hvilken er bedst....???
Fra : Torben Christofferse~

Dato : 19-04-02 23:16

Hejsa jeg har lige et spørgsmål som nok ikke er så let at svare på.....

Jeg ville lige høre meninger om lidt forskellige cykler da jeg går og tænker
på at købe en cykel....
Jeg er ligeglad med priserne for forsikring så spar mig for de svar.....

Cyklerne er brugte....

det drejer sig om
Honda
CBR600
VFR750F
CBR900

Suzuki
RF600F
RF900F
GSX750F

Hilsen Torben

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-04-02 01:32

"Torben Christoffersen" <minibus@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa jeg har lige et spørgsmål som nok ikke er så let at svare på.....
>
> Jeg ville lige høre meninger om lidt forskellige cykler da jeg går og
tænker
> på at købe en cykel....

En god start ville være at skrive om du har kørt før, og hvad du forventer,
du skal bruge cyklen til

Fra : Morten C.

Dato : 21-04-02 00:59

"Henrik Steen Larsen" <hsl@adslhome.dk> wrote in message

> En god start ville være at skrive om du har kørt før, og hvad du
forventer,
> du skal bruge cyklen til

Der er nemlig mere end bare himmelvid forskel på cyklerne i mellem.... Så
eh.... er du til ræs, eller "på-nakken-af-geden-gennem-europa" eller
"bedstefar" ? ))

Du har faktisk lige spurgt efter, om du helst vil rejse til sibirien eller
det varmeste afrika.... Where should we know?

--
/Morten C.
Turku, Finland

Fra : Torben Christofferse~

Dato : 21-04-02 17:31

Det er den første mc jeg skal have, men jeg er ikke den letteste dreng i
klassen og gider heller ikke starte på en lille som jeg så kan skifte ud
næste sæson......Mc'en skal bare bruges som lidt legetøj og nogle ture
sydpå....

Hilsen Torben

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-04-02 09:07

Det skal man nok ikke spørge en Honda-mand som mig om

Jeg vil dog tilføje at GSXF kan have probs med knaster. Se tidligere indlæg.
RF'erne kender jeg ikke meget til, men er dog vandkølet, hvilket jeg ser som
en klar fordel.

Personligt ville jeg vælge en Honda, hvis prisen er ligegyldig, men mit syn
er nok også "farvet". Så det er bare ud og prøve hvilken du synes bedst om.
Det afhænger jo en del af brugen.

Jeg mener, at fx. CBR900 og VFR er to vidt forskellige, men gode cykler. Men
er du til touring eller ræs? Passager?? Baggage??
Alt sammen noget du skal afgøre med dig selv inden køb.

Held og lykke med valget.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 20-04-02 19:30

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> Det skal man nok ikke spørge en Honda-mand som mig om
> Jeg mener, at fx. CBR900 og VFR er to vidt forskellige, men gode
cykler.

Man behøver ikke engang være "Hondamand" for at anbefale VFR [trods
prisen (en ny VFR 800 koster det samme som en Yamaha Fazer 1000!!!) ]
Aprospos "vidt forskellige", så er der endda himmelvid forskel på en
CBR600 og en CBR 600

> Men er du til touring eller ræs? Passager?? Baggage??

900'eren regner jeg(!) for rent legetøj uden særlig meget fornuft :-|

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-04-02 07:43

Helt enig. Dog ved jeg ikke om der overhovedet skal være fornuft i en hobby

For så er jeg bange for at jeg havde ganske andre og færre MC'er i dag (=
læs, brugt langt færre kroner)

--
Mvh.
Henrik (som vist ikke er fornuftig, når der købes MC)

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 21-04-02 17:39

> Man behøver ikke engang være "Hondamand" for at anbefale VFR [trods
> prisen (en ny VFR 800 koster det samme som en Yamaha Fazer 1000!!!) ]

Hey, en VFR 800 F koster 190.000, hvorimod en Fazer 1000 koster 170.000

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : Armand

Dato : 21-04-02 22:20

Kenneth Egholm <kenneth@egholmnet.dk> skrev i en
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> Hey, en VFR 800 F koster 190.000, hvorimod en Fazer 1000 koster
> 170.000

=
Så meget desto værre!

Jeg ville aldrig bevæge mig rundt på så'en en 800'er - Folk der kender
til branchen ville jo regne mig for at være en økonomisk tumbe

--
Armand.

