Alarm - hvilken en skal jeg vælge ?
Fra : Skyggen

Dato : 20-04-02 08:41

Hejsa

I år skal min motorcykle desværre stå uden for (i en baggård) og jeg har
derfor tænkt på at købe en alarm til den. Men hvilken en skal jeg købe.
Jeg har set på en til 800,- men er den for billig ? Er der nogen der har
nogle gode råd. Den skla helst ikke være for dyr.
Jeg har kun en skivebremse lås (det skulle være en af de bedre) - kan det
besale sig at købe en stor kædelås (hvis man ikke har noget at låse den fast
til ??, for så er det vel ligemeget !)

Hilsen Thomas

CBR600F3

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-04-02 09:11

Jeg ville evt. nøjes med en startspærre. Folk synes det kan være sjovt at
skubbe til MC'en, blot for at se den stakkels ejer komme rendende i tide og
utide.

Køb hellere en god (og dyr) kædelås. Og det er en fordel at låse den fast
selvfølgelig. Men ellers sørg for at kæden ikke ligger på jorden men i
stedet omkring fx. sadlen. Det vil gøre det svære for en tyv at bryde den
op.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thomas Makro

Dato : 20-04-02 09:55

On Sat, 20 Apr 2002 10:11:25 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Jeg ville evt. nøjes med en startspærre. Folk synes det kan være sjovt at
>skubbe til MC'en, blot for at se den stakkels ejer komme rendende i tide og
>utide.
Jeg vil sige det modsatte.
....men jeg har heller aldrig oplevet/hørt om at alarmen blev sat i
gang af en eller anden der blot ville se ejeren komme rendende i
underbukser

Altså: Jeg anbefaler en alarm med rystesensor. Startspærring er fint,
men hvis det er en prof tyv, henter de alligevel MCen i f.eks. en
varevogn. Så er de hurtigt væk. Derfor er en god lås et must.

Og nå ja, så er det en god tyverisikring at have en gammel MC, for
sådan en kan ikke sælges i udlandet (hvor der jo er lavere afgifter).

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Morten Juel

Dato : 20-04-02 10:03

> Og nå ja, så er det en god tyverisikring at have en gammel MC, for
> sådan en kan ikke sælges i udlandet (hvor der jo er lavere afgifter).

Whhe så har min 83' GPZ jo indbygget tyverisikring )

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 20-04-02 10:11

Der findes en alarm der kan alt det i nævner , men ud over det har den en
"kalder" i fjernbetjeningen, så den begynder at sige sjove lyde hvis du er
inden for 200-300 meter fra din cykel, og alarmen går igang. En fed ting
efter min mening, for så er der mulighed for at skride ind hvis man fx. bor
i lejlighed i byen. Tror det er louis der har sådan nogle.

/Thomas

Fra : Morten C.

Dato : 21-04-02 09:13

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
> [...]
bor
> i lejlighed i byen. Tror det er louis der har sådan nogle.

Jowjow, det er louis.de der har den.
Sidder med kataloget foran mig, og kan se, der er 4 modeller.

Selve alarm-enheden anbefales frfa louis.de's side til at være KMR144E, til
en pris af 99 euro, pager-enheden koster 79 euro.

Men hvis man så lige slår sin vante gang ind på www.dmcn.dk og kigger under
produktanmeldelser, vil man finde ud af, at pager'en ikke er 5 potter p**
værd

Selve alarmen tænker jeg såmænd er ganske ok

--
/Morten C.
Turku, Finland

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 20-04-02 13:23

Hvis du vil være meget sikker, kan du kigge lidt på: http://www.guardia.se/
Men de er ikke helt billige, tilgengæld kan du få en alarm der ringer til
din mobil, og er cyklen væk kan du spore den pr. GPS, så skulle der være en
chance for at finde den igen, måske lidt overkill

/Jimmi

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-04-02 15:54

> I år skal min motorcykle desværre stå uden for (i en baggård) og jeg har
> derfor tænkt på at købe en alarm til den. Men hvilken en skal jeg købe.

Jeg vil da gerne henlede din opmærksomhed på side 80 i Touringnyt nr. 3
2002. Det er et system, der sender til din mobiltelefon. Det ser vældig
lovende ud - især fordi tyven ikke har en chance for at vide den er der