Mit visir dugger!
Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-04-02 14:38

Jeg har i over et år været den lykkelige ejer af et stk Arai hjelm med
fogcity installeret. Det har indtil nu fungeret upåklageligt. Men nu er den
begyndt at dugge. Kan effekten af fogcity genoprettes eller skal jeg
anskaffe nyt fogcity?

Mvh.

Lasse Snejbjerg, CBR600F4

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-04-02 15:51

> [...]
den
> begyndt at dugge. Kan effekten af fogcity genoprettes eller skal jeg

Tja... hvis du kan lime det fast på visiret (helt tæt naturligvis) uden at
du der kommer snavs, fedtfingre etc. ind - så kan du... Det gælder jo blot
om, at der er noget helt stillestående luft, som isolerer i dit primære
synsfelt.

mvh
Henrik - som engang prøvede at klistre et Fog City i sin Shark hjelm. Nu
kører jeg med Schuberth Concept, der absolut ikke behøver Fog City

Fra : Allan Bojesen

Dato : 20-04-02 19:57

"Lasse Jensen" <snejbjerg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> begyndt at dugge. Kan effekten af fogcity genoprettes eller skal jeg

Jeg tror bare det er et spørgsmål om at vaske det forsigtigt, hvis ikke det
er fordi at der er blevet en revne mellem Fogcity og visiret.

Allan Bojesen

Fra : Morten C.

Dato : 21-04-02 09:49

"Lasse Jensen" <snejbjerg@hotmail.com> wrote in message
> [...]
den
> begyndt at dugge. Kan effekten af fogcity genoprettes eller skal jeg

Hej Lasse,

Jeg har samme problem med mine to visirer.
Efter at have "kedet sig" vinteren igennem, kan jeg nu ikke undgå at der
kommer dug på visiret, hvis jeg holder stille i et lyskryds, eller regnvejr.

Da FogCity'en er en ganske tynd plasticfilm, har jeg den formodning, at ved
en evt. rengøring, skal man *virkelig* passe på, ikke at komme til at lave
ridser eller andet, i selve filmen - så er det sket .-/

Derfor tror jeg kun, der er den ene udvej - at købe et nyt.... Der er jo
også lige kommet en ny model på markedet til klare visir'er... et der
skifter farve, alt efter lyset - så mankan vel kalde det en "automatisk
solbrille"

Jeg har set den i Motoport's katalog, som bl.a føres hos Haasum MC i K
bhstrups-området.

--
/Morten C.
Turku, Finland

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 21-04-02 14:58

"Morten C." <mickey@SPAMmy4ever.dk> wrote:

>Jeg har samme problem med mine to visirer.
>Efter at have "kedet sig" vinteren igennem, kan jeg nu ikke undgå at der
>kommer dug på visiret, hvis jeg holder stille i et lyskryds, eller regnvejr.
Hvis det er dug mellem visir og fogcity kunne det måske være vanddamp,
som er trængt gennem fogcity'en. Plastikken er sikkert ikke 100%
damptæt - eller også er det limkanterne som ikke er det.
Men det er bare en teori.

> [...]
>også lige kommet en ny model på markedet til klare visir'er... et der
>skifter farve, alt efter lyset - så mankan vel kalde det en "automatisk
Prøv det, prøv det Og skriv så en anmeldelse her, jeg synes nemlig
også det ser spændende ud.

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : Morten C.

Dato : 21-04-02 21:20

"Kåre Nejmann" <post@kanFJERN_DETTE.dk> wrote in message
> Prøv det, prøv det Og skriv så en anmeldelse her, jeg synes nemlig
> også det ser spændende ud.

Jowjow, vil gerne

Men jeg skal lige hjem til DK og købe det engang i midten af maj først

-Det ser nemlig ikke ud til, at FogCity er noget kendt ting heroppe i
Finskerland :(

--
/Morten C.
Turku, Finland

Fra : Lasse Petersen

Dato : 21-04-02 17:22

> [...]
> fogcity installeret. Det har indtil nu fungeret upåklageligt. Men nu er den
> begyndt at dugge. Kan effekten af fogcity genoprettes eller skal jeg

Jeg har ikke sådan noget smart antiduk ting men jeg polere mit visir med
opvaskemidel en gang i mellem så dukker det ikke!!
Lasse Petersen

Fra : Morten C.

Dato : 21-04-02 21:19

"Lasse Petersen" <l@petersen.tc> wrote in message
> Jeg har ikke sådan noget smart antiduk ting men jeg polere mit visir med
> opvaskemidel en gang i mellem så dukker det ikke!!

Hehe, og i regnvejr, hvis man kommer til at åbne visiret en anelse, og
glemmer at lukke det, mens man kører - så opstår der bobler!

--
/Morten C.
Turku, Finland

Fra : David B Wilby

Dato : 21-04-02 19:07

Jeg har brugt Fogcity indervisir i et par år og opdaget at limen mister sin
klæbe effekt efter en styk tid. Jeg har ikke prøvet at klister folien fast
igen men det kan nok lade sig gøre.
Det passer altid at visiren er blevet så ridset at jeg skifter den og
Fogcity'en samtidigt.
mVFh, David. '83 Honda VF750F