Fra : Skyrider #1

Dato : 22-04-02 07:31

On Sun, 21 Apr 2002 23:20:19 +0200, "Armand"

>=
>Så meget desto værre!
>
>Jeg ville aldrig bevæge mig rundt på så'en en 800'er - Folk der kender
>til branchen ville jo regne mig for at være en økonomisk tumbe
Øøø nu jeg stadig ny i faget, men er der ikke en verden til forskel på
de to modeler??
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88' Som starter første gang nu

Fra : Armand

Dato : 23-04-02 22:50

Skyrider #1 <skyrider19@hotmail.com> skrev i en

> Øøø nu jeg stadig ny i faget, men er der ikke en verden til forskel på
> de to modeler??

Jo - Absolut!
- Den billigste har 37 Hk mere og er helt sikkert højereydende i hele
omdrejningsområdet
- Vægten er den samme på de to, så dér taber 1000'eren ikke ansigt
- Og så er der lige det med at Yamaha en formentlig har nogle af
markedets bedste bremser .-o

Honda'en ér for dyr :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 20-04-02 10:08

> [...]
på.....

> Jeg ville lige høre meninger om lidt forskellige cykler da jeg går og

Ser man bort fra GSX'en (der kan have problemer med knastakslerne), er
der frit valg rent kvalitetsmæssigt!
Prismæssigt er Honda'erne traditionelt til den dyrere side (men
formodentlig stadig om nogle år når du videresælger), hvorved RF'erne
vinder frem dér!

--
Armand.

Fra : Morten C.

Dato : 21-04-02 09:59

> Ser man bort fra GSX'en (der kan have problemer med knastakslerne), er
> der frit valg rent kvalitetsmæssigt!

Sjovt nok - Armand
Den gamle gixxer jeg havde, nåede at trille 76kkm på klokken, og det eneste
der var med den, var knastkæden der lød mere og mere træt, jo koldere den
blev
Den nye gixxer jeg har fået, har jeg heller ikke problemer med (Mon det er
fordi, den kun har kørt 3576 km? )
Vil lige sige til modsvar, at jeg ikke har oplevet nogle gixxere med dårlige
knaster, af dem, som jeg har prøvet gennem de sidste 2 år, det være sig
cykler der har været til salg gennem forhandlere, såvel som private, med
meget varieret km-tal og bygningsår.

Du kunne ændre holdning vedrørende din Honda-ting ;c) så mon ikke du kan
prikkes til at.....
*prik*

--
/Morten C.
Turku, Finland

Fra : Armand

Dato : 21-04-02 22:20

Morten C. <mickey@SPAMmy4ever.dk> skrev i en

> [...]
> Den gamle gixxer jeg havde, nåede at trille 76kkm på klokken, og det
> eneste der var med den, var knastkæden der lød mere og mere træt, jo

Hár du nogensinde set fine knaster med egne øjne?
For sjovt nok så er antallet af hullede knaster i de GSX R/F jeg har
kigget i (under assistance ved ventilservice) stærkt overrepresenteret
omtrent i forholdet 4:1

> [...]
sig
> cykler der har været til salg gennem forhandlere, såvel som private,

Og jeg har oplevet et autoriseret værksted der meget belejligt "overså"
en skadet knast fordi værkstederne selv har penge i klemme ved
garantirep's,
og derfor tilsyneladende hellere ville finde den 6.000 km efter når
garantien var
udløbet

> Du kunne ændre holdning vedrørende din Honda-ting ;c) så mon ikke du
> kan prikkes til at.....

Nix!
Jeg er stadig Honda-hader, bl.a. af den grund at Honda-ejere generelt
har arvet den arrogante "fejlfri"-holdning, som importøren indtog da jeg
var ung og sårbar (dengang fandt Nellemann det end ikke nødvendigt at
udlåne modeller til test - "En Honda sælger sig selv"! ) - Og ser
vi tilbage i modelrækken holder denne indstilling absolut ikke :-|

Omkring de oliekølede Zuki'er er jeg meget stejl, og det alene fordi at
jeg har set sagerne med egne øjne (!) i så overrepresenteret et antal
:-|
Det samme gælder forøvrigt NGK-rør: Selvom nok så mange erklærer at:
"de da aldrig har haft problemer med deres", har jeg i mindst samme
forhold
af overrepresentering, kunnet redde folk ud af tændrørsproblemer igennem
råd om skifte fra NGK!

Slutteligt var mit råd at GSXF'en skilte sig ud kvalitetsmæssigt, og dét
kan udvides til at dække generelt og ikke blot knasterne; men så ryger
RF'erne desværre også med på den konto!

--
Armand.
(der anerkender folkets ret til ville køre på såvel oliekølede Zuki'er,