Babygixxer solgt - hvad nu? :-)
Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 22-04-02 12:13

Hej!

Så har jeg solgt babygixxeren efter 4 års bekendtskab... Så nu skal der
lidt større maskine til

Jeg har haft en SV650S i tankerne i noget tid. Måske skulle man
overveje en FZR-600? En CRB600 tror jeg "bliver" for
gammel.

Jeg er villig til at spendere 70-80k og vil helst have en nyere
ting! Gerne sportsagtigt!

Hvad siger I? Har jeg overset nogen modeller (ja det har jeg sikkert)?

/Jesper
Med penge i stedet for MC

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 22-04-02 13:13

"Jesper Lillesoe" <jesper@FJERNveloce.dk> wrote in message
> [...]
> gammel.
>
> Jeg er villig til at spendere 70-80k og vil helst have en nyere

OK, ser ikke specielt sportsagtig ud, men kører pisse godt:

en Yamaha FZS 600 Fazer.

Dem der har en, er vildt glade for den - incl. undertegnede

Plus: Kanon køregenskaber, fin ydelse
Minus: Yamaha gearkasse ..

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : RacerNiels

Dato : 22-04-02 13:54

"Kenneth Egholm" <kenneth@egholmnet.dk> wrote in message
> OK, ser ikke specielt sportsagtig ud, men kører pisse godt:
>
> en Yamaha FZS 600 Fazer.
>
> Dem der har en, er vildt glade for den - incl. undertegnede
>
> Plus: Kanon køregenskaber, fin ydelse

Jeps - den kører for lækkert! Den trækker fint uden unoder fra 20-160 i
samme gear På min egen ged skal jeg bruge (2),3,4,5,6 for at lave samme
nummer.

Husk også at kigge på forsikringsprisen! Jeg skal kun betale det halve for
en SV650 '99 som for en FZR600 '93 =

Held&lykke med det!

Niels
XS400-SS

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-04-02 19:13

RacerNiels wrote:

> Jeps - den kører for lækkert! Den trækker fint uden unoder fra 20-160 i
> samme gear

Jeps, den trækker perfekt hele vejen op gennem omdrejningerne fra 2 til
12½k rpm Viel spass

> På min egen ged skal jeg bruge (2),3,4,5,6 for at lave
> samme nummer.
>

> Husk også at kigge på forsikringsprisen! Jeg skal kun betale det halve for
> en SV650 '99 som for en FZR600 '93 =

Det svinger vel fra selskab til selskab, ikke?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 24-04-02 11:53

On Mon, 22 Apr 2002 20:13:11 +0200, Jes Vestervang wrote:

> Det svinger vel fra selskab til selskab, ikke?

Det kan jeg bekræfte... Jeg undersøgte lige priser i går ved Runa og
Codan...:

FZR600, Runa ville ikke forsikre, Codan 20000
CBR600, Runa 4600, Codan 22000
SV650S, Runa 4300, Codan 20000

Ja tallene taler for sig selv, men det der undrede mig var at man kunne
forsikre en CBR600 men ikke en FZR600... De havde ikke lige nogen
forklaring.

/Jesper
Der nok skal prøve en CBR600F2 i morgen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-04-02 19:11

Kenneth Egholm wrote:

> OK, ser ikke specielt sportsagtig ud, men kører pisse godt:
> en Yamaha FZS 600 Fazer.

Det kan da godt være at den ikke har fuldkåbe og røven-i-vejret
kørestilling, men motor og køreegenskaber er nu ikke mange mulehår fra de
'rigtige' sports-mc'er a la cbr600 etc. CBR'en er ganske vist mere præcis i
styringen (ihvertfald f4'eren), men styrer alligevel langsommere end
Fazeren og hvad angår motoren, så er Fazeren mindst lige så hurtig som
F2'eren.
Men prøv da en! Armand skrev jo også en lille sammenligning af cbr vs.
(min :) Fazer for nogle dage siden, men det har du sikkert læst
Nåja, Fazeren føles temmelig rigtig meget voldsom hurtig, når man kommer
fra en babygixxer

> Dem der har en, er vildt glade for den - incl. undertegnede

Også mig

> Plus: Kanon køregenskaber, fin ydelse

Og bremser der er et Road Train værdige

> Minus: Yamaha gearkasse ..

Jeps, men med korrekt gearskifteteknik mærker man ikke noget til det

--
mvh Jes Vestervang - med 3000 Fazer km

Fra : Gundersen

Dato : 22-04-02 21:34

Hejsa

> Plus: Kanon køregenskaber, fin ydelse
> Minus: Yamaha gearkasse ..

Nu spørger jeg sikkert dumt.... Men hvad er problemet med dem?

De Yammere jeg har kørt på har der da ikke været noget med......

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 22-04-02 22:24

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hejsa

> Nu spørger jeg sikkert dumt.... Men hvad er problemet med dem?
>
> De Yammere jeg har kørt på har der da ikke været noget med......

