avance på mc-udstyr
Fra : Niels

Dato : 22-04-02 18:17

Jeg ved at forhandler-avancen på nye maskiner er næsten nul, men hvad er den
på beklædning og hjelme?

-Niels

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 22-04-02 18:37

"Niels" <dsl56725_INGEN_JUNK_@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved at forhandler-avancen på nye maskiner er næsten nul, men hvad er
den
> på beklædning og hjelme?
>
> -Niels

Kan ikke sige andet end.... jeg har købt en 520 X-ringskæde hos TMP (via mit
arbejde) og den stod til 778,18 plus moms. Derfra var trukket 40% (stedet er
ikke et mc relateret sted) og så plus moms..

mvh Tommy Fer

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 22-04-02 18:37

Fra : Frederik

Dato : 22-04-02 20:06

"Niels" <dsl56725_INGEN_JUNK_@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg ved at forhandler-avancen på nye maskiner er næsten nul, men hvad er
den
> på beklædning og hjelme?
>
> -Niels

Der tager du nu fejl. Der findes en minimumsavance på 9.5%, mener jeg den
er for tiden. Den steg selvfølgelig støt under vores tidligere regering.

Frederik

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 23-04-02 12:15

"Frederik" <glem@det.dk> skrev i en meddelelse

> Der tager du nu fejl. Der findes en minimumsavance på 9.5%, mener jeg den
> er for tiden. Den steg selvfølgelig støt under vores tidligere regering.
>
> Frederik

Øhh... nu fatter jeg hat... hvad faen mener du???? *gg*

Det er da souverent forhandleren der bestemmer sin avance.... men han er
selvfølgelig bevirket af om han kan sælge sine produkter til den pris. en
højere avance kan somregel gemmes i højt service niveau osv....

mvh Tommy Fer

Fra : origo@earthling.net

Dato : 23-04-02 12:19

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> wrote in message
> Det er da souverent forhandleren der bestemmer sin avance.... men han er
> selvfølgelig bevirket af om han kan sælge sine produkter til den pris. en
> højere avance kan somregel gemmes i højt service niveau osv....

I forhold til avgiften, beregnes den på bakgrunn av kostpris, samt en
minimums avanse til forhandleren. Hva forhandleren selger til i siste ende
er selvsagt hans eget problem.

JS

Fra : Michael K. S.

Dato : 23-04-02 12:32

On Tue, 23 Apr 2002 13:15:20 +0200, " -[ F e r ]-" <fer@cool.dk>
wrote:

>Øhh... nu fatter jeg hat... hvad faen mener du???? *gg*
>
>Det er da souverent forhandleren der bestemmer sin avance..

Næh der er faktisk en nedre grænse = minimumsforhandleravancen.

Eks. (tal fra 2000) :

Minimumsforhandleravancen

Minimumsforhandleravancen er i år (2000) sat til 8,5 pct. Dermed
sættes en nedre grænse for, hvor lidt forhandleren må lægge oven i
producentens pris. Det vil sige, at en bil/MC der eksempelvis koster
kr. 60.000, når den er fremme ved forhandleren (dvs. før skat, men
efter importøravance og transport), skal pålægges en minimumsavance på
8,5 pct., hvilket i dette tilfælde svarer til kr. 5.100.

Dette ekstrabeløb pålægges efterfølgende moms (25 pct. svarende til

kr. 1275) og indregistreringsafgift (180 pct. af kr. 6.375 svarende
til

kr. 11.475). Samlet bliver summen af avance, moms og
indregistrerings-afgift kr. 17.850.

I 2001 hæves minimumsforhandleravancen yderligere til 9 pct.

-M

Fra : Gundersen

Dato : 22-04-02 21:43

Hejsa

> Jeg ved at forhandler-avancen på nye maskiner er næsten nul, men hvad er den
> på beklædning og hjelme?

En af mine kamy'er har lige købt en Kawa ZX-12R, til 215k!

Forhandleren sagde at han kun tjænte 1700,- på den!
Tilgengæld får han jo lidt flere penge for Service eftersyn og lign. +
at han er autoriseret Kawa forhandler med en del fordele.....

Han købte også noget tøj med, som han fik til ca halv pris, hor
forhandleren stadig tjente lidt..... så der er lidt mere avance på det.....

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Steen Schmidt

Dato : 22-04-02 21:53

> En af mine kamy'er har lige købt en Kawa ZX-12R, til 215k!
>
> Forhandleren sagde at han kun tjænte 1700,- på den!

Det er garanteret "lige-i-lommen" penge, efter husleje, forsikringer og alle
andre faste udgifter er betalt.

mvh
Steen