Forgaflen er magen til 2001-modellen, blot med nyetoppe i. hvis man er
heldig, burde man kunne finde sådan et par toppe og skrue direkte i sin 2001
model for måske en plovmand?

Alternativt kunne man jo bare smide spacers i gaflen, eller 15W (20W hvis du
er tung!) olie i - det gør præcis det samme for færre kroner.

> Og måske hårdere affjedring jvf. nedenstående.

Dét har jeg ikke hørt, men jeg kan jo tage fejl...

Nu kiggede jeg lige på sv650.org, for ikke at lave nogle brølere igen -
nogle taler om ændrede paraboler i lygterne, og andre fabrikater dæk i nogle
lande i hvert fald. Ingen er helt sikre på de to sidste ting (lygterne er jo
forskellige fra land til land typisk alligevel).

Mvh
Steen

Fra : Peter Graff

Dato : 23-04-02 08:33

Hej Steen (og i andre)

Forskellene ligger ikke kun i farverne, SV'eren har fået mulighed for
justering af fjeder foran og så er den blevet billigere.

MVH

Peter Graff

Husk Kantanamc åbent hus den 27/4 se www.kantanamc.dk

Fra : Armand

Dato : 23-04-02 18:54

Niels <dsl56725_INGEN_JUNK_@vip.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
er
> forskellen? kan bare se at prisen er forskellig, men umiddelbart

Øh?

Er detteher et spørgsmål eller blot en konstantering ? :-/

--
Armand.

Fra : Niels

Dato : 23-04-02 21:34