Ahh, der er heller ikke noget decideret i vejen med den... Den er lidt
træg/knoklet i forhold til andre mærkers gear... Men som Jes skriver, efter
tilvænning, fungere det fint.. Jeg har heller ikke noget at klage over der,
men mange påpeger det

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

(Slet "SLET_DETTE" i min e-mail, ved direkte svar)

Fra : Inger Drewes

Dato : 22-04-02 22:38

"Kenneth Egholm" <kenneth@egholmnetSLET_DETTE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
efter
> tilvænning, fungere det fint.. Jeg har heller ikke noget at klage over

Efter små 320 km på min nye FZS'er synes jeg gearkassen synger/brummer
noget, iforhold til min gamle Diversion, som jeg fik kørt 46.000 km på. Er
det unikt eller er det bare en af FZS/YZF gearkassernes personlighed der
skal køres til?

vh

Niels Drewes
FZS600

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-04-02 19:14

Inger Drewes wrote:

> Efter små 320 km på min nye FZS'er synes jeg gearkassen synger/brummer
> noget

Min synger i 2. gear, men ikke i resten. Det er jo kun en kosmetisk
detalje, men den burde nu ikke at være der alligevel.

Fra : Inger Drewes

Dato : 23-04-02 20:00

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Min synger i 2. gear, men ikke i resten. Det er jo kun en kosmetisk
> detalje, men den burde nu ikke at være der alligevel.
> --
Ok jeg ser tiden an, der er jo stadigvæk garanti på den i endnu to år,
minus fem dage Den skal måske osse bare køres lidt mere til, den knitre
lystigt efter de små, rolig hyggeture.

vh

Niels
FZS600 med 380 km på klokken.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-04-02 22:35

Inger Drewes wrote:

> Ok jeg ser tiden an, der er jo stadigvæk garanti på den i endnu to år,
> minus fem dage

Ahh, det må være lækkert med sådan en helt ny en - tillykke forresten!

> Den skal måske osse bare køres lidt mere til

Mnjaeh, min hyler stadig i 2. gear efter 22k km, så du skal nok ikke regne
med at det forsvinder :-/ Det kommer jo sikkert, som du selv siger, fra
yzf/fzr generne

>, den knitre
> lystigt efter de små, rolig hyggeture.

Åh ja, den dejlige sprøde lyd af nyt isenkram

Fra : Steven

Dato : 24-04-02 20:15

On Tue, 23 Apr 2002 20:59:31 +0200, "Inger Drewes"
<inger.drewes@get2net.dk> wrote:

>"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

Min synger også noget, men så længe det ikke er en klagesang betyder
det vel ikke så meget, og så er man jo sikker på det er en ægte Yamaha

Bortset fra det, så er det nu en ualmindelig dejlig og alvendelig mc.

Jeg købte en ny, men af den gamle 2001 model for at spare kr. 10.000 i
forhold til 2002'eren, eftersom der ikke skulle være den store
forskel, men din er måske den nye?

Held og lykke med den.

Steven
FZS600 med nu hele 200 km på uret.

Fra : Inger Drewes

Dato : 25-04-02 21:49

"Steven" <1234abcd@FJERN_DETTEworldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg købte en ny, men af den gamle 2001 model for at spare kr. 10.000 i
> forhold til 2002'eren, eftersom der ikke skulle være den store

Tak. Nope det blev til sort '01'er. Egentlig ville jeg have haft en '02'er i
gul, men den farve var ikke indkøbt i skandinavien og skulle først hentes
hjem fra Holland. Og som det er set med bl.a. R1'eren, står DK sidst i køen
når det drejer sig om uddelingen af nye MC-modeller

Forskellen er kåben, som er mage til Fazer 1000'eren, to liter større
benzintank (22 liter) og uret har fået sit eget display i
omdrejningstælleren, that's about it.

At give 10 kilo ekstra for model 2002 vil jeg kalde 100% fornuft + 10%
lir

vh

Niels
der ikke helt kan vende sig til at hans nye motorcykel ligner en radiobil
forfra

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-04-02 13:25

"Inger Drewes" <inger.drewes@get2net.dk>
> Niels
> der ikke helt kan vende sig til at hans nye motorcykel ligner en radiobil
> forfra

Hæ! Det er egentlig en ret god beskrivelse af udseendet
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 22-04-02 18:10

Hvad med en Honda Hornet 600, den skulle sparke R..

--
Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : Armand

Dato : 23-04-02 22:03

Rune (Bandit600) <Rune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en
> Hvad med en Honda Hornet 600, den skulle sparke R..

Den får du under ingen omstændigheder til dét budget :-|

Selv Fazer'en skal man være ligeså heldig som Jes, for at finde til dén
pris :-/

--
Armand.

Fra : Steven

Dato : 24-04-02 20:16

On Tue, 23 Apr 2002 23:02:52 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Rune (Bandit600) <Rune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en
>
>Den får du under ingen omstændigheder til dét budget :-|
>
>Selv Fazer'en skal man være ligeså heldig som Jes, for at finde til dén
>pris :-/

Det må jeg sekundere. Jeg kikkede i flere måneder højt og lavt efter
en nyrere Fazer til omkring kr. 70/75K ligesom den JV købte, men så
skal man være meget heldig, for dem jeg var interesseret i lå omkring
kr. 80/90K niveauet

Derfor valgte jeg at spendere de ekstra penge og købte en ny (årgang
2001) til kr. 99.995. Det giver selvfølgelig et større pristab ved
salg, men fordelen er også at man selv ved, hvordan cyklen bliver kørt
til og behandlet.

Iøvrigt forstår jeg ikke hvorfor de ikke blot siger kr. 100.000 det er
jo ikke en købmandsvare på tilbud, - de folk der måtte være
interesseret, køber nok ikke mere eller mindre om det er den ene pris
eller anden.

Steven
FZS600